-alias- Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Er det kanskje noen som vet hvorfor gpu 0 tilsynelatende skifter til nedre, og hvorfor skulle da rivatuner tolke feil. Den bør jo lese prioriteringa og ikke hva jeg har kalt mappene jeg folder fra.-alias- Den som står nederst i CPUID på 49 grader må vel ha stoppa selv om FahMon viser grønnt?? Har ikke opplevd det med at gpu 0 flytter seg. Nei temperaturen er korrekt nok. Husk at "utetemperaturen" i garasjen kun er 8 - 10 grader. Se på harddisk og cpu-temperatur. Kabinettet ligger og varmen stiger rett opp og dras ut av en vifte som flytter 170 M3 luft i timen. Den kjølige GPU-en ligger også på enden uten varmetilførsel fra noe annet. Her er samme maskin med omtrent samme temperaturer akkurat nå. Endret 5. mai 2009 av -alias- Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Feilmeldingen synes for meg svært usikker og det like gjerne skyldes en feil i WU. Det kan skyldes enten eller. Måtte akkurat restarte folding riggen min. Der hadde alle klientene stoppet, nettverksforbindelsen blitt borte, pluss litt til. Årsaken kunne se ut til å være memory som ikke var frigitt etter bruk. Den har vel gått uten restart siden Microsoft slapp oppdateringer i april. Nå har jeg kjørt problemfritt siden en god stund før jul, med unntak av noen uheldige oppgraderinger fra PG, som ble nokså raskt korrigert. Det finnes også fora for de forskjellige klientene, der du kan få svar på det meste. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 ..Her er samme maskin med omtrent samme temperaturer akkurat nå. 24 grader forskjell på GTS - GS kort som jobber omtrent like hardt. Det har jeg ikke sett før på slike nVidia. Men vi har vel neppe helt de samme kort og den har kanskje en svært effektiv kjøler. På et av de andre bildene er det vel 27 grader forskjell, det er mye. Da er enten veldig dårlig kjøler på den øverste, eller du kjører den vel hardt vil jeg tro... og da blir det nans og UM uansett type feilmeldinger ellers. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) PS3 ser ut til å svelge unna en WU på 4-5timer... Mot min Stasjonære som nå har brukt 120timer(5dager) på en WU... Snakker om forskjell... Planlegger ny StasjonærPC nå... Synes f@h var en meget god begrundelse for å overtale damen... "Jeg må kjøpe meg ny pc så jeg kan kurere kreft og Alzheimer.!" Endret 5. mai 2009 av Tore Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Da er enten veldig dårlig kjøler på den øverste, eller du kjører den vel hardt vil jeg tro... og da blir det nans og UM uansett type feilmeldinger ellers. XFX GTS og EVGA GS er som natt og dag hos meg. Det varmeste GPU 0 er et skikkelig mandagskort og tåler klokking dårligere enn GPU 1 og blir alltid svært varmt. Mulig at jeg burde demontert og skiftet kjølepasta. XFX korta er også fabrikkoverklokket så det er nok litt av grunnen. GS kortene blir aldri ordentlig varme og må ha en fantastisk kjøling. Viftene på disse står alltid på auto. Både GS og GTS kortene er klokket til 648 1728 994. Edit: Ingen krasj observert på disse siden i går formiddag. Endret 6. mai 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Heldig du er som har slike fleksible GTS kort, mine tåler 648 på kjerne men må kjøre mye lavere på shader og minne, på minnet tåler de ingenting av forandring. Men iallfall 4 av GS-kortene tåler fint 713/1782 og opp til 1000 på minnet. Har vært litt over også da de var nye. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 BSOD nv4_disp endless loop feil Har dere andre noen erfaring med denne. Jeg har hatt den tidligere på samme maskin Q6600 på et Gigabyte x38 hk med flere drivere og GPUer, men ikke så ofte. Nå får jeg det med 182.50 driverne og GTS 250 og det er jo ganske plagsomt siden det er mine beste kort, og det er jo en av de siste driverne så bla-bla om å gå til leverandør og laste ned de siste drivere virker jo ganske håpløst Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) BSOD nv4_disp endless loop feil Har dere andre noen erfaring med denne. Jeg har hatt den tidligere på samme maskin Q6600 på et Gigabyte x38 hk med flere drivere og GPUer, men ikke så ofte. Får du det på begge GTS250 kortene? Jeg fant litt i info med å google http://www.overclock.net/nvidia/358368-nv4...-what-does.html Det kan jo virke som det også kan komme av minnefeil. Kjør noen runder med memtest86+ og se hva som skjer. Selv kan jeg ikke huske å ha sett feilmeldingen siden jeg begynnte med folding. Ellers så er problemene jeg hadde med krasj på enkelte WU nå over og har ikke opptrådt mer siden tidlig i går. Jeg har ikke gjort noe spesielt annet enn å klokke ned litt på kortene hvor/når det skjedde, men så hendte det likevel da så jeg klokket dem opp igjen. Plutselig i går en gang var alt normalt så jeg antar at det var en spesifikk feil i flere WUs som nå er rettet opp. Endret 7. mai 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Ja, begge korta siden de er på samme maskin. Tror ikke det egentlig har noe med korta å gjøre. Blå-skjermmeldingene er ikke akkurat så presise er nå min erfaring iallfall. Det kan godt være minne feil som du antyder. Da jeg skrev meldinga hadde den stoppet og startet igjen. Husker ikke hva jeg gjorde, men prøvde ny start og fikk blåskjerm under boot med den nv4_disp meldinga som referer til Nvidia display-driver. I Windows var en annen melding om Rivatuner 2.20 om at den ikke var kompatibel, satte inn nyere og starta opp Folding og siden har den gått noen timer sammenhengende og jeg har også klokket opp (14200 m 2 kort og SMP stod det nå). Men da den fikk blåskjerm var ikk korta klokket opp, så jeg tro ikke det har noe med OC å gjøre heller. Jeg skal ta meg tid til en memtest neste gang det skjer. Ofte er slike ting minnefeil, enig med deg. Forøvrig har jeg kun sett den meldinga på dette hovedkortet med x38 kontroller, aldri på andre maskiner, og med omtrent alle de typen nVidiakort jeg har (hvilket jo ikke er mer enn tre aktuelle for folding, kort som ellers virker bra). Jeg gjorde også et søk og fant lignende meldinger til lite hjelp. Endret 7. mai 2009 av kjellms Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Cuda 185.85 er ute, fikk også nv4_disp. Men kan hende jeg har installert gtx 295 kortet feil? Men jeg brukte 181.20 da jeg så den meldingen. Skal du ha av SLI på gtx 295 når du folder på begge gpuène. Consol versjonen. EDIT: Er win xp, Får bare 2600ppd på 353P project 5767. Så noe er galt. Endret 8. mai 2009 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Skal du ha av SLI på gtx 295 når du folder på begge gpuène.Consol versjonen. Kjenner ikke gtx 295 særlig godt, men skal du flde på mer enn en GPU, så skal SLI være av. Fant denne på F@H support forum, et stykke ned på side 7: "I got it working! In my situation, there were two issues. The first was my having SLI turned on. http://foldingforum.org/viewtopic.php?p=79312#p79312 Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Kjetil GTX 295, SLI skal som nevnt foran være av, og poengsummen er jo definitivt for lav. Så vidt jeg har skjønt har jo både War, Theo og Pilgrim og sikkert flere foldet med 295 i det siste så noen av de bør jo oppsummere så du slipper å søke så langt tilbake i denne enormt lange tråden. Skal bli interessant for oss andre å høre om du bare kan lage to mapper, to clienter og henvise de til -gpu 0 og -gpu 1, utvide skrivebordet uten å koble skjerm til på begge utgangene og så sett igang folding. Det med nv4_disp.dll er visstnok en eldre fil som blir sittende igjen fra tidligere utgaver ifølge en av postene -alias- fant på søk. HVordan det nå enn kan skje. Jeg har ikke sett BSOD siden jeg oppgraderte Rivatuner og satte igang de to GTS 250 på nytt. Bruker ellers XP 32 bit og GPU-client 6.20 grafisk fra august 2008. Så jeg er ikke så veldig moderne. Driver 185.85 sier du, jeg synes 182.50 var ganske nye for noen uker siden? Ja, nå er det nok helt iorden skjønner jeg, for nå ligger de også på Cuda zone, det gjorde de ikke da jeg skulle installere GTS 250. Endret 8. mai 2009 av kjellms Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) kjellms: Takker for hjelpen. Nå får jeg denne meldingen " At present your gpu is not supported" Har fulgt guiden på Standford sine sider for gtx 295. Dual GPU SLI er av. Win xp. Den ene funker -gpu 0, det er nå jeg skal start den andre jeg få den meldingen. Snart går gtx 295 kortet ut, har prøvd siden kl 11 i dag. Du kan si jeg begynner å bli mektig lei av msi gtx 295 kortet. Endret 8. mai 2009 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Snart går gtx 295 kortet ut, har prøvd siden kl 11 i dag. Du kan si jeg begynner å bli mektig lei av msi gtx 295 kortet. Her er en beskrivelse av configurasjon av 19 stk. GTX295s i en rack, fordelt på 5 hovedkort. http://www.maximumpc.com/forums/viewtopic....p=931366#931366 Jeg har ikke lest alt, men det virker for meg som en lesbar bruksanvisning. Selv har jeg ikke GTX295 ennå så jeg vet ingenting om kortene. Ellers så finner jeg mye lesbart hos http://atlasfolding.com/ Edit: Sitat "About OS's, the best OS for GPU folding on GTX295s or 9800GX2s is Windows XP 32-bit or 64-bit. Vista CUDA is bugged at detecting the second GPU in these dual GPU cards (unless it's been fixed very recently). Some folks have intermittently gotten Vista to work with dual GPU cards but they're the minority." sitat slutt....fra litt av det Atlas Folder skriver om. Problemstillingen omtales vel her, sitat: "I used to never use "-forcegpu nvidia_g80". However, when building one of my machines I spent a couple of hours once trying to figure out why the GPU client kept telling me that my GPU wasn't supported. It was behaving as though SLI was still engaged even though it definitely wasn't. Eventually I tried this flag even though I'd never needed it before and it fixed the problem. So now I just include it all the time." sitat slutt Selv bruker jeg XP 64-bit til 2 stk. 9800GX2 og det fungerte med en gang. Endret 8. mai 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jge ble også litt overrasket over hvor bra XP64 bit nå fungerer for da jeg prøvde for noen måneder siden fikk jeg ikke til noe annet enn consoleversjonen på ATI. Nå ser det ut som det fungerer uansett med XP64 og nVidia, jeg hadde til og med glemt å utvide skrivebordet da jeg satte igang folding på to kort, allikevel foldet den fint på begge, og uten noe force gpu. GTX 295 huffda er det fremdeles vanskelig å få til. Theo og War duskuterte jo SLI fram og tilbake. Jeg regner med at kabelbroen må kobles fra, ikke nok og disable, men det er bare noe jeg tror. Har ikke hatt anledning til å prøve og når jeg hører om vanskene frister ikke den investeringa. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Jeg vil mest sannsynlig få behov for å bruke 2 stk. PSUer i en rigg. Den primitive metoden er å bruke en binders, men ved å google litt så fant jeg denne: hos http://www.frozencpu.com/products/5637/cpa...E&mv_pc=142 Jeg kunne kjøpt den derfra, men frakten vil bli nesten 3 x kostnaden av adaperet. Noen som vet om denne er å få tak i i Norge? Evt. vet om noen som lager disse på bestilling? Endret 8. mai 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Når du vet at en slik funker er det vel bare å lage en selv av utstyr du har kassert Den er tydeligvis bare paralellkobla på startkontakten, punkten finner du igjen både hos microplex (hvor de sikkert har slike) og i enhver manual for hk og PSU. Det ser ut som microplex har slutta å legge ut slike koblingsskjemaer, på bildet ser det ut som det skal være en lask eller en kortslutning mellom to punkter i tillegg, men det er jo ikke lett å se hvor. Det må man selvfølgelig vite før man kobler til utstyr. Endret 8. mai 2009 av kjellms Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Når du vet at en slik funker er det vel bare å lage en selv av utstyr du har kassert Den er tydeligvis bare paralellkobla på startkontakten, punkten finner du igjen både hos microplex (hvor de sikkert har slike) og i enhver manula for hk og PSU. Det er jo en mulighet, men slike deler finner man vel ikke i i gammelt utstyr. Jeg har prøvd med binders og det fungerer og jeg kan jo bruke en strømdeler med flere uttak med bryter også for å gi strøm til alt samtidig. Da du la inn siste setning havnet den rett i editoren mens jeg skrev! Gjett om jeg skvatt Og det var akkurat den jeg mente, og nå er den også bestillt, takker kjellms! Endret 8. mai 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) HÆ? kan jeg skrive på din maskin?? Skjønner kanskje. Står forresten hos microplex at bootdisk må være på den først PSU. Endret 8. mai 2009 av kjellms Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 HÆ? kan jeg skrive på din maskin?? Skjønner kanskje. Ja, nå skjedde det faktisk en gang til. Jeg quoter ditt innlegg og skal svare, og mens jeg skriver så kommer din siste setning som du la til ved å redigere ditt eget innlegg i min online editor her. Morsomt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå