Xell Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Nå vet jeg ikke hvordan du har installert (brukt fremgangsmåten beskrevet på downloadsiden?), men det finnes et fint script for linux; finstall som i tilleg til å installere FaH også gir deg valget å sintallere et lite tekst-bassert overvåkningsverktøy kalt qd-tools og gir deg mulighet til å enkelt installere som service. Detsom du manuelt starter programmet i terminalen kan du ikke bare lukke terminalen. Da vil du normalt også lukke programmet. Får å få den til å gå i bakgrunn må den installeres som service. For å få den til å kjøre på begge kjerner må du starte programmet med -smp parameteren. Da må du også velge "Advanced"-pakker for å motta riktig type pakker å jobbe med. Dersom du ikke vil at den skal ta 100% av begge kjernene velger du belastningsgrad under konfigurasjonen som vanlig. Når det gjelder treghet: noen pakker er veldig små andre er store. Vi har ingen mulighet til å vite hva slags pakke som kjører hos deg akkurat nå, men 12min på 1% betyr at pakken er fullført på under ett døgn og det høres ganske normalt ut. Hvis du trengr mer hjelp så bare spør. Jeg kjører ikke noen linux-klienter akkurat nå, men har installert en del av de de siste årene. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvis du har lagt inn tidligere versjoner som service er det veldig dumt å fjerne/erstatte exe-filen før du har avinstallert servicen.Kjører ingen klienter som service, grunnet at maskinene jeg bruker til folding ikke brukes til noe annet. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 ah, men det kan likevel være gret å sette det opp som service. Fesk ved strømbrudd, hvis man setter i bios at maskinen skal starte opp igenn så vil FaH starte automatisk uten å måtte vente på at noen logger på og starter programmet manuelt. Men kjører du Vista så er det muligens ikke værdt bryet. Husker ikke helt hvor det endte men det var i alle fall mye krøll med service/administratorbruker og passord der, mins jeg å huske. Men hver sin smak. Jeg legger stort sett inn allt som service, men så har jeg heller ikke FaH på en enste maskin som ikke har en annen priærfunksjon. Denne maskinen feks., en mini-itx som brukes til surfing og epost, crunsher proteiner i et svimlende tempo på 50-60PPD! Slå den dere :!: . Men hvorfor ikke sier jeg. Den gnager avgårde på pakker hvor det ville vært uendsiktsmessig å bruke superraske GPUer da disse pakkene ikke kan oprimaliseres for de prosessene. Så lenge maskina klarer å levere pakkene i god tid før fristen så er det dumt å ikke bruke den. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Dersom du ikke vil at den skal ta 100% av begge kjernene velger du belastningsgrad under konfigurasjonen som vanlig.Hvis jeg ikke husker helt feil så er det en stund siden de tok vekk muligheten til å sette maks. cpu belastning i Linux klienten. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 ??? når du sier "en stund siden" mener då da måneder eller år? Så lenge jeg har drevet med folding på linux har man hat akkurat de samme instillingene rundt cpu og minne som under windows, men jeg har ikke kjørt den siste versjonen under linux. Jeg kan ikke skjønne at de skal ha hatt et behov for å fjerne mulighet til sette ned belastningen til 80 eller 50%. Det er jo nesten et must å ha denne muligheten dersom man skal kjøre det på en laptop. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Har HD4870 i CF og har kjørt F@H siden... i går kveld (med HW.no som team forøvrig). Går det an å sjekke om begge GPUene blir brukt? De virker en tanke kalde til å være på 100% usage. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg misunner dere, jeg har 70k PPD og kjører 0. Har ikke mulighet til å legge inn xp-32bit på alle og får ikke til noe uten det. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Om du ikke får til GPU så kan du vel legge inn standard klienter. Da vil du i alle fall ikke kjøre 0. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Jeg misunner dere, jeg har 70k PPD og kjører 0. Har ikke mulighet til å legge inn xp-32bit på alle og får ikke til noe uten det. Skjønner ikke helt det der! Jeg kjører 64 bit XP på det meste jeg har, men har en maskin ennå med Vista 64 bit, og begge deler fungerer stabilt som bare det. Hvis du legger inn Logmein så kan jeg konfigurere en maskin for deg hvis du har XP 64 eller Vista 64. XP 64 er det enkleste, da slipper vi VGA-dongles. Har forstått det slik at du i hovedsak har GTX 295 kort. Såvidt jeg har forstått skal disse settes opp likt med 9800 GX2. Endret 9. juli 2009 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Jeg skal teste i kveld. Det er win 7 64 bit på alle pcene Når en pc kan ta 30k med xp er det kjedelig å kjøre 9k i win 7. Jeg har 4 stk dummies om det trengs, men alle pcene er i en KVM som jeg ikke vet om har fast signal så pcen trur det er en skjerm der når denne inngangen ikke er aktiv osv. skjønner ikke et skaut lengre, laster ned og åpner og Bæng der skal jeg skrive navn og lagnummer. Sånn var det ikke før, da måtte ting legges inn dypere. Får bare xxxx bytes downloaded core download error bla bla. Jeg må finne de postene med guidene i, aka force nvidia gpu 1 osv. Endret 9. juli 2009 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Har du organisert mappene slik? I utgangspunktet inneholder hver mappe 3 filer som den øverste. Resten produseres etterhvert som du kjører i gang og konfigurerer for hver gpu. Går ut fra at vi snakker om et oppsett for kjøring av flere GPUs! Lag snarveier for start av hver GPU, slik: "Target" skal være slik det framgår. "Start in" skal inneholde: "C:\Documents and Settings\alias\Application Data\Folding@home-gpu" Lag en snarvei tilpasset hver GPU med hensyn til gpu nummer og sti for hver mappe. I mitt tilfelle skal da snarvei for gpu2 være slik: "Target" "C:\Program Files (x86)\Folding@home\Folding@home-gpu\[email protected]" -gpu 1 "Start in" "C:\Documents and Settings\alias\Application Data\Folding@home-gpu2" Ikke bry deg om nummereringen min hvor gpu1 er havnet i mappegpu2. Vitsen er at man klarer å holde styr på det i sitt eget hode. Jeg har ikke giddet å endre nummeringen så lenge jeg vet at "rotet" stemmer og fungerer. Endret 9. juli 2009 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Det går som en lek i xp, nå vil den ikke mer jeg trenger en driver for gpuene minne er ikke støttet. 9800gx2 win 7 driver 02.04.2009 Har i en dummyplugg og ser 2 skjermer og alt er topp. Intern sli er disabled Nyeste driver i, her er vel feilen tipper jeg. Endret 9. juli 2009 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Opplevde også det med at gpu ikke var støttet, men det endret seg når jeg restartet maskinen. Med flere gpuer må ofte maskinen restartes gjentatte ganger før alle gpu er "oppdaget". Du må også huske å utvide skrivebordet til samtlige gpuer. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Restartet et par ganger, da kommer ene gpu opp fint men nr 2 får mangler driver eller error work osv. Skal bare brukes som folding, kunne like godt hatt xp men har ikke. Kanskje jeg bare skal piratebay xp og ha sort error-piratskjerm. Gjør ikke noe for folding det. Endret 9. juli 2009 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Sett fra Logmein ser min 8 x GPU rigg slik ut. På grunn av varmen i dag måtte jeg sette alle clocks til default igjen. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Xp jeg lastet ned heter Win-XP64/Vista/win7 og er en salig mix. Da finner jeg ingen drivere som fungerer... Endret 11. juli 2009 av War Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg har nettopp begynt med F@H i forbindelse med skjermkortkjøp og har følgende spørsmål: Hvordan kan jeg få programmet til å kjøre kun ved visse klokkeslett, når skjermbeskytteren er på eller lignende? Jeg vil bidra så mye som mulig, men uten at det plager meg. Og hvordan blir jeg med på Hardware.no-laget? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Fra første post. "Team Number" Viktig punkt: her vil vi i laget Hardware.no sette stor pris på om du legger inn 37651 som er vår lag-kode! Du kan jo legge det inn som et ikon på skrivebordet? Sette save til 3 min, så lukker du programmet når du vil ha kreftene og åpner det når du vil gi krefter. Det krever ett dobbeltklikk av deg da. ----------------------------------------------------------------------------------------- Etter 3 dager med prøving fant jeg en win xp 64bit som jeg nå oppdaterer. Nå skal jeg klare å legge inn folding, kun på en av pcene så langt og jeg drar på ferie snart og kan neppe ha de på 24/7 uten å ha testet div temp osv først. Hva skal jeg skrive i parametere når jeg setter opp listen? Samme som i snarvegen til programmet? -gpu1? eller smp eller hva. Husker ikke helt. siden jeg ikke husker eller blander hvilke drivere jeg skal ha, forcegpu_90 bla bla kodene så får vi ta det imorgen. Nå la jeg inn - gpu 1 i snarvegen og ingen ting i parametere da jeg satt opp, da kom en kjerne opp iallefall på 6000PPD (9800GX2) Startet opp det samme en gang til med -gpu 0 DDP er god på begge, intern sli er disabled, bruker nyeste grafikkdriver. Nå mangler det bare en cpu klient så er den pcen i box, selv om gputemp nå er på 91C -93Cetter 5min. Måtte sette ned til 85% på begge kjernene enda romtemp er 20C. Ser nå at selv på 0 last er kjernene 66C , jeg satte det til 50% load nå. Kjedelig at PPD må være 5-6k på en pc hvor den har kjørt i mange mnd på 11-12k Endret 12. juli 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Fra første post."Team Number" Viktig punkt: her vil vi i laget Hardware.no sette stor pris på om du legger inn 37651 som er vår lag-kode! Du kan jo legge det inn som et ikon på skrivebordet? Sette save til 3 min, så lukker du programmet når du vil ha kreftene og åpner det når du vil gi krefter. Hva mener du? At du folder for et annet lag enn denne tråden? Endret 12. juli 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) :-S Er ikke 37651 hw.no? 9800GX2 begge kjerner på 50% folding temp ca 87C over natta. PPD 5000 Kjedelig da en kjerne ofte har den scoren alene. Da får jeg si meg fornøyd med 50% load på 9800GX2 før jeg får kjølt kabinettet bedre. Hvilken cpuklient burde jeg bruke? Var det ikke noe install- admin, blank passordopplegg? Cpu er en E8500 Endret 12. juli 2009 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå