Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden jeg regnet dette som opplagt, stusset jeg på kommentaren til ei57 ;) Og siden han følger godt med i tråden regnet jeg med at han også hadde fått med seg denne kommentaren for hva jeg evt. planlegger å sette opp som dedikerte foldere fremover.

Ikke så mye å stusse over, det var kun ment som et tips til denne teksten:

"Resultatet vil nok spisse seg noe, og jeg kan putte minst 2stk GTX285 til i denne maskinen."

Om du ikke allerede hadde to ekstra gtx285, ville enkelte gtx260 gjøre nesten samme nytten til en langt hyggeligere pris.

Tror ikke ett GTX 260-216 core vil funke, du må vel velge GTX 275 240core.

Men jeg er ikke 100% sikker, jeg kjører kun ett kort per maskin.

-alias-

Minne har ikke så mye å si. Min erfaring er 512MB system minne er bra. Har 2GB, 4GB og 8GB. Merker ingen forskjell mellom dem. Dette er i windows. I linux vet jeg ikke, jeg folder ikke i linux. Joda jeg bruker linux(Mandriva 2010.0 og umbutu.

Det har du helt rett i, det må være samme antall SP på alle kort for å ikke tape store mengder PPD. Så da var det flere grunner til at jeg stusset her ja, da jeg har sjekket dette når GTX280 og GTX260 kom i sin tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Grattis ja :thumbup: Stor milepæl.

Å syke... har sju 250000 wu's dette blir og ta en måned eller to vil jeg tro, normalt og få sånne wu's?
Flott at du er oppe å går, jeg sverger til console utgavene som dette heter, rører ikke GUI.

Hvordan starter du disse 7stk unicore klientene? Startparametere?

Sett også opp Fahmon for å monitorere klientene så ser du ETA, forventet PPD osv. for hver klient. Det har ingen hensikt å folde om du ikke rekker deadline, selv om jeg tviler på at du får deadline problemer på unicore klientene. Dog bør du sjekke at det ikke tar for lang tid etc. fordi jeg ikke er 100% sikker på hvor godt unicore klientene kjører over HT.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

De som ligger på ht ligger ikke langt bak de som er på en kjerne, bare snakk om tiden jeg brukte på og instalere fra 1 til 7 ;)

*edit*

Hvor skal jeg "peke" fahmon for og få opp gpu foldingen i win7x64?

Og jeg starter dem bare med og kjøre console så ikke så avansert :p

*edit2* :p

Fant ut hvor jeg skulle "peke" fahmon filene lå bare i en skjult mappe :)

*edit3*

Fine temps til og være stock kjølere :p

post-112477-1257502264_thumb.jpg

Endret av mc_a_person
Lenke til kommentar

Det er ingen som kjører isolert på HT kjerner så lenge du ikke kjører affinity, dermed kjører de delt på HT og Kjerne. Med mindre du manuelt har satt variabler for kjerner i console klienten. Husk at hvis du ikke kjører variabler eller affinity manager vil affinity resette seg hver gang den er ferdig med en WU.

Oppstart selv om det er console har muligheten for parametere. Men dvs. at du kun har kjørt -configonly og starter den uten ekstra parametere. Er greit nok det for unicore :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ikke så dårlig PPD på 3xSMP og 1xGTX285. Den dårlige nyheten når jeg kom hjem var at den trofaste og langtlevende boksbrannmuren var stein død og internett var da nede, derav status "finished" på alle. Men har fått opp lokalnettet gjennom en trådløs nat router istedet.

post-38451-1257510722_thumb.png

(trekk fra 4200 som er en anne maskin)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Du hadde litt høyere ppd en meg :wow: Hvilke instillinger bruker du?

Det har nok mer med hvilken klient han kjører, enn innstillinger å gjøre. Du kjører en standard uniprosessor klient mens Theo343 kjører en SMP klient, dessuten kjører han i Linux, som gir høyere PPD. I heldige øyeblikk (les gunstige WU'er) kan uniprosessor gi høyere PPD, men over tid vil SMP gi best PPD. De WU'ene du har kjørende er slett ikke de som gir dårligst PPD, men det finnes noen få som er en del bedre. Majoriteten er dog langt dårligere.

Her er linker til SMP for Windows og Linux:

http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

http://folding.stanford.edu/English/Download

Siden uniprosessor og SMP for Linux kjører på samme klient, linker jeg også til installasjonsveiledningen for SMP:

http://folding.stanford.edu/English/LinSMPGuide

Lenke til kommentar

Jeg har allerede linket ham til SMP installasjonsguider, skader ikke å gjenta :) Så jeg slenger inn disse her igjen.

3. Sett deg inn i disse basis installasjonsoversiktene om det er SMP klienten du har lastet ned.

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=46&t=5057

Jeg vil generelt sett anbefale MPICH versjonen:

http://www.stanford.edu/group/pandegroup/c...inSMPGuideMPICH

Uansett interessant å få sett hva han får av PPD på unicore klientene sine. Det som også bør tillegges er at Windows SMP fortsatt er Beta.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Blir gøy å se :thumbup: Og det er som Ei57 sier, unicore klienten gir en god del mindre PPD, men det er ikke det viktige. Det viktigste er arbeidet som leveres. Unicore klientene utfører annet arbeid enn SMP osv. og derfor er det viktig at folk kjører alle typer klienter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest igjennom alle sidene jeg gikk glipp av før jeg nylig begynte å folde, men sitter med noe merkelig greier.

På min stasjonære pc får jeg ca 254PPD per CPU-kjerne, mens på serveren får jeg kun 89.59PPD per CPU-kjerne. Begge er på 3GHz.

post-70204-1257600897_thumb.png

Som man ser på CPU-Z, har min stasjonære pc en Q6600, mens serveren har en P4 med HT.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest igjennom alle sidene jeg gikk glipp av før jeg nylig begynte å folde, men sitter med noe merkelig greier.

På min stasjonære pc får jeg ca 254PPD per CPU-kjerne, mens på serveren får jeg kun 89.59PPD per CPU-kjerne. Begge er på 3GHz.

post-70204-1257600897_thumb.png

Som man ser på CPU-Z, har min stasjonære pc en Q6600, mens serveren har en P4 med HT.

P4 på 3GHz er MYE tregere enn C2Q på 3GHz.

Lenke til kommentar

Det er noen små forskjeller på P4 og Q6700 som mest sannsynlig er årsaken til at Q6700 gir bedre PPD. Sistnevnte har vesentlig mer cache og i tillegg har minnebussen høyere FSB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...