knopflerbruce Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Driver og diller med HD4870-gamingriggen atm. Har to kort i, men å kjøre 2 instanser her er rimelig vrient, for å si det mildt. Et problem jeg ser er at når jeg trykker på "extend my windows desktop onto this monitor" så vil den ikke når jeg trykker apply. Dvs, den står som aktivert, men idet jeg lukekr skjerminnstillingsvindoet og åpner det igjen ser jeg at denne skrivebordsutvidelsen er disablet igjen. Kjører catalyst 9.4, og har crossfire disablet. Anyone? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Siden mine pcer kjører noe spessiellt eller på en eller annen måte ikke lar seg folde skal jeg kjøpe en ps3. Ser de har kommet i ny utgave nå, Strømforbruket har også blitt redusert med to tredjedeler Samme hardware inni? +Større HHD og så lite strøm? Hva er egentlig greia med ny ps3? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 4. september 2009 Rapporter Del Skrevet 4. september 2009 knopflerbruce Husker at det for sånn ca 3-kvartårsiden eller noe slikt eller ett år kanskje,også var noen som sutret om at det var vanskelig å¨få til multi GPU på ATI. Tror mange ga opp. Det er sikkert også avhengig av OS, kanskje en dummyplugg, ekstra skjerm eller kvm-svitsj på det ene skjermkortet. Jeg ga bort mitt siste ATI-3870-kort så jeg kan dessverre ikke hjelpe noe mer med ATI. Prøv enten å søke tilbake her i tråden eller gå til FF ATI spesifikt forum. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Shaderen (gpu2) på det ene av mine GX2 9800 vil ikke starte kan det se ut som! Er kortet defekt eller er det mulig å "tvinge" shaderen i gang igjen? ________GPU1_______________GPU2________ Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Tror jeg var borti noe lignende for leeenge siden og mener at jeg måtte reinstallere drivere. Om du samtidig oppgraderer til 190.38, vil du få en liten ytelsesforbedring i tillegg. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Takker for svar. Problemet er at driveroppgradering ikke lar seg gjøre nå uten at hele maskinen går i kne. Jeg må kanskje mest sannsynlig legge inn OS på nytt. Feilen oppsto nettopp da jeg skulle oppdatere skjermdrivere, men utålmodig som jeg er avbrøt jeg oppdateringen etter 10 - 12 minutter i den tro at maskinen hadde låst seg. Etterpå leste jeg at at oppdateringen kunne ta så mye som 20 minutter, så noe gikk nok galt i den oppdateringen jeg avbrøt. Edit: Har satt kortet i en annen maskin men problemet ble ikke borte. Drivere lar seg nå oppdatere, men kortet får bare lav 8-bits oppløsning som ikke lar seg endre. Jeg antar derfor at "halve kortet" (les en GPU) er defekt. Kortet er bare vel ett år og uten faktura (kjøpt brukt) fra forhandler er det vel ikke mulig å reklamere / benytte garantien? Endret 10. september 2009 av -alias- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 9800GX2 har 2 x 128 processor cores (Stream Processors), 128 på hver GPU. GTS250 har 128. Kan man kombinere disse i en folding-rigg? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 Har ingen erfaring med det, men ser ingen problem. Du burde i prinsippet kunne kjøre alle kombinasjoner av 8800 gts 512, 9800 gtx(+)/gx2 og gts 150/250 i samme rigg. Det er jo ingenting i veien for å klokke de forskjellig. 8800 gtx/ultra kan kanskje også fungere sammen med g92-baserte kort, de har også 128 shadere. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 Siden jeg fikk kreft nå i januar kan jeg vel hjelpe til og gjøre meg selv (og forhåpentligvis andre) friske. * henger meg på tråden. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 (endret) * henger meg på tråden.Velkommen, vi trenger alle som kan bidra Trist at du fikk kreft da, håper det likevel går bra. Endret 10. september 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 9800GX2 har 2 x 128 processor cores (Stream Processors), 128 på hver GPU. GTS250 har 128. Kan man kombinere disse i en folding-rigg? Ja, som ei57 sier skal det fungere. Det jo antall shadere som teller. Men det betyr jo heller nødvendigvis ikke at GPUer med ulike antall shadere ikke fungerer sammen, men siden programvaren (clientene) ikke takler forskjellig shadertall blir ikke alle shadere utnyttet og PPD blir lavere enn det kunne blitt. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 Nå som win 7 er ute en stund, hvordan er den å folde på? Som vista? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. september 2009 Rapporter Del Skrevet 15. september 2009 Ser ut som produksjonen for teamet har fått en oppsving nå som høsten er i komminga. Setter i gang ting selv også. Når i5-riggen kommer i hus senere, så blir det interessant å se hva jeg får skvisa ut av den. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. september 2009 Rapporter Del Skrevet 15. september 2009 Nå som win 7 er ute en stund, hvordan er den å folde på? Som vista? Har foldet på win7 siden mai, funker bra det. Bruker GPU klienten til vista. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2009 Rapporter Del Skrevet 15. september 2009 Men hva med flere kort i en pc? Dummeis-plugger? Kan vel ikke utvide skrivebordet uten i win 7? Jeg har iallefall Gpu: 295 kort 295 kort 295 kort 295 kort 9800GX2 Som ikke folder nå pga det er flere kort i en pc så jeg må åpne kabinett, fjerne sli bru, evt sette på dummyplugger, restarte , skifte OS , endre drivere og styr for å folde. Sammen med 3,7 ic7/940 cpu E8500 cpu Q6800 cpu I disse pcene som heller ikke folder av samme grunn. Det er i rackkabinett som er stablet i høyden , kvm osv og det vil ta 2t å sette opp alt til folding pr gang. Nå har jeg dualboot-ubuntu 9.04 på alle maskiner, lett å folde på det? Er ute etter lett folding som ikke krever fysiske inngrep i kabinettet, kun starte snarveger i OS jeg bruker. Burde kanskje gå med alle pcer som ikke kjører SLI. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. september 2009 Rapporter Del Skrevet 15. september 2009 GPU folding med mer enn 1 GPU per maskin er nok mest for spesielt interesserte ennå ja. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. september 2009 Rapporter Del Skrevet 16. september 2009 Theo343: Riktig, det har du erfart men ikke jeg. Kjører kun en gpu på grunn av diverse problemer du kan få. Tempen er ett problem. Mine ligger mellom 65-74c på ca 70% på viftene. Rommet de står i er mellom 24-26c Men når skal du starte opp en maskin? Helst en gpu klient. PS: Hva med ett GTX275? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Våkna i natt av at det var svinkaldt, kun 5C utenfor vinduet, og 16C på rommet D: . Måtte til med en vifteovn fordi jeg var iskald på hender og føtter, hehe. Men absolutt foldevær. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 17. september 2009 Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Har satt igang folding på spill-PCen min nå også, i tillegg til serveren (Har nå 7 kjerner som kjører fordelt på 2 PCer ), noen som har noen tips til å skru på klientene automatisk til ett klokkeslett? Har prøvd med Task Scheduler i Windows, men da åpnes kun en klient. Noen som har no peiling på hvor mye Phenom processorene tåler? Har en Trekjerner (Som står i servern), den har kjørt på 54-55 grader rimelig mange måneder nå, sattser på at den vil gå litt ned nå når foldeværet starter . Endret 17. september 2009 av World Of Warcraft Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 22. september 2009 Rapporter Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Hver gang jeg lukker SMP 6.24 (cmd) blir workunits korrupte ( Det hjelper hvertfall når jeg sletter de ) og jeg må starte på nytt. 1. Finnes det noen måte å pause ? 2. Hvordan kan jeg lukke den uten at filene blir korrupte ? Entering M.D. Rejecting checkpoint Gromacs error. Folding@home Core Shutdown: UNKNOWN_ERROR Folding@home Core Shutdown: UNKNOWN_ERROR CoreStatus = 79 (121) Client-core communications error: ERROR 0x79 This is a sign of more serious problems, shutting down. Endret 22. september 2009 av Vizla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå