kjellms Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det blir varmere (heldigvis, det er jo snart sommer her nord også) og jeg tør ikke lenger kjøre med GPUène overklokket i frykt for havari. Jeg trodde jeg kanskje hadde klart å knekke en av GF 8800GS kortene som mesteparten av året har vært overklokka hos meg. Hadde en liten rense og opprettingsrunde igår og ved sjekk idag lå PPD på et 5905 WU på 1457 i Fahmon, de andre to korta i samme rigg viste normale verdier. Gikk inn i logg og regnet selv så viste det seg at det var Fahmon som tulla PPD lå på 3800 etter 98% i Wuen. Så jeg har altså kjørt 4 XFX 8800GS knallhardt 8-10 måneder nå og det er bare et av dem som har vist svakhetstegn. Ser bort ifra de gangene maskinene er fulle av støv og det nødvendigvis må bli litt for varmt. Det er ikke bare pga av sommervarme noen av oss trapper ned. Jeg har rett og slett ikke hatt tid til å rette opp i det siste. Etter et prosjekt og forsøk på installasjon av en Razor mus fikk en maskin et par ukers pause fordi hovedkortet etter det ikke godtok noen mus. En annen maskin var stappfull av diverse zoologi og botanikk, hår, midd osv (Antec nine.hundred er visst ikke så smart i et hus fullt av hunder!), var et under egntlig at den i det hele tatt gikk, men foldinga hadde antakelig stoppet for ett par uker siden. Nå er det eksamenstid og mye annet så av og til må maskinene bare vente. Tok ut to lodne 8800GTS av den ene og satte inn GTS 250 som jeg fikk i erstatning og kortet ser ut til å funke bra. Så nå går vel PPD opp en del på meg igjen. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det er ikke bare pga av sommervarme noen av oss trapper ned. Jeg har rett og slett ikke hatt tid til å rette opp i det siste. Godt å høre at du er online igjen. Trodde en stund at du var dratt på en lengre ferie og lot maskinene passe seg selv siden det var stille fra den kanten. Hva gjør dere forresten med foldingen i ferier, overlates maskinene til seg selv? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hva gjør dere forresten med foldingen i ferier, overlates maskinene til seg selv? Jeg har pleid å la maskinene gå, men så har jeg ikke vært så langt unna heller (20 mil) og har en bror som kan sjekke ting om noe alvorlig skulle skje. Har jeg vært lengre unna har det vært for inntil en uke kun. På meg virker de moderne PSUene så sikre at man kan stole på at de kobler ut ved antyding til feil. Man kan jo også klokke litt ned og sette clientene på lavere prosenter for å føle seg litt tryggere. Det mest tvilsomme er vel vannkjøling etter mine erfaringer iallfall. Husker at en av nabodamene syntes det var rart vinduene var åpne hos meg ifjor da jeg var flere uker et annet sted om sommeren. Hun trodde jeg hadde glemt dem åpne, men det er jo nødvendig i sommervarmen ellers så stopper iallfall ting. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 kan være lurt å slå av når man er bortreist.. husk brannfare med alt elektrisk som blir varmt. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) kan være lurt å slå av når man er bortreist.. husk brannfare med alt elektrisk som blir varmt. Tror ikke jeg er så redd for brann fra datamaskiner som står på siden jeg har god statistikk der. Har hatt maskiner gående helt siden 1988, (ikke de samme da) men har aldri hatt branntiløp. Og den gangen gikk det mye i Qtec strømforsyninger Et hovedkort tok riktignok fyr, men det var min egen feil som rotet omkring i maskinen mens den gikk i et øyeblikk av ubetenksomhet. Men foldingen blir liksom noe annet, med CPU/GPU som jobber under full load. Tenker jeg gjør som kjellms foreslo, klokker ned alt og lar det gå med 60 - 70% load. Det burde senke risikoen for at noe hender så mye at det nesten 100% sikkert vil gå bra. Jeg kan dessuten overvåke alt bare jeg her tilgang på nett der hvor jeg er. Endret 11. juni 2009 av -alias- Lenke til kommentar
Xell Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 I diskusjonen rundt varme, komponentkostnader, og strømregninger så er det to ordtak som faller ned i hodet: 1: Det er forskjell på å barbere seg og kutte av seg hodet. 2: Alle monner drar sa mua og pissa i havet. Hvorfor i alle dager skal det være alt eller ingenting? Jeg skjønner at det er gjøy å konkurere om mest mulig PPD og alt det der, men dersom det går på både helsa, økonomien og inneklimaet løs så er det jo bare å skru ned tempoet noen hakk. Jeg har alltid kjørt med det prisnippet at dersom jeg har en maskin som allikevel står på så kan den i det minste bidra med litt. Synes det er forferdelig dumt kutte helt ut. Full forståelse for at mange har av PCen mesteparten av tida om sommeren, men de fleste av oss har faktisk såppas utstyr at selvom pcen bare er på noen timer hver dag så rekker man fint de gode gamle pakkene innen for fristen. Det bidrar. Men trenger ikke en gang engasjere seg. Sett den opp og dropp alt av diskusjonstråder og statestikk, men det hadde vært fint om flere i alle fall ville vurdere å bidra på et minimum. Selv har jeg dabbet av skikkelig det siste halve året. stort sett alt av PCer ha fått trøbbel og jeg har ikke hatt tid til å ta tak i det. Den eneste PCen som nå gå 24/7 er en Solaris-server og jeg har ikke funnet noen god guide til installasjon (tar i mot tips med takk), men jeg prøver allikevel å starte opp en standardklient der jeg har muligheten. Denne kommentaren er sikkert litt skivebom i forhold til de som faktsik følger med på tråden her, men jeg håper det er noen som tar den til hjertet og reduserer insatsen i stede for å kutte helt ut. For det er liten tvil om at det er mange som kutter helt ut fordi de ikke kan være "verdensmestere". Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Jeg har ikke kuttet helt ut, bare skjært kraftig ned til benet. Jeg har heller ingen ønsker om å være verdensmester og det jeg drev med før var kun for egen morro skyld Alias: Jeg har heller aldri vært redd for brann fra datamaskiner siden de ofte er pøst på med mer brannhemmende kjemikalier enn mye annen forbrukerelektronikk. Men jeg gjør det som en regel, jeg har jo aldri hatt brann fra noen elektriske artikler og ønsker ikke la PCer bli den første heller . Det er stadig rapporter om PCer som er årsak til brann, nå sist uke - maskiner fra en leverandør hvor isolasjon på ledninger tok fyr og startet brann og de tilbakekaller alle maskiner. Og det under vanlig bruk, mens her kjører vi heftig 24/7 action . Endret 11. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Mine siste 3 ferier har jeg satt på folding 100% og 2 uker senere kommer jeg hjem og pcene er av. Hva som har skjedd vet jeg ikke, autoshutdown pga temp? Hvorfor kan den folde i 100 dager non-stop og de 2 ukene jeg er på ferie dør den. --- = ferie ... = hjemme xx = dør Hvordan kan tilfeldigheter slå ut så presis? Endret 11. juni 2009 av War Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ja, rart det der. Er jeg på juleferie i hjemkommunen kan man være sikker på at noe skjer. Sist var det istid på naturfagrommet når vi kom på første arbeidsdag over nyttår. Et eller annet hadde skjedd med sikkerhetssystemene og branndør hadde åpna seg, -30 inne som ute. Vårt lille økosystem, mest mulig naturlig mini-vannsystem med ørekyte som hadde levd slik i flere år var bunnfrosset og istid preget vaskebenkene fra golv til tak. Ellers har jeg som deg inntrykk av at strømmen har en tendens til å koble ut en eller annen gang den uka man er borte mens alt går knirkefritt i måneder når man er der, rart. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Testet ut gpu-klienten på en boks med [email protected] og Ati 3450 og får latterlige <200 ppd. I tillegg belastes cpu ganske kraftig også. Ser ut til å være liten vits i å kjøre gpu-klienten på dette kortet gitt...til sammenligning får jeg 5-6000 ppd på mitt 8800GT, og cpu belastes tilnærmet null. Endret 14. juni 2009 av Muffinman Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Morfaren min har vært heldig. Lungekreftcellene hans døde av seg selv. Uten noen behandling Det syns jeg var ganske lucky Noen som vet hva dette han være? De vet ikke hva det var på sykehuset. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hyggelig at det går bra med ham. Men dette er ikke riktige tråden å spørre i, det blir feil topic. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er nå Random folding på meg, men bidrar jo innimellom med et par WU's Rudde93 : Fullt mulig at takket være sterk psyke og godt kosthold og immuneforsvar at kroppen selv kvittet seg med kreften. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Et spørsmål! Kan man blande G80 og G92 i samme rigg så lenge antall shadere er lik? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei orker ikke å lese gjennom alt dette. Jeg er en noob i F@H og har nettopp installert det. Så spørsmålet er hvilket team-number er team hardware.no ? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 37651 Velkommen på laget. Bare spør hvis du får problemer så skal vi svare etter beste evne Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Jeg får bare opp attempting to get work packet. Regner med at jeg ikke jobber da. Hva er galt? Endret 16. juni 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
Xell Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 det kan være at den har problemer med å få kontakt med serveren. enten pga instillingene dine eller fordi server er nede. Hvilken klient kjører du? en fin måte å sjekke om problemet ligger i dine instillinger eller på serverene ved Stanford er å finne IP-adressen den prøver å koble i mot i logen og klippe-lime den inn i en nettleser (Explorer, opera firefox osv) Dersom du får opp OK på den siden ligger problemet i insillingene dine. Dersom du ikke får kontakt med IPadressen i nettleseren så er det bare å smøre seg med tolmodighet. Du kan jo lopiere inn logen din her (legg den gjerne i "skjul"-tag så blir ikke posten så lang), så kan vi se litt nermere på den. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Et spørsmål! Kan man blande G80 og G92 i samme rigg så lenge antall shadere er lik? Ja. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) det kan være at den har problemer med å få kontakt med serveren. enten pga instillingene dine eller fordi server er nede. Hvilken klient kjører du? en fin måte å sjekke om problemet ligger i dine instillinger eller på serverene ved Stanford er å finne IP-adressen den prøver å koble i mot i logen og klippe-lime den inn i en nettleser (Explorer, opera firefox osv) Dersom du får opp OK på den siden ligger problemet i insillingene dine. Dersom du ikke får kontakt med IPadressen i nettleseren så er det bare å smøre seg med tolmodighet. Du kan jo lopiere inn logen din her (legg den gjerne i "skjul"-tag så blir ikke posten så lang), så kan vi se litt nermere på den. Har en GPU-versjon. Men det fungerer nå. Jeg synes det er litt rart at CPUen ligger på 50-100% når jeg folder med GPU. HAr et annet problem, det er at når jeg klikker på display, får jeg opp følgene feilmelding: Microsoft Visual C++ Runtime Libary Runtime Error! Program: D:/programfiler/folding@home-gpu/viewer.exe This application has requested Runtime to terminate it in an unusual way. Please contact the applications`s support team for more information. Noen som skjønner hva som er problemet. Jeg har installert nyeste versjon av Microsoft Visual C++ Runtime Libary Endret 16. juni 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå