Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japps ikke så verst poengsum å hente inn for en WU :p

10.21, 9am 58,474 2

Har bare kjørt en bigadv WU forløpig da jeg må mekke til en annen OS løsning for å kjøre dette hele uken på hovedmaskinen min. Kommer til å sette opp dualboot med Ubuntu og Win7 tenker jeg. Nå bruker jeg en USB minnepinne løsning som er noe lite fleksibel og kronglete å få kjørt bigadv med (mye manuell overstyring).

Jeg er godt innefor tidsfristen som gir full bonus uansett :) (4 dager og jeg bruker 50 timer). Så det vil si at maskinen bare trenger å folde halvparten av tiden for å hente inn 58,474 poeng per WU men selvf. vil PPD faktoren alltid bli lavere om jeg bruker den mye. Om den står 24/7 til bigadv. gir den ca. 24.000PPD per CPU, deretter vil tid jeg bruker den forårsake PPD senkning men full bonus får jeg uansett om WU leveres innen 4 dager.

En i7 860@4Ghz HT:On med 6-8GB(minimum 0.75GB per thread) minne vil hver dag kunne dra inn 24.000PPD+ for CPU alene på Linux. Kjekt å vite :). Det som dog er litt synd er at prisen på 860 er ganske stiv, man får håpe de slipper andre LGA1156 4C/8T alternativer ( 850, 840 ) som ytterligere senker investeringskostnaden for en bigadv rigg.

EDIT:

Jeg skal også test ut om vanlig SMP i nyere virtualiseringsløsninger kan gi opptil 11000 PPD. Om så er tilfelle vil det lønne seg fremfor å eks. bruke 4 dager med dualbooting på en bigadv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Om man har 1-2-3-4 gpu

Og en cpu med 4kjerner /8HT

Hvor mange kjerner folder dere paa med cpu?

HT er tull sè det er av, da sitter man igjen med 4 kjerner paa cpu og full belastning paa alle gpu.

Med tanke paa aa ikke hindre gpu ved aa kjòre 4 kjerner paa cpu.

For eks 4 stk paa 90% eller 3 stk paa 100% osv.

Har ikke aa, damn ubuntu.

Jeg har lyst til aa folde mer, har bestemt meg for aa splitte quad-sli , dvs ikke ha paa bru samt dualboote ubuntu.

Da trenger jeg bare aa disable intern sli.

Endret av War
Lenke til kommentar

HT er ikke tull, det er derfor jeg kan kjøre bigadv og får betraktelig bedre SMP ytelse.

Hvis du vil være 100% sikker på at du ikke hindrer 4xGPU ville jeg kjørt SMP på kun 2 kjerner. Det finnes noen 3core WUer som Stanford lagde når jeg requestet dette til de tidligste AMD trekjerne systemene. Jeg ville dog ikke forsøkt å kjøre 3 kjerne WUer på en firekjerne maskin og ei heller firekjerne WUer på tre kjerner(gir ofte dårligere ytelse enn 2 kjerner).

Kjør SMP på 2 kjerner og 4xGPU dedikert på en kjerne så har du en kjerne til ditt dilldall siden det er hovedmaskinen. Ville satt opp fast affinity med en affinity manager.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har du en firekjerner, er det ikke noe problem å folde på alle fire, og samtidig betjene noen GPU'er, forutsatt at de sistnevnte er Nvidia. Det er bare å sette GPU-klientene til slightly higher i config. CPU-bruken er nå tilnærmet null på Nvidia GPU - iallefall idler min C2Q mellom SMP WU'ene og det er sjelden å registrere aktivitet i taskmanger, forårsaket av GPU-klientene.

Lenke til kommentar
....

Du kan uten problem kjør 2 stk SMP klienter samtidig som GPU2 med en Q6600 ;). La alt stå til default og set "slightly higher" eller "low" på GPU klienten. De kveler ikke hverandre med den type oppsett. GPU tar det den trenger og begge SMP klienten får det som er til overs og du får nesten full uttelling på alle 3 folderne. ....

Alikevel kan det være greit å teste ift. sitt bruk av maskinen hva som egner seg best. Det er fortsatt en del lagg-situasjoner når man bruker maskinen såpass hardt som kan være greit å teste ut slik at man kan bruke hovedmaskinen godt samtidig som man folder hardt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...