H5N1 Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Se Run from the cure på youtube, handler om kreft. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Er SLI no tess for folding? Hva kommer det av at mitt Nvidia 8800 GTS 512 kort kjører 5800 PPD på 100% når mitt ATI HD4890 kort kjører 1300 PDD på 100% klokka til 950 MHz? Du kan folde med to GPU'er, men ikke i SLI. Regelen har vært å disable SLI og kjøre to klienter. Det kan hende at det er mulig å folde med SLI enabled, men jeg har ikke mulighet til å prøve - har bare HK med P965 og P35 i drift. Det ligger riktignok et P55 HK og venter på kabinett, men det blir neppe GPU-folding der med det første. 1300 PPD på HD4890 var lavt, mener jeg fikk 2000+ på mitt nå pensjonerte HD3870. Nvidia er som Smirnoff sier overlegen til folding. Tipper et GTX260 slår alt ATI har ned i støvlene og bedre blir det neppe når GT300 kommer. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Hadde vist tatt feil av CPU-Z og GPU-Z, men CPUID funker i hvertfall ei57: Okey, takk for svar. Synes bare det var litt rart at ATI kortet er en del nyere og "bedre", i tillegg til at F@H klienten følger med i driver pakken, selv om det gamle Nvidia kortet gruser ATI kortet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Ytelsesforskjellen mellom ATI og Nvidia har ikke så mye med kortet å gjøre som det har med GPGPU software og hvordan man klarer å utnytte SPene. CUDA(nvidia) er mye mer effektiv som GPGPU lag enn laget ATI bruker. I tillegg har det noe med shaderproc arkitekturen å gjøre ved at Nvidias SPs er enkeltvis kraftigere og letter å utnytte til dette formålet. ATI sine er også kraftige men man klarer ikke å utnytte de like godt like enkelt. Dette vil dog forbedres med OpenCL og OpenMM om jeg ikke tar feil. Stanford har jobbet en stund med OpenMM i GPU3. EDIT: Jeg eksperimenterer litt med Linux folding i VMWare på Win7 og Core i7 nå for å se hva slags resultater man kan få til med både Linux SMP og GPU2 klienter. Gir tilbakemelding utover dagen Så langt ser det veldig bra ut da jeg får 2900PPD på kun en VM/LinuxSMP klient og jeg skal kjøre 4 samt en GPU2 klient. VMWare Player v3.0 er gratis, støtter Win7 og 2 kjerner per VM, ergo setter man opp 4 stk VM/LinuxSMP foldere . Man trenger ca. 1152MB/1.125GB minne og 2GB diskplass per VM/LinuxSMP folder. For å gjøre det veldig enkelt å sette opp bruker jeg Notfreds "vmware appliance" løsning. Andre som har lyst til å prøve seg litt kan sjekke denne Guiden. Den kan fint benyttes til alle Quad(non-HT) eller Dual systemer også, man bare kutter ned på antall VM maskiner. Forøvrig også et meget viktig tips om man skal kjøre Linux A2 kjernen på dualcore. http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=44&t=12011 EDIT2: Stanford hadde problemer med WU AS serverne for Linux SMP i dag så det tok en god del tid å få en første evaluering klar av en Ci7 med 1xGTX285 og 4xVmLinuxSMP. Resultatet vil nok spisse seg noe, og jeg kan putte minst 2stk GTX285 til i denne maskinen. Uansett synes jeg ikke 17.200 PPD for SMP på Ci7og GTX285 er så ille dårlig. Jeg får vesentlig bedre SMP resultater enn om jeg skulle kjørt WinSMP og jeg kan kombinere det med GPU2 i Windows og ellers gjøre alt jeg trenger å gjøre i Windows. Jeg så på TV2 Nett-TV og var på div. websider mens dette kjørte. Alikevel slår ikke engang dette Ci7 "monsterfolder" oppsettet som er Linux SMP -8 med -bigadv WUs som med passkey bonus håver inn 25.000 PPD på Ci7@4GHz. Ulempen med den type folding er at da må det være et dedikert foldingsystem eller at det kan stå dedikert og non-interrupted i omtrentlig 50 timer per WU. Slik sett er ikke 17.200 PPD så dårlig tradeoff når de tillater vanlig bruk av systemet. Neste nå blir å sette opp en X3220 på et nytt P45 hovedkort med ny og vesentlig bedre kjøler, klokke den opp mot 3.2-3.5GHz og kjøre 2 SMP og 1 GPU på den på samme måte som dette. Endret 1. november 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Hw.no burde nesten lage en liten juleartikkel om den råeste folderen for hardware.no laget. Ja, men ikke om meg. Heller om Kjetil Lura og de andre som har holdt på slik i flere år. Endret 2. november 2009 av -alias- Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Kanskje Kjetil Lura, Kjell M. Sarre, Xcell og deg som alle er personer som på en eller annen måte har utmerket seg for hardware.no laget De trenger jo ikke dra hjem til dere, men intervjue på msn, via e-post, telefon og be dere selv oversende noen bilder av maskiner og slikt. Det er jo ikke for å utpeke noen som viktigere enn andre her, men lage en god artikkel om laget og engasjerte mennesker i det. Vi folder for hardware.no så litt oppfølging fra dem synes jeg er på sin plass . Vi er også blant topp-30 av alle FAH lag og det bør nesten skrytes litt av på forsidene til hw.no . Endret 2. november 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Ja, Theo. Det har du helt rett i. MSN? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Resultatet vil nok spisse seg noe, og jeg kan putte minst 2stk GTX285 til i denne maskinen. Uansett synes jeg ikke 17.200 PPD for SMP på Ci7og GTX285 er så ille dårlig. Hvorfor bruke så til de grader overpriset HW, når du oppnår omtrent samme PPD til halve prisen med GTX260. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Her er noe rart, vel? Eller kan hastigheta på 5769 prosjektet variere veldig mye. Det er et uklokket 8800GS som viste over 8k PPD da jeg sjekket. Det andre har nok tatt kvelden, ellers får jeg det kanskje på rett spor med litt støvfjerning, må vel ta meg tid til det. Edit: Nei sorry, falsk alarm, man må nok ta seg tid til å sjekke litt. Fahmon stod på effective rate, må ha vært lengre nettverks og nedlastingspauser. Satte på last frame og de går nå nøyaktig like fort på 4236 og T-ene er også ok 88 og 92. Men den effective rate på 7-8k må jo være bare tull i Fahmon. Endret 2. november 2009 av kjellms Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Sjekker du "rundetidene" i dos-vinduet, ser du at de ligger på 1.12 - 1.13. Det tilsvarer vel en PPD på ca 4000. Man kan stort sett stille klokka etter GPU WU'ene, med unntak av 59xx. Har to 353 poengere inne nå og Fahmon viser 9531 og 9838. Slett ikke verst på GTX260 - 380W fra veggen. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Har to 353 poengere inne nå og Fahmon viser 9531 og 9838. Slett ikke verst på GTX260 - 380W fra veggen. Veldig bra, men da har du vel klokket det noe opp? Jeg får nøyaktig det samme på GTX275, og det er klokket til 700 - 1500 - 1200 (core - shader -mem). Varierer mellom 330 - 350W fra veggen, og da står det et Nvidia Quadro 1500FX som ikke gjør noe i maskinen i tillegg. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Kortene er klokket 680 - 1500 - 1250 stock. Jeg har endret shader til 1553 på det ene og 1651 på det andre. Øker jeg shaderen mer på det øverste kortet, blir det gjerne en tvungen restart eller to i løpet av dagen, og det blir det dårlig produksjon av. Vet ikke helt hvorfor det er så stor forskjell på identiske kort, tempen ligger under 70C på 353 og et par grader over på 787, de skal ha rikelig med suppe, deler 850W med en Q6700@3GHz Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 Resultatet vil nok spisse seg noe, og jeg kan putte minst 2stk GTX285 til i denne maskinen. Uansett synes jeg ikke 17.200 PPD for SMP på Ci7og GTX285 er så ille dårlig. Hvorfor bruke så til de grader overpriset HW, når du oppnår omtrent samme PPD til halve prisen med GTX260. Nå må du nok utdype litt Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 Han mente å kjøpe GTX285 så kan du kjøpe feks GTX275. Men da jeg kjøpte min var ikke GTX275 kommet. Dette er en god kandidat MSI N275GTX Twin Frozer OC Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Jeg har ikke kjøpt hverken Ci7 920 eller GTX 285 med formålet å få best ytelse vs penger i folding, jeg har kjøpt det for best ytelse på flere områder og deretter gjør jeg det som er mulig for å få best folding ytelse ut av det i forhold til det brede bruksområdet maskinen er tiltenkt. Jeg hadde i utgangspunktet ikke planer om å folde på den, som er årsaken til at jeg har ventet 6-8mnd med det. Jeg hadde da ikke kjøpt denne hardwaren for en dedikert foldingrigg, det trodde jeg var helt opplagt hehe Nå kjøpte jeg også GTX 285 ved lansering, men som sagt var det ytelse først og fremst i spill og deretter muligheten for grei foldingytelse som var prioriteten der. Siden jeg regnet dette som opplagt, stusset jeg på kommentaren til ei57 Og siden han følger godt med i tråden regnet jeg med at han også hadde fått med seg denne kommentaren for hva jeg evt. planlegger å sette opp som dedikerte foldere fremover. Nå bare sikler jeg etter å få satt opp noen P55/P53/G53 med i7 840s el.Her er tanken å kombinere både dedikerte 4C/8T "miniformfactor" SMP bigadv-foldere samt evt. kombinere med GTX 260 og 275. Jeg vurderer også så slenge noen billigere kort med samme SP antall i maskinen med GTX285 som ikke er dedikert folder. Endret 3. november 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 da var jeg med (i gjenn) Men har et lite problem, lastet ikke ned consol typen men den andre og ser bare ut som fire av åtte kjerner jobber. hva kan jeg gjøre for og få alle til og jobbe? Og de fire som jobber er ikke akkurat på 100% selvom jeg ikke har satt noen grense på hva den kan bruke. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Men har et lite problem, lastet ikke ned consol typen men den andre og ser bare ut som fire av åtte kjerner jobber. hva kan jeg gjøre for og få alle til og jobbe? Flott at du er med igjen! Men med Intel Core i7 920 2,66ghz og 8800gtx (leste profilen din) har du såvidt jeg må forstå bare 4 kjerner i CPU, samt GPU i 8800GTX. Kanskje jeg misforstår, eller hva mener du med 8 kjerner? Endret 4. november 2009 av -alias- Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Er i7 920 med ht ja så blir 8tråder men fire av dem "slapper av". Har også satt opp den gamle p4 maskinen opp til folding så det blir litt ekstra poeng *edit* Vet ikke om jeg har satt opp riktig i ubuntu men dette betyr at jeg får poengene på min bruker ja? Endret 4. november 2009 av mc_a_person Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Med Ubuntu ja, det forklarer min uvitenhet. Der er jeg blank, men Theo343 vil nok lede deg i riktig retning når han kommer på. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 er FAHlog.txt som vises er vel samme som i windows den? Eller's så var det den i7'n Den jobber meget slapt syns jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå