Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Sitter med følelsen av å ha installert feil klient.

Lastet ned en GPU klient i dag, så innsatsen blir forhåpentligvis bedre.

Lastet også ned FahMon og forstod for første gang hvor PPD verdiene kommer fra.

fold0002.jpg

Da jeg har 4 kjerner på CPU kunne jeg tenkt meg å installere flere klienter, men er ikke sikker på hvilken klient jeg skal velge.

Sett litt på begynnelsen av denne artikkelen men føler meg likevell ikke sikker.

Noen som kunne gitt en liten link til riktig klient?

Ser GPU klienten også benytter CPU, vil det si jeg kun kan ha 3 klienter i tillegg til GPU på CPU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med førsteplassen? Frister ikke den?

Det var nå mest ment som en spøk til kjellms da. .... Mitt utstyr er allerede for gammelt selv om jeg ennå ikke har foldet ett år. Stå på og gi jernet så klatrer vi sammen på All Teams List

Ja, dette er ingen spøk. Utstyret blir fort foreldet her. Med det tempoet du holder går du snart forbi meg. Og vi håper jo du fortsetter for laget! Jeg har rett og slett ikke tid nok til å fikse utstyr nå, skal prøve å få igang noe av det som har pause nå og kanskje få få bygd en helt ny maskin før jul håper jeg, men uansett kan jeg ikke nå en slik produksjon som dere som nå topper døgnproduksjonen. Stå på :thumbup:

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på hva du mener med smp-klienter. Kan du forklare det nærmere?

SMP klienten er beregnet på flerkjerne og er lettere å administrere enn alle disse classic-klientene. De gir også mye mer forutsigbar PPD - og med få unntak også høyere PPD. Den kan lastes ned fra linken under. Les og følg installasjonsinstruksjonen nøye. Det er to varianter, Deino MPI og MPICH. Benytter selv MPICH, husker ikke lenger hvorfor.

HAH Nedlasting av klienter

Det er ingenting i veien for at SMP kan benytte alle kjerner og samtidig kjøre GPU('er). I GPU config under advanced kan GPU'ene gis høyere prioritet. Fungerer helt greit med Nvidia-kort, som krever tilnærmet 0% CPU.

Høres greit ut det, men det jeg skjønner lite av er hvordan jeg skal få klienten min til å bruke 4-8 kjerner på CPU og samtidig utnytte grafikk-kortene med SMP-klient. Ville du ta deg tid til å forklare dette? Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

når man setter opp clienten (enkeltkjerne eller smp) så kan man velge cpu-belastning i %. Man har da mulighet til å sette opp en SMP til å bruke feks 80% på alle 4 (eller 8) kjerner og dermed gi gpuklienter tilgang til resterende cpu-kraft. klientene er også ganske flinke til å gi fra seg cpu-ytelse når andre programmer trenger det, det er værre med ram.

Lenke til kommentar

Fått satt opp enda en GPU klient(Nvidia) nå, på servern, og denne gir sjukt mye mer PPD enn min andre GPU klient, som står i et bedre ATI kort.

5200 PPD (100% load) vs 1200 PPD (60% load)

Hva kommer dette av?

Edit: Fikk et sånt snålt kabinett som er beregna for klokking (trur jeg) i går, så jeg raska sammen noen deler jeg hadde liggende, så jeg skal prøve å satt opp den PCen med SLI nå, slik at jeg får testa det også :p Mangler kun HDD og strømforsyning, mulig jeg får raska med meg noe fra jobben..

Endret av World Of Warcraft
Lenke til kommentar

Uff, merker at høst/vinter setter inn, strømmen går oftere og oftere her. Strømnettet er stygt misligholdt her i området, og selvfølgelig har strømmen en ekkel tendens til å gå akkurat -like- etter at jeg har forlatt huset på vei til jobb, hehe. Rundt kl. 10-11 på morran, da er det gjerne mørkt en god stund. Så kom hjem til maskiner som ikke sto og foldet. Får vel sette UPS på dem alle sammen, selv om det blir noen ekstrautgifter i tillegg til nybygget som er på vei. Jaja.

Lenke til kommentar

UPS er bra men holder bare på spenningen (les strømmen) i 15 - 25 minutter avhengig av "størrelse" på UPS.

Gjør heller som Kjetil Lura foreslår. Lag deg rutiner for automatisk oppstart og igangsetting av all folding etter strømbrudd så taper du ikke mer enn det strømstansen tar. I gamle dager (les BBS dagens tid) måtte vi lage slike oppstartscript for å holde oss online når vi var borte noen timer eller dager. I Tromsø, hvor jeg for tiden holder til, har vi ikke hatt strømbruddd siden jeg flyttet hit i August 2008. Før dette bodde jeg noe over fire år i Porsgrunn og jeg var vel heldig, ingen strømbrudd der heller. LIkevel, det hender jo at internett er nede noen timer av og til, så noen avbrudd blir det jo. I tillegg ryker det ett og annet hovedkort og minnebrikker rett som det er. Har derfor også alltid kritiske reservedeler liggende klare nå om dagen.

NB. Det ser ut til å bli en bra månedsrekord, tipper vi når 19.5 mill.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jo, det er vel det som er lurest. Kommunen har forsåvidt (leeenge) lovt at de skal bøte på det med dårlig strømnett, men det går forferdelig tregt. Før vinteren i år setter inn for alvor skal det angiveligvis være en ekstra trafo i drift i tillegg til den som allerede er overbelastet, men jeg krysser ikke fingrene, hehe.

Lenke til kommentar

Det beste er å kombinere en UPS med enkel management med oppstart etter strømstans. Dette fordi mange strømnett får korte strømbrudd og slik man foreslår her da vil maskiner risikere å gå opp og ned i hytt og pine med hyppige korte strømbrudd i serie, noe som ikke er bra for hardwaren.

UPS dreier seg ikke først og fremst om å holde maskiner oppe ved strømbrudd, men å beskytte mot spikes og grums på strømnettet, deretter ta maskiner kontrollert opp og ned når strømnettet annses som stabilt nok.

En UPS som er riktig satt opp vil slå på maskinene når strømnettet har vært stabilt i en viss tid, vil holde maskinene oppe ved kun korte strømbrudd, ta de riktig ned om strømmen er borte i lengre tid.

Vet man at man har et ustabilt strømnett og kanskje også en del grums så BØR man nesten kjøpe delvis gode UPSer som håndterer fitrering og strømstyring til datautstyr. Jeg har en 8 år gammel Online UPS som i sin tid kostet 12.000,- som holder styr på alt av komunikasjonsutstyr(også telelinjer) alle hele mitt hjemmekontor med ganske mye utstyr.

Har man mye utstyr på forskjellige kurser og ikke kan sette en større UPS "i forkant" på en kurs el. så bør man kjøpe litt forskjellige UPSer i samme produktserie som kan samarbeide eller fungere som proxies til hverandre. APC har mange fine serier. Min er veldig gammel og krever en maskin med comport for management men i dag får man de med USB og den slags. Kjøp også som har beskyttelse for telelinjer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fikk en ganske snål feilmelding:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

[14:57:07] - Writing 637 bytes of core data to disk...

[14:57:07] Done: 125 -> 123 (compressed to 98.4 percent)

[14:57:07] ... Done.

[14:57:07]

[14:57:07] Folding@home Core Shutdown: UNSTABLE_MACHINE

[14:57:10] CoreStatus = 7A (122)

[14:57:10] Sending work to server

[14:57:10] Project: 5770 (Run 0, Clone 367, Gen 610)

[14:57:10] + Attempting to send results [October 31 14:57:10 UTC]

[14:57:11] + Results successfully sent

[14:57:11] Thank you for your contribution to Folding@Home.

[14:57:15] EUE limit exceeded. Pausing 24 hours.

Folding@Home Client Shutdown.

Dette er GPU klient

Lenke til kommentar

Det kan også være en råtten WU. Det er gjerne tilfelle dersom EUE kommer før 1% er ferdig. Det resulterer garantert i at EUE limiten overskrides og klienten tar en 24 timers pause.

Du kan da stoppe klienten, slette work-katalogen, unitinfo.txt, queue.dat og FAHlog.txt. Restart og du vil normalt få en annen WU.

Lenke til kommentar
Fikk en ganske snål feilmelding:

Det er vanskelig å si hvor feilen ligger, fant denne om 7A (122), sitat:

"This appears in various forms but appears to be directly related to calculation errors detected by a GPU. Whether the errors are GPU hardware errors or are inherent in the WU is currently unknown." sitat slutt.

Link: http://fahwiki.net/index.php/CoreStatus_codes

Lenke til kommentar

Takker :)

Derja, CPU-Z funka ikke trur jeg, fant ihvertfall ikke ut hvor temperaturen skulle stå.

CPUID funka bra, 82 Grader :p

Edit: Gleder meg til lønning, regner med ny RAM + PSU.

Er SLI no tess for folding?

Edit 2: Runda 100k score :D

Edit 3: Hva kommer det av at mitt Nvidia 8800 GTS 512 kort kjører 5800 PPD på 100% når mitt ATI HD4890 kort kjører 1300 PDD på 100% klokka til 950 MHz?

Edit 4: Og hvorfor driver Client.cfg å resetter seg heile tia? Kan jo være skadelig for PCen om GPUen stiller seg tilbake til 100% hele tia.

Ble mange edits det her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...