Khaffner Skrevet 31. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) På hvilken plass tror dere jeg kommer til å lande? Jeg folder i ca 22 timer i døgnet med Ati Radeon 4870 og en C2D E7400. Er nå på 510. Plass Endret 31. juli 2009 av khaffner Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 31. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2009 Med den farten du holder, vil du kunne komme blant top100 på hardware.no ila. ett år tid. Hadde du hatt et GTS250, ville det vært oppnåelig ila. 3 måneder. Da kunne du kjørt GPU+SMP og oppnådd 6000+ ppd. I motsetning til ATI-klienten, belaster Nvidia-klienten nesten ikke CPU'en. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Kjellms du hadde rett med hensyn til vannkjøling. Fikk lekkasje i tilkoblingen på vannblokka mot cpu. Ikke mye, men nok til at jeg måtte gjøre noe med det. Fikk det ikke tett så jeg måtte gå over til standard luftkjølt cpu igjen. Heldigvis så oppdaget jeg lekkasjen før noe gikk til helvete. Men måtte klokke ned Q6600 til default. Selv da klarer jeg ikke komme under 70 grader. Vannkjølinga holdt under 60 grader med OC 3.4GHz. PPD på SMP fallt også fra 2750 til 1750. I dag var varmeste dagen hittil i sommer med over 25 grader i skyggen her. Fikk likevel kjørt i gang et nytt GTS250 1GB og en ny CPU (AMD X4 9950) med SMP. Angrer på at jeg ikke valgte AMD X4 9350e som jeg hadde fra før. Ikke store forskjellen på disse 2. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Nå som jeg har fått min nye gamingrigg, så lurer jeg på hvordan jeg får kjørt WU på GPU... Core i7 920 XFX 4890 1Gb 12Gb DDR3 Asus P6T Deluxe v2 Windows 7 Jeg fant etterhvert en Beta klient som jeg prøver ut nå... Hva er normale itre/sec med et enkelt GPU.? den knasker ivei på 625-630 itre/sec nå... Eller er det PPD som er den "ofisielle benchmark'en" for F@H.? I såfall 2759ppd på GPU og 688ppd på CPU... Synes nå CPU scoren er lav jeg da men... Til å være en i7 med 4kjerner/8tråder... (ser ut til å bruke 5 av 8, og en 60% last på hver...) Endret 2. august 2009 av Tore Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 For GPU-folding så er det nok Nvidia-baserte kort som gjelder og er best egnet. Hvilken type klient er det du oppgir PPD for? Og samme for CPU, hvilken type klient kjører du. SMP er det som gir best PPD. Jeg lå på omkring 2.7K PPD med Q6600 så du burde nok ligge over det. Men hvis det er en vanlig cpu-klient du kjører så er det vel normalt siden det varierer veldig mellom de forskjellige. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Kjellms du hadde rett med hensyn til vannkjøling. Fikk lekkasje i tilkoblingen på vannblokka mot cpu. ...............ikke komme under 70 grader. Vannkjølinga holdt under 60 grader med OC 3.4GHz. PPD på SMP fallt også fra 2750 til 1750. I dag var varmeste dagen hittil i sommer med over 25 grader i skyggen her. Ja, ungdommene må jo mene hva de vil om vannkjøling. Har en kamerat som kjører et system vellykket og har gjort det i årevis, men det er lett å passe på en rigg, verre når man har flere. Dessuten er vannkjølingsbudsjettet på den maskina alene tilsvarende en bra folderigg. Jeg har nå fjernet vannkjøling helt. 25 gr i Tromsø er ikke verst, her er det vel omtrent det samme nå. Ja det er nok lurt å klokke ned i sommervarmen. Jeg sjekket mine nå som kjører på ca 90% SMP nå pluss GPUer, den som lå lavest var en Q6600 65-67 grader (98% load) med en standard Intel kjøler. Folk må gjerne hive Intelkjølerne uprøvd, men det virker litt dumt. I den kroken er det nå ca 34 grader og den dyre Noctuaen i nabomaskina klarer ikke bedre enn 93 -100 grader nå, så jeg stopper SMP der (noe jeg har gjort de varme dagene i det siste, taper mange uferdige prosjekter på det). I et annet rom står sola rett på nå og en billig OCZ vanquisher holder Q6600 på 69 - 74 grader nå, det er OK i varmen. Litt lavere load, men det gjør ikke noe, bedre enn å svi av dyre CPUer. Skjønnt mitt inntrykk er jo at annet utstyr ryker lenge før CPUene. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 (endret) I et annet rom står sola rett på nå og en billig OCZ vanquisher holder Q6600 på 69 - 74 grader nå, det er OK i varmen. Min eneste Intel CPU som er Q6600 ligger og puster på opp mot 80 grader på dagen. Dette er kun på den ene kjernen, de andre 3 ligger nærmere 70 enn 80. Satser på at det er en feil i føleren og lar det gå. Men uansett, 80 grader burde gå bra. Om natten senker den seg til 77 - 78. Du ser selv her, hvordan det er forskjell mellom kjernene akkurat nå: Som jeg nevnte så kjøpte jeg meg et nytt skjermkort, Asus GTS2501GB, men det var jeg ikke heldig med. Det tåler ikke OC i det hele tatt og tryner med EUE på 511 poengere med default innstillinger. Den gode siden er det det nesten ikke bruker strøm. Kortet har bare tilkobling for en 6pin strøm, mens GTS250 512MB har 2 6pins. Endret 2. august 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 ..nytt skjermkort, Asus GTS2501GB, men det var jeg ikke heldig med. Det tåler ikke OC i det hele tatt og tryner med EUE på 511 poengere med default innstillinger. Den gode siden er det det nesten ikke bruker strøm. Kortet har bare tilkobling for en 6pin strøm, mens GTS250 512MB har 2 6pins. Hva slags merke er det som har 2 x 6 pins? Mine XFX har bare 1 x6 uansett. Den 250GTS listet øverst i riggen lå 20 gr over de andre? Hvorfor det? 80 gr er Ok i korte perioder vet du nok, opptil 100 på disse også forsåvidt, men man vet jo aldri når de ryker, om de ryker. Ellers er jo litt forskjellige temperaturer ved samme load tege på usymmetrisk kjøling eller skjevt montert kjøler, kanskje til og med med noe luft under ett av hjørnene. Men det har du vel også tenkt på. Mange av CPUene er heller ikke så veldig plane i kjøleflata. Vanskelig å tro når man ser en ny blank CPU. Det er vel også derfor noen tar seg tid til å slipe dem. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Hva slags merke er det som har 2 x 6 pins? Mine XFX har bare 1 x6 uansett. Den 250GTS listet øverst i riggen lå 20 gr over de andre? Hvorfor det? Det er Asus! Den kjørte en 511 poenger som øker temperaturen betraktelig. Hadde stor forskjell på kjernene også med vannkjøling, men det er nok som du sier mest sannsynlig en skjevhet mellom cpu og kjøler. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Hva slags merke er det som har 2 x 6 pins? Mine XFX har bare 1 x6 uansett. ( Mitt XFX Radeon 4890 har 2x 6pinn... ) Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Eller er det PPD som er den "ofisielle benchmark'en" for F@H.?I såfall 2759ppd på GPU og 688ppd på CPU... Her er noen eksempler på PPD for forskjellige klienter for CPU og GPU. Har tatt med temperaturer i øyeblikket når temperaturen har dalt til 20.1 grader ute. Jeg har kun Nvidia baserte GPUs. Endret 2. august 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 ..... 688ppd på CPU...Synes nå CPU scoren er lav jeg da men... Til å være en i7 med 4kjerner/8tråder... (ser ut til å bruke 5 av 8, og en 60% last på hver...) Det er bare SMP-clientene som jobber i 4 tråder. De andre clientene bruker bare en tråd. Slik at det du har sett sikkert er typisk (litt høy?) score for en enkeltclient. HVis du har noen liknende oppgavebehandling/prosesser i OSet ditt vil du se en Fah_corexx. Ser du flere er det enten Fah_core_a1 4 stk for SMP eller en for hver GPU eks Fah_core_11 el 14. Så om du ser en Fah_core_11 og en FAh_core_78 er den første for GPUen og den andre for CPU, men kun en pr. kjerne, så hvis du ikke har satt inn flere med hver sin Machine ID og egne mapper blir det bare rot. GPUen og SMP og hver av de andre må ha egen Machine ID, men det har du kanskje gjort riktig siden du kan lese av PPD. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Ser Komplett har tilbud på et GTS250 fra MSI nå til 849,-. Er vel ikke så gærnt et kort til folding til den prisen? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Det er sikkert utmerket til folding - det er i tillegg OC. Har et MSI 8800 gts OC og det tåler shadere på 1900. GTS 250 bør klare litt mer. Kjøpte et EVGA GTS 250 SC før ferien og det kjørte greit med shadere på 2000+, med unntak av 511 poengere, som gav noen EUE'er. Har klokket det litt ned for å få det stabilt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Siden GTS250 er et 9800GTX+(som jeg husket feil), er det en utmerket pris for et folding kort. Disse er også mye bedre konstruert for å takle denne belastningen enn eks. 8800GT, 9800GT, 8800GS etc. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 Enda mere uffda fra meg. Må kanskje trappe enda mer ned nå. Sov lenge og det er ca 36 gr i en av datakrokene mine, tre GPUer på +/- 100 gr. nå. Men 250 GTSene klarer seg bra selv om jeg nå har satt to av dem inn i et tettere kabinett med masse filtre for å fange opp støv. Og den Noctuaen som jeg har klagd på tidligere har jeg nok satt på skjevt eller fått luft under. Irritrende at den har fester under hovedkortet ellers så skulle jeg jaggu skiftet den ut med Intel stock-kjøler. Forøvrig er det 36 grader rett utafor vinduet i sola også! Nettverkstrøbbel igår/natt. Denne maskina meldte at driver til nettverkskort plutselig manglet! Fikk trøbbel med å komme ut med de andre maskinene også. Virket som routeren svikta (D-link Gamer lounge), men etter at denne var restarta etter resizing av partisjoner og minneutvidelse var plutselig Eternetdriveren på plass igjen og alt virket igjen. Data er rart! Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 6. august 2009 Rapporter Del Skrevet 6. august 2009 Siden GTS250 er et 9800GTX+(som jeg husket feil), er det en utmerket pris for et folding kort. Disse er også mye bedre konstruert for å takle denne belastningen enn eks. 8800GT, 9800GT, 8800GS etc. Jeg sliter med det ene av mine GTS250. Det tåler ikke 511 og 353 poengere og får temperaturer på 100 - 105 grader så jeg måtte underklokke det ned til 678 1685 970 fra 740 1836 1100. Da holdt temperaturen seg under 96 grader. Satte også cpu usage til 85% for å få det til. Nesten så jeg lengter til en kaldere årstid De andre WUene gir ikke slike temperaturer og kortet ligger da på 65 - 75 grader. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 7. august 2009 Rapporter Del Skrevet 7. august 2009 Merkelig, slike forskjeller merker ikke jeg, men så har jeg bare et merke 250GTS. 8800GS korta kan bli så varme og et av 8800GTS kortene også men det er jo når det er svært varmt i rommet, og ikke spesielt med enkelte prosjekttyper. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. august 2009 Rapporter Del Skrevet 7. august 2009 Merkelig, slike forskjeller merker ikke jeg, men så har jeg bare et merke 250GTS.Ja, det er svært merkelig. Med det forrige hovedkortet som var et Foxcon Mars og vannkjøling på CPU opplevde jeg ikke slike forskjeller. Da lå GTS250 aldri over 75 grader uansett temperatur i rommet. Etter at vannkjølingen gikk lekk skiftet jeg HK til Asus Striker II Extreme og satte inn et GTS250 nr. 2 slik at jeg har totalt 3 skjermkort der. To GTS250 og ett 8800 Ultra. Ultra-kortet som tidligere ble ekstremt varmt holder seg nå "kjølig" (under 90 grader) i forhold til tidligere, mens GTS250 kortene blir varme. Begge kan nå over 100 grader, men spesielt det ene er rene vulkanen. CPU er Q6600 og var med vannkjøling OC til 3.4GHz og holdt seg omkring 60 grader og under. Nå må den stå default og ligger opp mot og 80 grader på den ene kjernen, men som regel på omkring 73 - 75. Kabinett og PSU er de samme. Kan forskjellene skyldes kombinasjonen HK og GPUer, evt. også plassering i forhold til hverandre (GPUene). Den opprinnelige planen var å bruke vannkjøling fortsatt, også på brikkesettet som er tilrettelagt for det på dette kortet, men da lekkasjen oppsto droppet jeg det. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 7. august 2009 Rapporter Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Det er mulig at enkelte prosjekt er feildesignet eller feilprogrammert, slik at de belaster mer enn andre. Mener å huske at det for ca ett år siden var mye bråk om et prosjekt som så ble trukket tilbake. Så noter nummer på prosjektet, eventuelt publiser og sjekk på FF om andre opplever det samme. Vi får jo ikke nødvendigvis alle de samme prosjektene, så jeg kan ha vært heldig å unngått problemet eller jeg faktisk ikke har lagt merke til eller trodd det var andre årsaker til eventuelle problemer. Sitter jo ikke akkurat og finleser alle logger i sommervarmen. At det skulle skyldes hardware (prioriteringsrekkefølge på slotene, sydbro, CPU, HD osv) har jeg lite tro på. Eneste hardwarefeil jeg kan tenke meg i denne sammenheng er at en liten minnefeil lager litt trøbbel hvis du bruker mer enn et minnepar. Noe annet er at når du leser rekkefølgen på GPU-kortene i f eks Rivatuner, så trenger det ikke stemme med den fysiske rekkefølgen på hovedkortet. GPU1 og GPU2 kan være byttet om slik at når du starter GPU1 starter den på det du tror er GPU2 og motsatt på grunn av prioriteringer på hovedkortet. Dermed kan du misforstå hvilket kort som er problemet. Vanligvis gjelder dette ikke GPU0, øverste slot har vanligvis første prioritet uansett. Edit2: Ser at du nevner problemer også med 353 p prosjekter. Da blir det vel enda rarere. Så vidt jeg husker har jeg ikke hatt noe problemer med 353 som har kjørt utmerket på alle mine kort. Så kanskje begynner det å vise seg en svakhet i det kortet du nevner. Endret 7. august 2009 av kjellms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå