War Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Kan man folde på mange pcer i nettverk og få fohMon på en pc med alle PPD? Vet ikek hva -alias- har gjort siden listen er så lang. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Kan man folde på mange pcer i nettverk og få fohMon på en pc med alle PPD? Vet ikek hva -alias- har gjort siden listen er så lang. Nettopp! Satt og tenkte at det var mye arbeid å logge inn på hver maskin for å sjekke så jeg koblet til aktuelle disker over nettet og voila så slapp jeg unna med en Fahmon på stuemaskinen. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg satte ny rekord (personlig) etter at siste 9800GX2 er kommet i drift Imponerende liste. Er ikke sikker på hva jeg skal gjøre, må tenke litt strategi. Siden GSkortene funker så bra på det hovedkortet er det mulig jeg setter de tilbake dit. Men må også tenke luftgjennomstrømming og kabinettene mine er litt forskjellige, Antec 900 har bra luftgjennomstrømming, men nå har jeg dårligst produksjon i dem faktisk. Men det skyldes nok 8800 GTS-kortene mest. Pentiumen med vannkjøling hadde stoppa (valpene har selvfølgelig lagd lekkasjer i slangene og jeg har utsatt reparasjonen), stadig etterfylling av vann og fare for oppheting. Fiksa det nå og vips var 8800GSkortene igang igjen med 8,8k PPD, kanskje jeg burde sette 250 kortene inni den siden de har egne luftpumper ut. Et av Antec Q6600 hadde også stoppa pga blåskjerm, systemet liker ikke 177.35 driveren eller noe slikt, kanskje det ble litt varmt for GTS-kortet. Så dropp i PPD idag, men nå er de igang igjen, selv om noen altså kunne yte noe mer. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) systemet liker ikke 177.35 driveren eller noe slikt, kanskje det ble litt varmt for GTS-kortet.Har også en rigg i Antec 900 med vannkjøling på Q6600 som kjører SMP. Temp ligger under 60 grader på alle 4 kjerner. Veldig luftig og kjølig kabinett, men jeg plages likevel med at XFX 9800GX2 kortet blir fryktelig varmt på den ene kjernen i dette kabinettet, spesielt på 511 PPD WUs. Den andre kjernen blir aldri varmere enn opp mot 80 grader. Tenker jeg må demontere og sjekke at det ikke er fullt med støv omkring GPU. Kanskje også skifte kjølepasta. Varmt blir det også på et annet XFX GTS (ett av 2) kort slik at jeg måtte klokke ned det ene. Tror ikke jeg kjøper flere XFX til folding. De andre kortene, som er av merkene EVGA og Club3D blir ikke varme i det hele tatt, og viftene på disse kan stå på auto . Jeg bruker kun siste versjon av drivere hele tiden, for tiden v.182.50. Av OS bruker jeg Vista Ultimate 64, og Windows XP 64. Endret 29. april 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Jeg bruker kun siste versjon av drivere hele tiden, for tiden v.182.50. Av OS bruker jeg Vista Ultimate 64, og Windows XP 64. Jeg har Asus, Evga. Gainward 8800GTS, selv om jeg kan klokke de litt tåler de verken varme eller klokking på minnet. Spørs jo også hvilke versjon man har, mine 8800GS som er XFX black dog edition er i utgangspunktet klokket, pluss min OC og tåler tillegg ganske mye klokk på minnet gjør dem langt mer produktive. Varme tåler de også selv om jeg prøver å unngå det. At det blir mer varme i et kort med to GPUer er vel naturlig. Det med driverne er nytt, at siste versjon fungerer best. Tidligere var det slik at siste versjon sjeldent virket. Kanskje jeg skal prøve 182.50 (har nå 182.08) på 250 GTS før jeg begynner å flytte kort. Jeg presterte forresten å ødelegge PS-2 tastaturinngangen på et kort, glemte å ta ut pluggen i maskina da jeg skulle skjøte. Det betyr en PCI-ex slot mindre for folding. 511 p prosjektene, var det ikke da de kom noen fikk trøbbel med for høyt klokkede shadere og temperaturene steg faretruende? Glemte forresten å spørre om hvilken versjon av av Rivatuner du har på den maskina der du har 250GTS og oppfører den seg korrekt? Endret 30. april 2009 av kjellms Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Vifta på 9600GSO-kortet mitt gikk i allefall nesten på max hastighet med 511p-prosjektene, og likevel lå temperaturen på 80+ grader, så ja, de prosjektene er ekle og slemme. Har stoppa det akkurat nå, for viftesuset drev meg til vanvidd til slutt. Må skaffe et annet kort med bedre kjøling. Og som er litt kraftigere også. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Eller skaffe litt kald luft, hehe :!: Mine GS har også gått for fullt enkelte ganger, men de bråker ikke så ille. Har mer trøbbel med enkelte litt eldre 12 cm kabinettvifter som begynner å bli litt slitt. Viktig med god gjennomstrømming i kabinettet for slike kort, derfor kommer jeg til å slutte helt med vannkjøling etterhvert. Både CPUer og GPUer bruker jo mindre strøm og gir mindre varme etterhvert, selv om de yter mer. Endret 30. april 2009 av kjellms Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Joa, etterhvert som det ble varmere i været, satte jeg en vifte i som blåste på kortet, men det ble likevel mye spetakkel, og vinninga gikk litt opp i svinninga siden den ekstra vifta også suste litt. Men i vintermånedene var det jo forsåvidt helt ok. Skal være sagt at skjermkortet oppførte seg stille og fint under vanlig 3D-bruk, men folding med tunge WUs, da er det andre boller. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Det med driverne er nytt, at siste versjon fungerer best. Jeg presterte forresten å ødelegge PS-2 tastaturinngangen på et kort, glemte å ta ut pluggen i maskina da jeg skulle skjøte. Det betyr en PCI-ex slot mindre for folding. Glemte forresten å spørre om hvilken versjon av av Rivatuner du har på den maskina der du har 250GTS og oppfører den seg korrekt? RivaTuner v.2.24 (siste versjon tror jeg det er), men jeg har problemer på 64 bit OS med at RivaTuner ikke alltid finner / kan justere vifta. På GTS250 går det greit, men ikke på Ultra kortet. Om siste versjon fungerer best vet jeg ikke, men jeg har alltid oppdatert når en ny blir sluppet. Det med PS/2 utgangen må du forklare? Jeg mener, hvordan det at det gikk ut over PCIe sloten? Endret 30. april 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Nei, DET gikk jo selvfølgelig ikke utover PCI-e sloten men uten PS-2-inngangen blir det litt tungtvint å styre den. Mens jeg sto der og fiklet med lederne hørte jeg litt whizz og merket litt lukt, da hadde jeg altså kortsluttet noe i PS-2 tastaturinngangen. Rivatuner 2.24, ja det er den jeg har på GTS 250-maskina også, den viser ofte rare verdier ved oppstart særlig og reagerer ikke på instrukser, men jeg oppdaget at kortene allikevel jobber normalt, så noe stort problem er det ikke. OC blir bare forhindret. På XP 64 har jeg Rivatuner 2.20, virker OK, driver 182.50. Edit Satte inn 182.50 drivere også på GTS250 maskina, foreløbig ser det bra ut p 5904, 5751, 5900 og 2665 sum PPD ca 16k. Om det fortsetter å funke syns jeg det er OK, men jeg gjorde også noe innstllinger i bios så om det bare skyldes driver vet vi jo ikke da. Edit2 Nå ble jeg litt optimistisk på vegne av den maskina. Passerte 20k nå på last frame only, men det gikk inn et par 353p prosjekter og de er jo godt betalt. men før de kom inn lå den faktisk på godt over 17k-19,8k også på last three frames, jeg fulgte med og den har ikke droppet siste time (ca), så kanskje er det nå OK. Edit3 Nå ser det bra ut, kanskje, iallfall til det kommer et tyngre prosjekt? Endret 30. april 2009 av kjellms Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Passerte 20k nå på last frame only, men det gikk inn et par 353p prosjekter og de er jo godt betalt. men før de kom inn lå den faktisk på godt over 17k-19,8k også på last three frames, jeg fulgte med og den har ikke droppet siste time (ca), så kanskje er det nå OK. 18 - 20K er jo bra og normalt så da er sikkert alt i orden. Selv fikk jeg plutselig en EUE på ett av GX2 kortene, og valgte å klokke litt ned igjen. Et spørsmål, GPU på 9800GX2 er disse lik 9800GT? Edit: Så bildet først etterpå, imponerende og like bra som min rigg med Q6600 og 2 x 9800GX2. GTS 250 er skikkelig bra kort til folding. Endret 30. april 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Et spørsmål, GPU på 9800GX2 er disse lik 9800GT? Er ikke sikker, lurer på om den har flere shadere, 256 (altså 2 x 128) mot 112 på 9800GT så det er vel neppe samme motor. Vil tippe det er samme som i 9800GTX som har 128. Men dette ville jo Theo visst med sikkerhet, og kanskje det står i hans tidlige GPU2 postinger. Nei, det skulle jeg ikke tenkt og skrevet om GTS 250 maskina. Akkurat da jeg skrev det kom det en dropp til det halve med p 5768 (353p) på GPU2, altså samme GPU som tidligere. Må nok tenke igjennom flytting allikevel da. Rare greier, nå ligger Effective rate og Last fame only høyest med rundt 5k pr GPU og all frames lavest med ca 3.3 k i snitt på de tre. Kan det være noen bug i FahMon 2.3.4 (edit 18.02). Det kan forsåvidt forståes siden all frames tar hensyn til frames fra samme prosjekt tidligere, altså før jeg endret innstillingene og drivere, mens effective rate kun regner inklusive downtime på samme WU hvis jeg ikke har misforstått. Jeg skal iallfall la det gå et døgn nå før jeg gjør noe mer med det. Endret 30. april 2009 av kjellms Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Er ikke sikker, lurer på om den har flere shadere, 256 (altså 2 x 128) mot 112 på 9800GT så det er vel neppe samme motor. Vil tippe det er samme som i 9800GTX som har 128. Ja du har rett, og hvis jeg hadde tenkt før jeg skrev spørsmålet så hadde svaret gitt seg selv. GX2 kan stå sammen med 8800Ultra og 250GTS som er lik 9800GTX i antall shadere som er 128 pr. GPU for GX2. Vil tro du får svaret med hensyn til variasjon for GTS250 når du lar det bytte plass. Endret 1. mai 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Det svinger.. det svinger.., tro hva det kan være? De (GTS250) bruker veldig lite cpu med de nye prosjektene. Slo av SMP som heller ikke går på 100%, allikevel så jeg en liten reaksjon på GPUene. Tror bare vi må akseptere at både prosjektene og algoritmene er blitt slik at bruken av CPU (her svinger det nå mellom 0 og 1%) og produksjonen gjennom en WU varierer mer enn vi er vant til fra tidligere. Det er tydelig at noen prosjekter særlig 576x går lettere gjennom enn andre, 5900 synes også å være et greit prosjekt. På en p 5765 var effektiv fart en stund 6777PPD, når jeg svitsjet over til last three frames ble det 6630, altså det ser ut som de nye prosjektene går tyngre og tyngre mot slutten, og lett i starten (har jeg sett flere ganger). Et par av de verdiene som vises på GPU 1 og 3 er toppverdier, og det er noen minutter mellom screenshotene (øverste er det siste). GPU2 er problemet, men selv om den har svingt mye har den tross alt 3087PPD på all frames på det prosjektet som står der. Siden to av disse tydeligvis er mine beste kort tar jeg rett og slett å flytter dem til en maskin der de får en CPU for seg selv og ingenting som bremser dem, håper jeg. GPU 2 tester jeg alene. Endret 1. mai 2009 av kjellms Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) De (GTS250) bruker veldig lite cpu med de nye prosjektene. Siden to av disse tydeligvis er mine beste kort tar jeg rett og slett å flytter dem til en maskin der de får en CPU for seg selv og ingenting som bremser dem, håper jeg. GPU 2 tester jeg alene. Det jeg ser er at dine 2 beste GTS250 produserer ganske mye bedre enn mitt ene på 353 PPD prosjekter. Mitt GTS250 finner du under INTC_GPU2 i tabellen. Det er også stor variasjon fra dag til dag generelt. I den ene tabellen kjører faktisk 7 av 10 GPUer 511 PPD prosjekter. Er det rart det blir dårlig PPD og mye varme. Fikk forresten tak i et demo K9A2 PLATINUM til en rimelig penge. De har såvidt jeg kan se ett igjen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355613 Når dette er på plass får jeg flyttet 70% av foldingen ut i garasjen før det blir varmere. Bakdelen er at jeg mister SMP siden AMD Athlon 64 X2 6400+ ikke klarer jobben. Edit: Endret litt på tabellen slik at type GPU framkommer. Endret 1. mai 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Nja, det virker ganske likt. Det var tilfeldige toppverdier, du har jo også 6777 på en av tabellene dine på 353p og GTS 250. Det første forsøket på å flytte de to til en maskin gikk rett i d... , virker som Asus P5B Deluxe bla-bla ikke tålte så moderne kort (rart, den har jo kjørt 8800 GS fint). Putta de to inn på et Gigabyte x38, der ser det bra ut og de ser ut til å fortsett produksjonen fint, ca 12kPPD nå med ett par tunge 511 og 1888p prosjekter og en lett SMP (p2653). Kjører den siste GTS250 nå litt videre på samme hovedkort for å se om den endrer oppførsel ved skifte av posisjon. Men jeg kan ikke fortsette med det fordi den har 128 sp og jeg har ikke flere slike, der er jo tre plasser. Må sette inn GS-korta der. MSI med 4 sloter hadde vært fristende, men det blir så mange CPUer til overs, har ikke lyst på flere Edit Nei ser nå at det GTS250 kortet ikke klarer å dra gjennom en 5771 til 353 p på default engang uten å senke hastigheta, så da må jeg skrive til komplett, tro om de godtar foldeargumentene? Endret 1. mai 2009 av kjellms Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Nja, det virker ganske likt. Det var tilfeldige toppverdier, du har jo også 6777 på en av tabellene dine på 353p og GTS 250. Mener du hadde 7624 PPD på en 353p jobb. Det er jo en betydelig forskjell, eller mer nøyaktig 857 PPD. Nå nevnte du vel tidligere at PPD var høy i starten og sank noe etterhvert før det flatet ut så det er kanskje forklaringen på differansen. Endret 1. mai 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Joda, men det var helt i starten av prosjektet. Og da GPU2 to ble flytta og overtok lå det fint på ca 6,5 k en stund, men så falt det tidvis ned til en fjerdedel. Og selv på default (ikke OC) halverer det PPD og ikke er det varmt heller. Men det kortet du referer til fortsetter bra nå stod det 5586 på et 1888p prosjekt der den nå er. Må vel kontakte komplett om det kortet som funker dårlig, tro om de liker folding-argumenter.? Edit nå var det helt nedi 1100 PPD, så jeg stoppa den og stapper inn GS-korta. Endret 1. mai 2009 av kjellms Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Må vel kontakte komplett om det kortet som funker dårlig, tro om de liker folding-argumenter.? Det må jo garantert være en garantisak da. Nvidia og ATI støtter såvidt jeg husker selv folding så det burde ikke være noe problem. Foldere må vel dessuten være de beste kundene nettbutikkene har når det gjelder skjermkort, og maskinvare for øvrig også. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Ja, du har nok rett og Komplett pleier å være greie. Stappe inn GS-korta viste seg ikke å være fullt så enkelt! Stadig vekk får man straff for å forandre på noe som funker bra. Asus P5B som jeg ikke fikk igang igjen i natt eller tidligere idag. Så skulle jeg altså stappe inn igjen de GS-korta i Striker-PCen. Støvsuging, fikse vifte (som bråket), flytte viftekontroller litt osv. Da jeg flytta ut GSkortene til andre maskiner og satte inn 250GTS kortene gikk alt som smurt. Tenkte det skulle gå like greit nå. Men fulle sirener satte igang da jeg startet med tre kort. Trodde først det var alarmen i viftekontrollern, men skjønnte etter hvert at det var de to nedre GPUene som hylte. HVa i alle dager, demonterte, ny støvsuging osv. Fikk bort lyden og startet flere ganger uten å få den nedre installert, merkelig, bytta kort og posisjoner, alt virket men ikke i nedre posisjon (PCIe). Prøvde febrilsk å få nullstillt bios (uten manual), synes ikke Asus Striker II Formula har så veldig bra bios, mange innstillinger avhengig av hverandre. Vel fikk det til etter mye plunder og da gikk kortene inn i tur og orden uten at jeg trengte å installere fra driversetup. Så nå rusler de 3 de GS korta igjen i Strikeren med en SMP på slep. Og mer behagelig viftestøy enn før, så noe positivt ble det jo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå