veggiss Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 hmm...257 nå...heh. er i gang igjen med mange pcer jeg også, wlanet på jobben tryna litt, så laptopene har vært ute av drift en stund. lurer på om ikke jeg skal legge kabel til de stasjonære vi har utstilt også, da får jeg 8-10 pcer til på nett, hadde vært fett Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) hummmm... Jeg lurer på... Er det noen her med bra peil på Linux? Mitt spørsmål er om det lar seg gjøre å lage en "custom-compilation" av Linux som booter fra CD-ROM og som kjører DC (F@H) i minnet og dermed ikke trenger HDD? Helst skal det være helt automatiskt! Går med en liten drøm om å lage en liten og billig DC CPU-farm, og da vil jeg jo helst ha så lite hardware på maskinene som mulig, så ingen HDD er et stort pluss. Ingen skjerm, ikke mus eller tastatur heller. (Jeg tenkte å gjøre en enkel status-overvaking via leds på Paralell-porten, eller eventuelt kjøre det ut serielt fra com-porten til f.eks. hyperterminalen på en bærbar eller data med skjerm. Uten HDD og kabinett og allt slikt pussel, så burde man kunne komme ned mot 1500-2500 spenn for en "CPU" i farmen.... Man kan sikkert dele 2 eller flere "system" på en PSU også, om man splitter kabelen. Andre ideer eller tanker? PS: synest folk at dette ikke hører hjemme i denne tråden? (PM fungerer fint her, så ikke gidd å spamme tråden med "JA" og "NEI" svar!! Det skal gå fint det. Enkleste måten, (da blir det ikke helautomatisk) er å laste ned knoppix linux, Starte maskinene med knoppix cden, laste ned FAH, starte det. edit: Det går også an å gjøre det helautomatisk med en mye mer strippa distro, (kansje tilogmed via diskett ) men da bør du sjekke innom linux delen av forumet å spørre. edit2: ble litt inspirert av ideen din, så jeg har testa det ut for deg. Kjører nå knoppix og FAH på pentium4 2GHz maskinen Endret 26. juni 2004 av Yngvejos Lenke til kommentar
perry Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 hmm...257 nå...heh. er i gang igjen med mange pcer jeg også, wlanet på jobben tryna litt, så laptopene har vært ute av drift en stund. lurer på om ikke jeg skal legge kabel til de stasjonære vi har utstilt også, da får jeg 8-10 pcer til på nett, hadde vært fett herlig Lenke til kommentar
perry Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) hummmm... Jeg lurer på... Er det noen her med bra peil på Linux? Mitt spørsmål er om det lar seg gjøre å lage en "custom-compilation" av Linux som booter fra CD-ROM og som kjører DC (F@H) i minnet og dermed ikke trenger HDD? Helst skal det være helt automatiskt! Går med en liten drøm om å lage en liten og billig DC CPU-farm, og da vil jeg jo helst ha så lite hardware på maskinene som mulig, så ingen HDD er et stort pluss. Ingen skjerm, ikke mus eller tastatur heller. (Jeg tenkte å gjøre en enkel status-overvaking via leds på Paralell-porten, eller eventuelt kjøre det ut serielt fra com-porten til f.eks. hyperterminalen på en bærbar eller data med skjerm. Uten HDD og kabinett og allt slikt pussel, så burde man kunne komme ned mot 1500-2500 spenn for en "CPU" i farmen.... Man kan sikkert dele 2 eller flere "system" på en PSU også, om man splitter kabelen. Andre ideer eller tanker? PS: synest folk at dette ikke hører hjemme i denne tråden? (PM fungerer fint her, så ikke gidd å spamme tråden med "JA" og "NEI" svar!! Det skal gå fint det. Enkleste måten, (da blir det ikke helautomatisk) er å laste ned knoppix linux, Starte maskinene med knoppix cden, laste ned FAH, starte det. edit: Det går også an å gjøre det helautomatisk med en mye mer strippa distro, (kansje tilogmed via diskett ) men da bør du sjekke innom linux delen av forumet å spørre. edit2: ble litt inspirert av ideen din, så jeg har testa det ut for deg. Kjører nå knoppix og FAH på pentium4 2GHz maskinen du finner mye bra stoff her http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?t=6756 edit: det vil la seg gjøre å lage en ferdig linux-installasjon som starter folding automatisk og som du kan boote fra cdrom, over nettverk eller fra en usb pendrive Endret 26. juni 2004 av perry Lenke til kommentar
perry Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Produksjonen vår stiger jevnt og trutt lagene rundt oss har ikke en sjangse http://www.statsman.info/folding2stats/html/37651.html og http://folding.extremeoverclocking.com/tea....php?s=&t=37651 er forresten fine steder å se stats på Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Dargar. noen har allerede tenkt på minimalistisk 'cpu farm' og har snekret sammen ett bootbart linuximage som kan puttes på en 8mb pendrive. EM downloadsiden. FAH on a Pen Drive (8 MB or larger) This version of Linux is for use with a USB Pen Drive and will work with FAH. It is very easy to set up and use, but if you're not at all familiar with Linux, it might be a little difficult. Instructions are in the SPBLinuxFAH zip file. If you are not clear on something or you need a little help, stop by the [H]ardOCP Distrubuted Computing forum and ask for help. One of the [H]ardOCP team members (turmelle) put this little package together and is using it to fold. You will also need another file which I have provided a link to below the SPBLinuxFAH download link. Currently I am not hosting that file, but if the link becomes broken please email me and I will upload a copy I have saved in my archives. Enjoy! If it works for you don't forget to say thanks to turmelle for an awesome piece of work. SPB Linux for FAH Make a USB Pen Drive Boot Image siden er her (nederst på siden) Lenke til kommentar
dundee Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 hmm...257 nå...heh. er i gang igjen med mange pcer jeg også, wlanet på jobben tryna litt, så laptopene har vært ute av drift en stund. lurer på om ikke jeg skal legge kabel til de stasjonære vi har utstilt også, da får jeg 8-10 pcer til på nett, hadde vært fett Gjør det! Få med så mange du kan! Vi trenger det!! Lenke til kommentar
dundee Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Team rank: 255 tror dere vi tar 200-plassen i løpet av helga? hehe, hadde vært morro det, men jeg tror ikke vi passerer 200 før nærmere neste helg. Torsdag/fredag kanskje. Er mange poeng å hente inn før vi er der. Men vi er på god vei! Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Dargar, jeg har lekt litt med tanken på en cpu farm.. Mamoz 109008 DDR-DIMM PC2700 256MB DDR CL2.5 358,- 358,- 116590 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 796,- 796,- 119666 EPoX EP-8KMM3i Hovedkort for Socket A 459,- 459,- 732594 32MB PEN DRIVE USB 142,- 142,- Grunnlag: 1 414 ,- Særavgifter: InkludertMva: 339 ,- Totalt inkl. mva eksl. frakt: 1 755,- cpu'en er boxed så man slipper å tenke på kjøling for den, 256mb ram er overkill for denne typen prosjekt, så en redusering til 128mb kunne spart en del kroner. hovedkortet har innebygget LAN og VGA. en god 350 watter PSU kan mest sannsynlig drive tre hovedkort uten problemer. problemet blir vel å få tak i nok atx strømplugger er man fingernem så skulle det heller ikke være ett problem å bygge sitt eget rack hvor man stabler hovedkortene over hverandre.. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Leser man igjennom her så kan man få en god del tips, prøv også å finne topicen med bildene av farmene dems, et flott syn! Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Støtter virkelig nyere BIOSer at man booter fra en USB????? WOW Her finns også mer info om bootable automatiske linux tingetang.. http://forum.folding-community.org/viewtop...p?p=66788#66788 Har vært å fjell-vandra i Kiruna i dag, gikk til Trollsjöen oppe ved Riksgrensa. Vannet (Sveriges klareste med en sikt på 39-45 meter!!) var nesten helt is-dekt, men vi bada litt kjappt uansett.. var under med hodet to ganger.. Nå skal jeg nokk sove snart, så maskina kan folde videre på maximal takt!! Stå på alle sammen!! Hehe, har forresten bedt HW'teamet som driver med maskin-anbefalinger å legge til en ny, blant kontoristen og spilleren og millionæren.. Syntes at de skulle legge inn et oppsett gjort for DC CPU-farmer også... for se om det hender, men det hadde vært litt kult, selv om det ikke akkuratt er noen jobb å sette opp selv da. Endret 26. juni 2004 av Dargar Lenke til kommentar
perry Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Dargar, jeg har lekt litt med tanken på en cpu farm.. Mamoz 109008 DDR-DIMM PC2700 256MB DDR CL2.5 358,- 358,- 116590 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 796,- 796,- 119666 EPoX EP-8KMM3i Hovedkort for Socket A 459,- 459,- 732594 32MB PEN DRIVE USB 142,- 142,- Grunnlag: 1 414 ,- Særavgifter: InkludertMva: 339 ,- Totalt inkl. mva eksl. frakt: 1 755,- cpu'en er boxed så man slipper å tenke på kjøling for den, 256mb ram er overkill for denne typen prosjekt, så en redusering til 128mb kunne spart en del kroner. hovedkortet har innebygget LAN og VGA. en god 350 watter PSU kan mest sannsynlig drive tre hovedkort uten problemer. problemet blir vel å få tak i nok atx strømplugger er man fingernem så skulle det heller ikke være ett problem å bygge sitt eget rack hvor man stabler hovedkortene over hverandre.. man kan også kutte ut 732594 32MB PEN DRIVE USB 142,- 142,- hvis man er teknisk kompetent nok til å få til booting over nettverk edit: dog det forutsetter at man har en server som nodene kan boote fra Endret 26. juni 2004 av perry Lenke til kommentar
ttt Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Leser man igjennom her så kan man få en god del tips, prøv også å finne topicen med bildene av farmene dems, et flott syn! kan du gi ein direkte link til topicen med bilda? det vart litt mange sider å lese igjennom Endret 26. juni 2004 av ttt Lenke til kommentar
ttt Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Team rank: 250 det virker som du er utroleg opptatt av kva team rank vi har, eg syns du kjem med oppdateringer heile tida. ikkje noko negativ meint Endret 26. juni 2004 av ttt Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 man kan også kutte ut 732594 32MB PEN DRIVE USB 142,- 142,- hvis man er teknisk kompetent nok til å få til booting over nettverk edit: dog det forutsetter at man har en server som nodene kan boote fra det og går selfølgelig, men det er mer kluss med nett-boot og der er behovet for en cluster node som leverer boot filene til hver enkelte maskin. med en liten billing pen-drive så slipper man mye stress Lenke til kommentar
tbend Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Har vært å fjell-vandra i Kiruna i dag, gikk til Trollsjöen oppe ved Riksgrensa. Vannet (Sveriges klareste med en sikt på 39-45 meter!!) var nesten helt is-dekt, men vi bada litt kjappt uansett.. var under med hodet to ganger.. Hvor bor du? Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Team rank: 250 252 nå ?? det går opp og ned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå