Theo343 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Jepps. Jeg vet denne scythen ligger godt i sokkelen siden jeg har tilpasset (dremel) den til DS4 som er litt trang med tettsittende kondensatorer som den kom borti orginalt. Så jeg måtte slipe av en del på kantene på festeramma. Den passet flott på en E8400 og holdt den kjølig og fin @4Ghz og rimelig høy vcore oppimot 1.45v. Det kan være at jeg også har en liten bulk inn på midten i IHSen til x3220, for de 3 gangene jeg har demontert kjøleren for å sjekke etter feil ser jeg en klar ramme av kantene på IHS mot kobberet på kjøleren. Om jeg orker kan jeg sjekke det nøyere med et vinkeljern, men får se om det blir fler demonteringer nå. EDIT: Akkurat, med dine vcores burde jeg ligget en del lavere i temps om alt var ok. Så tja hehe, men jeg lar den varme seg gjennom vinteren så får vi se hva jeg finner på med den heh. Kanskje det blir plansliping, men det er vanskelig å få rett uten riktig utstyr, man kan gjøre vondt verre. Endret 20. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Det blir litt finmekking, tar tid. Er ikke pastaene gode nok til å ta de små ujevnhetene? Vcorene ovenfor. Og er det virkelig noe å hente på å slipe både CPU og kjøler? Får se om jeg gidder det når jeg begynner med virkelige prestisjeriggen med 920 el 940. Endret 20. februar 2009 av kjellms Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Hvis IHSen er godt skjev eller dukker godt inn på midten så kan man tjene minst 10C loadtemp på å planslipe den. Jeg kjører min på 1.20v 334*9. AS5 er en god pasta, men en pasta skal jo kun jevne ut tildels mikroskopiske ujevnheter og jeg har allerede tatt på en tiendels mm for mye tror jeg. Endret 20. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) ja problemet med pasta er nok også at det er vankelig å unngå luft, særlig hvis man tar den av og på flere ganger. Noen er virkelig pyton og få til særlig den beste microplex leverer, så vanskelig at man ikke gidder. Endret 20. februar 2009 av kjellms Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Lasta ned F@H-klient til ubuntu-serveren me har her heime. Problemet var at det ikkje gjekk an å sette maks cpu usage, så den går 100% heile tida. Kan dette vere skadelig over lengre tid, sidan serveren står på 24/7? Eller er alt OK viss tempen er OK? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Lasta ned F@H-klient til ubuntu-serveren me har her heime. Problemet var at det ikkje gjekk an å sette maks cpu usage, så den går 100% heile tida. Kan dette vere skadelig over lengre tid, sidan serveren står på 24/7? Eller er alt OK viss tempen er OK? Så lenge temperaturene er akseptable skal det gå bra. Min Q6600 kjører 100% på alle kjernene. Har kjørt slik i 3 måneder nå til tirsdag og det er stabilt. CPU er OC til 3.5GHz og GPU er også noe OC. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Æsj alias, æsj æsj æsj *dårlig skjult misunnelig på OC og loadtem* hehe Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Æsj alias, æsj æsj æsj *dårlig skjult misunnelig på OC og loadtem* hehe Romtemperatur er 23C der denne (Q6600) står, men vannkjøling og luftig kabinett hjelper godt. Denne har luftkjøling, 2 GPU og er OC til 3.5GHz den også. Skjermkortene kjører er 2 x 8800GTS og kjører på 658 - 1728 -994, alt luftkjølt med romtemperatur 22C. Det er kun maskinene som holder varmen i rommene. Det vises forskjellig temperatur på kjernene her, men jeg tror Core Temp er nærmest sannheten. Her jukser jeg litt og kjører med åpen sidedør siden det er et gammelt Chieftec kabinett (fra 1993) med nytt innhold. Kabinettet har dårlig luftgjennomgang, men med sidedøra åpen går det veldig bra. Måtte bygge eget feste til CPU-kjøler da jeg aldri fikk originalen til å holde kjøleren plan. Har kun disse 2 gående nå. Måtte gi opp MSI X48 Platinium med 4 x PCI-e inntil jeg finner en løsning på hva som gir blåskjerm ved flere enn 2 skjermkort. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Skal ta meg tid til å sette inn en ny HHD nå med xp og dualboote. Noen tips til dualbooting? Av erfaring skaper det MYE trøbbel. Rive ut vista hhd ledningen og legge inn xp og sette inn vista hHD ledningen igjen? Legge inn med alle HHD i? osv? Noen ideer? Bruke software til å dualboote? bios? Hvilken av løsningene fungerer best? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Skal ta meg tid til å sette inn en ny HHD nå med xp og dualboote.Noen tips til dualbooting? Av erfaring skaper det MYE trøbbel. Rive ut vista hhd ledningen og legge inn xp og sette inn vista hHD ledningen igjen? Legge inn med alle HHD i? osv? Noen ideer? Bruke software til å dualboote? bios? Hvilken av løsningene fungerer best? Du trenger ikke å rive ut noen kabler. Legg inn XP først og deretter Vista på hver sin disk eller partisjon. Vista ordner dualboot! Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Theo343 eller brg? Dette kortet ser ut til å kunne serve 4 stk. skjermkort: http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...incat_no=1#menu Vil Athlon X2 6400+ og dette kortet (+ 8 GB RAM) kunne betjene 4 x GPU på en ok måte? AMD Athlon X2 6400+ lar seg OC til 3.5GHz. Dette kortet har god plass mellom soklene og burde være skapt for en rigg til Folding. Kjører XP 64 eller Vista 64. Problemet er at det er et crossfire kort! Vil 4 x Nvidia skjermkort fungere her? Mitt MSI X48 Platinium med 4 x 16 PCI-e er et Crossfire-kort og taklet det ikke. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Hmm jeg klarte å betjene 3*8800GS uten PPD tap med en A64 3200+(singlecore på AM2+). Så det bør gå fint. NB! Det er forøvrig akkurat det HKet jeg kjørte mine 3*8800GS på hehe. Solgte dog den riggen før jul. Ypperlig kort dog NB! Ikke kjøp V2 utgaven selv om det er billigere, de har fjernet litt godsaker på det. Endret 21. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) NB! Det er forøvrig akkurat det HKet jeg kjørte mine 3*8800GS på hehe. Solgte dog den riggen før jul. Ypperlig kort dog NB! Ikke kjøp V2 utgaven selv om det er billigere, de har fjernet litt godsaker på det. Hva er forskjellen på V2 og den litt dyrere utgaven. Trenger ikke mye snacks for at den står i et hjørne og bretter proteiner Fant forøvrig et kort fra Asrock som er på trappene og ser lovende ut: http://www.pcstats.com/NewsView.cfm?NewsID=72070 Endret 22. februar 2009 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Du trenger ikke å rive ut noen kabler. Legg inn XP først og deretter Vista på hver sin disk eller partisjon. Vista ordner dualboot! Forskjellige disker ja, samme disk med partisjoner går bare hvis man er heldig og ikke overskriver. Kun linux idag som tar hensyn til andre filer på disken. Windows gjør ikke det, og dermed heller ikke ser noen partisjon , men det går ofte bra og andre ganger ikke. 2fail 8 bra fikk jeg på mitt prosjekt. MS tenker monopol, de vil bare ha win på disken så hvorfor kode den slik at den tar hensyn. Rive ut kabler var kun men som en forsikring så jeg ikke formaterer disker med info på. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Rive ut kabler var kun men som en forsikring så jeg ikke formaterer disker med info på. Du formaterer disken til 2 partisjoner, legger inn XP på partisjon 1 som blir C. Deretter Vista på den siste partisjonen. Dette slår aldri feil og Vista ordner selv med oppstartmeny hvor du får velge hvilket OS du vil starte. Dette har jeg gjort ganske mange ganger og det har aldri blitt noe tull. Men du må inn med XP først. En disk for hvert OS er likevel det tryggeste. Hvis du tar ut kablene for disken som har et OS (XP) når du legger inn et nytt, vil ikke Vista vite at det finnes et OS fra før, og følgelig ikke lage til dual boot meny. MBR finnes som regel på første disken hvor OS ble lagt inn første gangen. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Multi-GPU støtte for Radeon. Da er det bare å teste. Lenke til kommentar
BillyPilgrim Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Noen som har info på ny FahCore? Før er det vel FahCore11 som har blitt brukt. Får denne meldingen nå: 09:28:20] + Downloading new core: FahCore_14.exe [09:28:21] - Error: HTTP GET returned error code 404 [09:28:21] + Error: Could not download core [09:28:21] + Core download error (#12), waiting before retry... Lenke til kommentar
brg Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Noen som har info på ny FahCore? Før er det vel FahCore11 som har blitt brukt. Får denne meldingen nå: 09:28:20] + Downloading new core: FahCore_14.exe [09:28:21] - Error: HTTP GET returned error code 404 [09:28:21] + Error: Could not download core [09:28:21] + Core download error (#12), waiting before retry... Har samme problemet på en av mine GPU'er nå. Slettet Queue.dat og så startet den opp på vanlig project igjen. Endret 22. februar 2009 av brg Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 NB! Ikke kjøp V2 utgaven selv om det er billigere, de har fjernet litt godsaker på det. Fant det ut selv! V2 utgaven har færre usb, sata og ingen e-sata. Det har jeg ikke bruk for så jeg tenker jeg sparer 2 - 3 hundre der. Ut over dette så er de helt identiske. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Asus P6T6 WS Revolution Endelig et nytt framtidsrettet hovedkort uten PCI, PCI-X, IDE, floppy-kontakter og annet gammeldags dilldall, hurrah. Håper bare at Asus har lyktes med sammensettinga, valg av komponenter og biosløsninger denne gangen på et revolusjonerende kort. De har bommet på prestisjekort før. Her er hele 6 PCI-e spor! Noe for foldere? Endret 22. februar 2009 av kjellms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå