Theo343 Skrevet 7. november 2009 Rapporter Del Skrevet 7. november 2009 Helt enig med gutta over meg Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 7. november 2009 Rapporter Del Skrevet 7. november 2009 Takk for hjelpen Da får jeg sette i gang og spare til enda en C2Q på QXL etter jeg har spart meg en mobil, skjermkort og litt ekstra greier først. Tenkte det hadde noe med at jeg har steinalderprosessor Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. november 2009 Rapporter Del Skrevet 7. november 2009 Som man ser på CPU-Z, har min stasjonære pc en Q6600, mens serveren har en P4 med HT. For å gi enda en sammenlikning, så var en Celeron 440 jeg har (enkeltkjerne, basert på core 2 arkitekturen) 25-30% kjappere ved 3 GHz enn en gammel P4 klokket til 3.5 GHz som jeg brukte for noen år siden. ;P Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Må si meg fornøyd med denne produksjonen når alle SMP utenom to kjører i virtuelle maskiner og jeg kun har et grafikkort folder. Jeg kjørerr også kun 75-78% last på Ci7. Endret 8. november 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Virker som vifta på GTS250-kortet er i ferd med å ta kvelden, har begynt å bråke uansett hvilken hastighet den går på, t.o.m på lavest. :/ Må enten returnere, eller bytte ut kjølinga selv. Sistnevnte frister vel mest som sådan. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Mister du ikke garantien hvis du mekker på kortet selv? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. november 2009 Rapporter Del Skrevet 9. november 2009 Mister du ikke garantien hvis du mekker på kortet selv? Tjo, man gjør jo det. Men det er jo ikke den aller dyreste affæren og skjermkort har jeg forsåvidt nok av, hehe. Kan jo alltids kjøre retur på garanti, men vet ikke hva som tar lengst tid, få nytt kort, eller bare skaffe en ny kjøler på PSData som er like ved her og montere den på. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. november 2009 Rapporter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Dette miniITX hovedkortet med en Core i7 840, Ubuntu 9.04 med SMP som kjører bigadv. samt GPU2 i Wine - en våt drøm! http://www.hardware.no/artikler/mini_itx-k...rikkesett/73013 Jeg blir rørt når jeg tenker på hvor mange slike miniITX kort jeg kunne bygget/moddet inn i en billig stål-towerkasse. Tipper minst 4 slike systemer kjørende i et godt ventilert midiTower. Dvs. 32 stk. Ci7 CPU tråder basert på miniITX! Får jeg også et slikt kort med G53 brikkesett vil det bli den reneste SMP orgien med Notfred USB LinuxSMP. En slik 4xMiniITX@Ci7-840 ville kunne produsert 100.000+ PPD i ren SMP morro for en billig penge. Og det bare fra 4 CPUer som hver ville kostet rundt 1200-1500,-. Med P55 kortet kan man legge til opptil 10.000 PPD per system for et Nvidia kort som kjører i Wine. Da ligger man på 140.000 PPD for et midiTower med god spacing mellom Nvidia kortene. Modde et midiTower med 200+mm vifte i døra samt billige gode PSUer som dremles inn i diskbrønnene osv. som dytter luften ut foran. En vippebryter for hvert system på toppen av kabinettet som gir start/stopp signal til PSUene. Can you envision it? Endret 10. november 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 10. november 2009 Rapporter Del Skrevet 10. november 2009 Ja, og jeg blir syk i lommeboka av det.. Men nei, kommer ikke til å satse på det. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Det har ikke vært registrert oppdatering av noe som helst hos http://folding.stanford.edu/ siden kl. 15.00 i dag. Har vært innom http://folding.typepad.com/ og http://foldingforum.org/ uten å finne noe det. Noen som har bedre informasjon enn meg? Sjekket litt mer, og det kan se ut som flere servere er nede faktisk slik at ingen får levert! Endret 11. november 2009 av -alias- Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Poengtelleren er vel midlertidig ute av drift - hentes trolig inn i løpet av natten. Ingen kommentarer fra PG, men et par poster på supportforumet. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Thanks, det ser ut som at flere servere mottar igjen så det kommer vel kanskje en oppdatering av poeng ved midnatt. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Jeg har ikke registrert noen problemer med sending og mottak av WU'er, så det er begrenset til poengberegningene. Fikk forresten sparket igang en 2683 i kveld og trenger ingen oppdatering der før om 3 dager. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 For meg så virker det som masse poeng har forsvunnet i løse luften siste døgnet. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Som ei57 skriver så er det tydeligvis noe galt med poengtellingen hos Stanford, se diskusjonen her: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=18&t=12123 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Det ser ut som stats serveren er oppe igjen, men det vil nok ta noe tid før poeng krediteres. http://folding.typepad.com/ Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Nå har min nye i7 860 med Ubuntu 9.10 vært i drift vel ei uke og har levert sin første -bigadv + 21 ordinære SMP WU'er, til en "verdi" av 95.000 poeng. Det var en del som ikke fungerte optimalt i starten, bl.a. så skalerte CPU dårlig ved kjøring av to klienter eller bruk av -smp 8 flagget og CPU'en ble tidvis også for varm. Et par oppdateringer av Ubuntu har ordnet skaleringen og også bedret ytelsen. Et par besøk i BIOS har også hjulpet på varmen, slik at CPU'en nå har kjørt uten hvileskjær siden igår. @3.15GHz bruker denne PC'en 5t30m på en standard SMP WU (ca 8400 PPD) og omtrent 62t på en -bigadv (20000+ PPD). Selv med standard WU'er er dette mer 4x ytelsen til min [email protected] og med -bigadv (bonus) er det 10x høyere PPD. Som Theo sier, et G53 eller G55 HK med en i7 8xx CPU, er optimalt for folding så lenge de kjører med bonus. For pengene en sparer ved å ikke måtte betale M$-lisens, kan en jo alltids vurdere å kjøpe vannkjøling. Linux var egentlig veldig lett å installere, det samme var F@H klienten, det var bare å følge installasjonsguiden. Det verste var at gamle vaner (les Ctrl-c og v) ikke virket som ventet. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Kan man kjøre Folding@home på citrix servere? Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Kan man ha et nvidiaskjermkort til folding i samme pc som et ATI kort? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Kan man ha et nvidiaskjermkort til folding i samme pc som et ATI kort? Det er jeg usikker på, mener å ha lest at det er teoretisk mulig. Jeg har prøvd, men fikk det ikke til å fungere. Regner med du får et utfyllende svar fra noe andre her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå