-alias- Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Er dette et bra bidrag for en førstegangsfolder? Velkommen skal du være! Det er ikke mange som starter inne på lista til topp 20 med en gang, veldig bra det der Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Akkurat nå folder PS3, og 2 klienter fordelt på 1 8800 GTS 512 og 2*GTX 260. I tillegg er det en E800 cpu på den ene og en Core i7 på den andre som også folder. Kan jeg la hver kjerne folde på maskinene samt. mer effektiv folding på den med i7 og gtx 260? Tviler på at begge grafikk-kortene blir brukt for øyeblikket. Er ikke sikker på hva du mener med smp-klienter. Kan du forklare det nærmere? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Ser ut som at vi kommer til å slå forrige månedsrekord (mars '09) på 18 millioner poeng denne måneden også. Bra jobba, folkens. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Dette er mitt bidrag foreløpig + 2xCPU klienter på jobbmaskinen jeg ikke har i FahMon lista. GPU klienten kjører kun på 30%(Saphire HD4890), har nylig begynt med den og skal teste litt hvordan det går med varme. CPU på spill-maskina kjører 100% på en quadcore phenom CPU 2,6GHz CPU på "servern" kjører 3 CPU klienter tricore phenom 2,2GHz, i denne PCen står også et skjermkort jeg brukte tidligere (8800 GTS 512). Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg skulle gjerne hatt opp en GPU klient til å kjøre på den PCen som kjører 3 CPU klienter, men PGA RDP greiene er jeg ikke sikker på om det blir aktuelt. Er det mulig å få kjørt GPU klienten i feks VMware og dedikere skjermkortet til en virtuell maskin? Min samenlagte PPD er 2824 Endret 28. oktober 2009 av World Of Warcraft Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Ser ut som at vi kommer til å slå forrige månedsrekord (mars '09) på 18 millioner poeng denne måneden også. Bra jobba, folkens. og velkommen til de nye Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Hehe - har klatret jevnt og trutt den siste måneden fra ca. 300- plass til 200- plass nå, så det går sakte men sikkert fremover. Har sikkert passert mange som har sluttet å folde, men dog.... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Uansett morro å klatre opp listen Jeg har vel en liten fight om 10. plassen min om han andre ikke gir opp. Ellers veldig imponert over nivået på "Top 20 Producers". Endret 28. oktober 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Har fått i gang det fjerde 9800GX2 igjen og kan ikke la være å legge ut oversikten over produksjonen slik den så ut da jeg kom hjem i kveld. Bruker Effective rate så det skal være tilnærmet sann produksjon. Tror nok jeg kan nå 120K hvis/med bare smp 1760 poengere. I tillegg sliter jeg med varmen inne på 2 cpuer slik at jeg må ned på 65% på cpuusage for ikke å svi dem. Vil kjøre slik en ut uka før jeg bygger om og tar ut 8800GS/GTS-korta av produksjonen. Regner med å da produsere ca. 100K PPD videre. I hvertfall til jeg har tatt igjen kjellms :!: Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Har du alt dette svivende hjemme? Kan tenke meg det merkes på strømregningen... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Har du alt dette svivende hjemme? Kan tenke meg det merkes på strømregningen... Ja det meste er innendørs og varmer opp ca. 200 m2 bolig. Den største riggen står likevel ennå i garasjen (ca. 900W), men blir nok tatt inn når frosten setter kommer for alvor. Har låst prisen på et lavt nivå (spot) så det er ikke så ille dyrt. Varme i huset må man jo ha uansett. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Er ikke sikker på hva du mener med smp-klienter. Kan du forklare det nærmere? SMP klienten er beregnet på flerkjerne og er lettere å administrere enn alle disse classic-klientene. De gir også mye mer forutsigbar PPD - og med få unntak også høyere PPD. Den kan lastes ned fra linken under. Les og følg installasjonsinstruksjonen nøye. Det er to varianter, Deino MPI og MPICH. Benytter selv MPICH, husker ikke lenger hvorfor. http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther Det er ingenting i veien for at SMP kan benytte alle kjerner og samtidig kjøre GPU('er). I GPU config under advanced kan GPU'ene gis høyere prioritet. Fungerer helt greit med Nvidia-kort, som krever tilnærmet 0% CPU. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Det er to varianter, Deino MPI og MPICH. Benytter selv MPICH, husker ikke lenger hvorfor. Deino MPI for 32-bit only Windows, MPICH for både 32 og 64-bit Windows mener jeg det er. SpecialForce Husk å bruke "Drop-in binary for current Windows SMP console client (6.24). Expires: July 4, 2010" for 6.23 smp klienten, men installer v6.23 først. Man bytter bare ut exe-fila etter installasjonen. Endret 28. oktober 2009 av -alias- Lenke til kommentar
HawP Skrevet 28. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2009 Det finnes noen 3core WUer som Stanford lagde når jeg requestet dette til de tidligste AMD trekjerne systemene.Aha, det forklarer nok hvorfor x3'en min har kjørt full hastighet på alle 3 kjernene en stund Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Alias: Du er helt rå. Hw.no burde nesten lage en liten juleartikkel om den råeste folderen for hardware.no laget. "hw.no@home with alias". (ikke meningen å skremme dere dog hehe). Alle: Ellers en kjekk oversikt over hva bigadv med passkey for linux/macosx gir av bonuser for tid brukt til ferdigstillelse. 002 hours = 10X003 hours = 9.8X 004 hours = 8.49X 005 hours = 7.59X 006 hours = 6.93X 007 hours = 6.41X 008 hours = 6X 009 hours = 5.66X 010 hours = 5.37X 020 hours = 3.79X 030 hours = 3.10X 040 hours = 2.68X 050 hours = 2.4X 060 hours = 2.19X 070 hours = 2.03X 080 hours = 1.9X 090 hours = 1.79X 100 hours = 1.7X 110 hours = 1.62X 120 hours = 1.55X 130 hours = 1.49X 140 hours = 1.43X Nå bare sikler jeg etter å få satt opp noen P55/P53/G53 med i7 840s el. Endret 29. oktober 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Har skrudd opp farta på GPU foldinga nå, så nå gjør den 1200 PPD istedenfor 750. Tenker den skal enda høyere i mårra, spørs litt på temperaturen. Hva vil det egentlig si at det står en stjerne bak PPD'n i FahMon? Btw, bruker Task Scheduler i Windows for å stoppe og starte prosessene. Starting av folding i Task Scheduler: Under triggers har jeg satt klokkeslettet hvor jeg forventer å ha lagt meg til å sove for CPUene (Bråker mer ved høy load PGA jeg ikke har automatisk viftestyring på CPU) GPUen har jeg satt til trigger ett klokkeslett når jeg er ute av huset, GPUen har en tendens til å bråke vanvittig mye. B:\Ola\Programmer\Folding\ID1\FoldingID1.exe Stien jeg har her, byttes til den du selv har på din PC. OBS. her må også "Start in (optional)"-feltet fylles inn. Ellers vil klienten ikke finne igjen mappen som den har jobbet med fra gårsdagen. Stopping av folding i Task Scheduler: Her bruker jeg denne kommandoen: taskkill /F /IM [email protected] Denne gjelder for CPU-klienten, GPU og andre klienter må endre "[email protected]" Hva som skal stå finner du under oppgavebehandling - prosesser. Jeg har satt triggeren for denne til et klokkeslett, slik at den skrur seg av rett før jeg kommer inn døra. Håper dette kan være til hjelp for noen, jeg har i hvertfall knota litt for å få til dette. Det passer perfekt for folk som vil være med å folde uten at det skal gå ut over den daglige bruken av PCen. Send meg gjerne en PM om du har noen spørsmål. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Tror nok jeg kan nå 120K hvis/med bare smp 1760 poengere. I tillegg sliter jeg med varmen inne på 2 cpuer slik at jeg må ned på 65% på cpuusage for ikke å svi dem. Vil kjøre slik en ut uka før jeg bygger om og tar ut 8800GS/GTS-korta av produksjonen. Regner med å da produsere ca. 100K PPD videre. I hvertfall til jeg har tatt igjen kjellms :!: Hva med førsteplassen? Frister ikke den? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Om Kjetil holder koken som han gjør, så vil det vel ta litt tid å ta ham igjen. Å folde i tempoet som storfolderene koster jo også litt kronasjer. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Hva med førsteplassen? Frister ikke den? Det var nå mest ment som en spøk til kjellms da. Egentlig så folder man vel av flere årsaker, hvor den viktigste er å gi sitt bidrag til forskningen. Sekundært kan man vel samtidig si at det eksisterer en form for konkurranse mellom teamene først og fremst, men også litt oss i teamet i mellom, men det er ikke det viktige. Det som i tillegg er litt moro er å få maskinvaren til å yte stabilt slik at det hele nærmest går av seg selv. Samtidig er det ganske lærerikt. Det koster jo selvsagt noe, mest i maskinvare faktisk, siden ting ryker av og til. Å folde er en rimelig stor belastning på maskinvaren, spesielt på minne, gpu, cpu og hovedkort. Førsteplassen er ikke så viktig og langt fram. Det kommer dessuten stadig nye til med mer effektiv maskinvare, og plutselig er man langt nede på lista igjen. Mitt utstyr er allerede for gammelt selv om jeg ennå ikke har foldet ett år. Stå på og gi jernet så klatrer vi sammen på All Teams List Endret 29. oktober 2009 av -alias- Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ved hjelp av en fin kombo av ullundertøy og GPU-folding på fullt klarte jeg meg uten å skru på varmeovnen her i fjor vinter, og satser på det samme i år. Bra at nivået på topp 20 har bedra seg - jeg var nesten flau av være på lista når jeg bare hadde det ene grafikkkortet mitt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ved hjelp av en fin kombo av ullundertøy og GPU-folding på fullt klarte jeg meg uten å skru på varmeovnen her i fjor vinter, og satser på det samme i år. Bra at nivået på topp 20 har bedra seg - jeg var nesten flau av være på lista når jeg bare hadde det ene grafikkkortet mitt. Jeg snuser på topp 10 med 3 8-serie nvidia-kort. Syns det er litt rart det ikke er mer som skal til (nå folder jeg 24/7 riktignok) på et såpass stort lag som HW.no, tenkte det skulle litt mer til for å "hevde seg". Har flere planer, bare jeg får satt opp en switch som funker her vurderer jeg å prøve å kjøre 4 kort i to maskiner Må riktignok skaffe til veie 4-5 kort til, men det komemr vel i løpet av noen måneder, koster ikke allverden for helt greie kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå