knopflerbruce Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 På 8800gt ser viewer'n min ut som i screenshottet jeg har posta. PPD'en er også latterlig lav. Hva er galt? Alt av detaljer jeg har på hd4870'et er vekk, i tillegg til at molekylet blinker endel. Liker ikke å quote meg selv, men kan noen ta en kikk? ^^ Har et sånt kort til, men gidder ikke sette det opp dersom det underyter voldsomt, noe jeg mistenker dette kortet gjør. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Hvis du lar vieweren stå på under foldig går PPD dramatisk ned. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Hvis du lar vieweren stå på under foldig går PPD dramatisk ned. Jeg lukker den når jeg ikke er interessert i å ha den der, så den er av så godt som hele tiden (men måtte ha den oppe da jeg tok screenshottet du finner i posten jeg quotet, selvfølgelig). Har vært på ferie i et par uker, og kan se ut som jeg har 10-15% av PPD'en jeg hadde med et 4870. CPUen jeg har nå har vel ca halvparten av singlethreadytelsen til den gamle CPUen (E3120 @ 4.4GHz vs 3800+ Venice @ 3.2GHz), så det forklarer ikke mye av droppet. Any ideas? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Bildet fra vieweren sier meg ingenting. En annen sak er jo at det har vært svært varmt. Kan det hende at kortet har vært overopphetet og blitt skadet av den grunn? Sjekk loggen og se etter om du finner noe mer der. Endret 9. august 2009 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Bildet fra vieweren sier meg ingenting. En annen sak er jo at det har vært svært varmt. Kan det hende at kortet har vært overopphetet og blitt skadet av den grunn? Sjekk loggen og se etter om du finner noe mer der. [14:29:50] Completed 1095000 out of 1500000 steps (73%) [14:44:51] Timer requesting checkpoint [14:59:52] Timer requesting checkpoint [15:14:52] Timer requesting checkpoint [15:29:53] Timer requesting checkpoint [15:43:40] Completed 1110000 out of 1500000 steps (74%) [15:58:45] Timer requesting checkpoint [16:13:46] Timer requesting checkpoint [16:28:45] Timer requesting checkpoint Sånn står det hele veien, kan ikke se noe som indikerer høy temp i F@H-loggen hvertfall. Nå vet jeg jo ikke helt hva jeg skal se etter, men ordene "temp/temperature" eller "heat" forekommer ikke. Nå er GPU på 87C, de andre 3 som vises i GPUZ er under 80. Så den har vel vært rett over 90 da det var som verst, tenker jeg. Uansett tåler vel disse mer, vifta surrer på 30% selv på denne tempen, den skrur seg vel opp om det trengs..? Core og memory er 600/900, som de skal være, btw. Ser forresten viewer-vinduet ditt ut som det jeg lastet opp? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Vieweren kan jo være morsomt å kikke på av og til. Og til undervisningsformål, men ellers senker de jo bare aktiviteta. En del av dem har vel hatt bugs som har ødelagt foldinga helt. Og til læringsformål skal m,an også være oppmerksom på at alt som regnes gjennom og simuleres ikke trenger være reelle konfigurasjoner. Så molekylet for det meste sjelden ser ut som den aktuelle foldingssituasjonen. Men i noen tilfelle kan det faktisk ligne virkeligheta noe man prøver å finne ut av. Nå går det aktuelle 250 GTSkortet mitt jevnt over med halv PPD i forhold til de andre, ingen tvil om at noe er galt selv om jeg ikke har hatt EUE. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Ser forresten viewer-vinduet ditt ut som det jeg lastet opp? Jeg har ikke skjermer på noen av mine foldingmaskiner og betjener dem kun via logmein. Vieweren fungerer veldig dårlig over denne forbindelsen, så jeg bruker den aldri. Forøvrig så svarte vel kjellms om bruken av vieweren som ikke har noen egentlig nytteverdi utover at det ser kult ut. Bruker kun FahMon til å se på klientene. Alt under 90 grader er bra nå når det er så varmt. Link til FahMon: http://fahmon.net/download.html Loggen gir ingen informasjon om temperaturer, se etter ordet EUE. Den aktuelle klienten som går der vil bruke omtrent 75 - 80 timer på å fullføre. Hvilken type klient er det, og nummer? Endret 9. august 2009 av -alias- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Nå går det aktuelle 250 GTSkortet mitt jevnt over med halv PPD i forhold til de andre, ingen tvil om at noe er galt selv om jeg ikke har hatt EUE. Hvilket kort er det, nytt eller noen måneder, merke? Jeg har fulgt med det dårlige kortet mitt over flere WUer nå. Det starter bra ved hver ny WU for så å yte dårligere utover samtidig som det blir varmere og varmere. På slutten yter det ned mot halvparten av det nye GTS250 kortet og temperaturen ligger på 104 - 106 grader., men ingen EUE. Endret 9. august 2009 av -alias- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Det blir spennende å se hva GT300 blir god for i folding. Regner med å kjøpe et til jul og da må det testes. Hva er det som gjør Tesla kort gode til folding? Fant ingen informasjon hos Nvidia om GT300, men litt her: http://www.engadget.com/tag/GT300/ Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Nå går det aktuelle 250 GTSkortet mitt jevnt over med halv PPD i forhold til de andre, ingen tvil om at noe er galt selv om jeg ikke har hatt EUE. Hvilket kort er det, nytt eller noen måneder, merke? Jeg har fulgt med det dårlige kortet mitt over flere WUer nå. Det starter bra ved hver ny WU for så å yte dårligere utover... `Det er det nyeste jeg har fra i vår, har egentlig bare kjørt ca 1 mnd. XFX 250GTS m 1 Gb minne. Jeg har verken EUE eller høye T (iallfall ikke høyere enn 60-70 hvor det normalt ligger litt avhengig av hvor varmt det ellers er i rommet. Har også lukket kabinettet med bedre filtre osv. Men T er ikke gått opp noe særlig av den grunn. Det går bare enten for fullt eller så for brøkdeler av farta, slik at effektiv rate blir ca 2,5 k PPD. Skal la det gå noen dager til, men jeg tviler på at det er noe galt med WUene eller hovedkortet, da skulle man jo merke noe på andre kort også. EDIT Sjekket på FF og fant announcment for new projects: "Announcing projects 5912-5915 (Core 14)" Her framgår blandt annet noen av de symptomene som vi har nevnt. Og etter det jeg husker har jeg foreløbig bare opplevd dette med p 5912 og p 5915 så da er kanskje kortet mitt ok allikevel. Men neppe ditt -alias- ? Noe annet er jo at scoren er jo ikke ekstra høy som de skriver. Hos meg halveres jo nesten effective rate. Velvel. Der har også vært en streng med dårlige WUer i p 5912: Project 5912 problems? PS Tesla er vel for dyrt. Endret 9. august 2009 av kjellms Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Hos meg har det stått "Attempting to get work package" i 5 timer nå, hvorfor? Jeg har nett og det hjalp ikke med reboot/restart av programmet. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Kan jo være en server som er "down" eller rett og slett for stor trafikk der. HVis du klipper ut den ip-en du ser i loggen og setter den inn i browser-adressefeltet så får du beskjed om hva som er feil. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Hm, fant nettopp ut av at dette GTS250-kortet fra MSI bruker den gamle G92-kjernen på 65nm, i stedet for den nye på 55nm. Kan kanskje ha et litt negativt utslag på varmeutviklingen. :/ Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Ser forresten viewer-vinduet ditt ut som det jeg lastet opp? Jeg har ikke skjermer på noen av mine foldingmaskiner og betjener dem kun via logmein. Vieweren fungerer veldig dårlig over denne forbindelsen, så jeg bruker den aldri. Forøvrig så svarte vel kjellms om bruken av vieweren som ikke har noen egentlig nytteverdi utover at det ser kult ut. Bruker kun FahMon til å se på klientene. Alt under 90 grader er bra nå når det er så varmt. Link til FahMon: http://fahmon.net/download.html Loggen gir ingen informasjon om temperaturer, se etter ordet EUE. Den aktuelle klienten som går der vil bruke omtrent 75 - 80 timer på å fullføre. Hvilken type klient er det, og nummer? Det viste seg at jeg hadde CPU og ikke GPU-klient, noe som kan forklare hvorfor ytelsesforskjellen var som den var Har ca 2300 PPD (første WU med GPU, så er vel ikke noe eksakt tall) med mitt 8800gt, er DET en normal score? Syns den gikk VELDIG tregt i går kveld, først i morgentimene i dag og utover den har sparket fra seg, så er ikke 100% overbevist over at alt er OK enda. Takk for all hjelp sålangt, forresten. Burde jeg ha en dual core i dersom jeg skal sette i det andre kortet i denne PC'en, forresten? Eller holder det med en kjerne til 2 GPU-kjøringer? Endret 10. august 2009 av knopflerbruce Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Har ca 2300 PPD (første WU med GPU, så er vel ikke noe eksakt tall) med mitt 8800gt, er Burde jeg ha en dual core i dersom jeg skal sette i det andre kortet i denne PC'en, forresten? Eller holder det med en kjerne til 2 GPU-kjøringer? 2300PPD er ok med enkelte prosjekter (litt tunge), mens andre kan gi vesentlig mer, gjerne opp mot 4 k. En enkelt kjerne holder fint til flere GPUer, iallfall nVidia GPUer. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Det viste seg at jeg hadde CPU og ikke GPU-klient, noe som kan forklare hvorfor ytelsesforskjellen var som den var Har ca 2300 PPD (første WU med GPU, så er vel ikke noe eksakt tall) med mitt 8800gt, er DET en normal score? Syns den gikk VELDIG tregt i går kveld, først i morgentimene i dag og utover den har sparket fra seg, så er ikke 100% overbevist over at alt er OK enda. Takk for all hjelp sålangt, forresten. Burde jeg ha en dual core i dersom jeg skal sette i det andre kortet i denne PC'en, forresten? Eller holder det med en kjerne til 2 GPU-kjøringer? Regnet med at det var cpu-klient(er) som var i gang hos deg siden PPD var så lav. 2300 PPD på et 8800GT er vel ca. normalt hvis det er en 511 poenger du kjører. Jeg har aldri hatt 8800GT selv så jeg antar mer enn jeg tror. Jeg kjørte en stund 4 GPU på en AMD X2 5200+ så 2 GPU på en single core burde vel sykle rundt. Det ser du forresten i taskmanager under ytelse hvor opptatt cpu blir. Jeg vil tro det går helt fint. Legger ut en liste som viser PPD på mine henholdsvis 5 og 3 forskjellige type GPU og CPU i øyeblikket så kan du sammenligne. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Det var (og er nok fortsatt) stor forskjell på hvor mye CPU som kreves av Nvidia og ATI. Har et HD3870 som surrer og går og sist jeg sjekket, krevde det en C2D-kjerne @2.6GHz. Nvidia belaster nesten ikke CPU, så det går an å se hvordan det går. Det går også an å endre prioritet under advanced options i config. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Det viste seg at jeg hadde CPU og ikke GPU-klient, noe som kan forklare hvorfor ytelsesforskjellen var som den var Har ca 2300 PPD (første WU med GPU, så er vel ikke noe eksakt tall) med mitt 8800gt, er DET en normal score? Syns den gikk VELDIG tregt i går kveld, først i morgentimene i dag og utover den har sparket fra seg, så er ikke 100% overbevist over at alt er OK enda. Takk for all hjelp sålangt, forresten. Burde jeg ha en dual core i dersom jeg skal sette i det andre kortet i denne PC'en, forresten? Eller holder det med en kjerne til 2 GPU-kjøringer? Regnet med at det var cpu-klient(er) som var i gang hos deg siden PPD var så lav. 2300 PPD på et 8800GT er vel ca. normalt hvis det er en 511 poenger du kjører. Jeg har aldri hatt 8800GT selv så jeg antar mer enn jeg tror. Jeg kjørte en stund 4 GPU på en AMD X2 5200+ så 2 GPU på en single core burde vel sykle rundt. Det ser du forresten i taskmanager under ytelse hvor opptatt cpu blir. Jeg vil tro det går helt fint. Legger ut en liste som viser PPD på mine henholdsvis 5 og 3 forskjellige type GPU og CPU i øyeblikket så kan du sammenligne. Da ser det ganske normalt ut. Har P5913(R9, C76, G34) (er vel første tallet som er viktig? altså 5913. Tok med resten for "morro skyld"), og ser ut som det er en viss logikk sammenlignet med ditt 9800gx2. Skulle vært støtte for geforce 7, da kunne jeg hivd opp 2 rigger til med SLI 7900gto (@ gtx forhåpentligvis) og SLI 7900gs 512mb... har bare 2 8800gt og et hd4870 her av ting som virkelig kicker. Hvis det finnes 24pin og 8pin-split for HK-kontakter kan jeg jo lett kjøre fler rigger på en PSU, 8800gt drar vel ikke stort... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Da ser det ganske normalt ut. Har P5913(R9, C76, G34) (er vel første tallet som er viktig? altså 5913. Tok med resten for "morro skyld"), og ser ut som det er en viss logikk sammenlignet med ditt 9800gx2. har bare 2 8800gt og et hd4870 her av ting som virkelig kicker. Hvis det finnes 24pin og 8pin-split for HK-kontakter kan jeg jo lett kjøre fler rigger på en PSU, 8800gt drar vel ikke stort... HD4870 vil som ei57 sier mest sannsynlig kreve en dual core cpu. 591X er "lette" klienter å folde med og gir bra PPD. 57XX belaster gpu mye mer og gir dårlig PPD. Jeg har 4 stk. 9800GX2 (8 stk. GPU) og de yter noe forskjellig alt etter hvor klokkevennlige de er. Ett av dem er ganske så slitent og jeg må underklokke den ene kjernen for å få det til å fungere sånn noenlunde. Hvis du investerer i et wattmeter til 129 kroner fra Clas Ohlson så ser du hva maskinen trekker fra veggen. Endret 10. august 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Det er det nyeste jeg har fra i vår, har egentlig bare kjørt ca 1 mnd. XFX 250GTS m 1 Gb minne. Jeg har verken EUE eller høye T (iallfall ikke høyere enn 60-70 hvor det normalt ligger litt avhengig av hvor varmt det ellers er i rommet. Har også lukket kabinettet med bedre filtre osv. Men T er ikke gått opp noe særlig av den grunn. Det går bare enten for fullt eller så for brøkdeler av farta, slik at effektiv rate blir ca 2,5 k PPD. Skal la det gå noen dager til, men jeg tviler på at det er noe galt med WUene eller hovedkortet, da skulle man jo merke noe på andre kort også. EDIT Sjekket på FF og fant announcment for new projects: "Announcing projects 5912-5915 (Core 14)" Noe annet er jo at scoren er jo ikke ekstra høy som de skriver. Hos meg halveres jo nesten effective rate. Velvel. Der har også vært en streng med dårlige WUer i p 5912: Project 5912 problems? Svarer på mitt eget jeg, hehe! Uansett er det jo rart at jeg får lavere score med det kortet som har mest minne. Særlig lavt er det på effective rate i Fahmon (noe som tar hensyn til nedlastingspauser og alt). HVorfor i alla dager skulle det kortet med mest minne måtte vente mest. Tror rett og slett de kortene er grunnleggende forskjellige, selv på det lette prosjektene går det med 512 Mb minne minst 20 % raskere på nærliggende frames. Så kjøp heller GTS 250 med 512Mb minne framfor det med 1 Gb minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå