Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er 177.35 spesielt bra for flere samtidige GPU?

Ellers så ser jeg at du har hevet deg over 30K PPD. Har du startet en ny rigg?

Ja, jeg tror 177.35 er en spesielt bra driver i XP 32 bit.

 

Har jo vært der før (over 30k) men så falt poengsummene pga de nye prosjektene, har forresten også fått igang ett nyere hovedkort med 3 av kortene slik at annet utstyr blir litt avlastet. Men også det at Pentiumene nå med 177.35 gir GTS og GS kortene nok mat til å jobbe for fullt. Blir litt mer på SMP også når Quadene avlastes av Pentium.

 

ATI kortet tok jeg som nevnt ovenfor ut og resultatet er at SMP jevnt over gir mer PPD alene enn sammen med ATI, det er nok et affinitets problem med XP64, Q9300 og ATIdriveren. Så jeg har på en måte prøvd å makse produksjonen, uten at CPUene er klokket noe særlig. En bærbar har fått en SMP også, alt bidrar. ATIen har jeg ikke noe som passer til for tiden, resten av PSUene er for svake. Tilsammen betyr det 8 GPUer (GS-GTS) og 8 SMPer, men fler av dem på eldre dualcores så det blir ca 650 - 900 pr dualcore på SMP. Quadene gir nok mer 1500-2500. Er jo litt arbeid å passe på så mange, men en hobby skal man jo ha.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg må ha xp-64bit for cuda, xp 32 for folding, win vista for spilling og snart win 7 blir det mange lisenser her ><

 

Synnes win vista brukere burde få XP gratis. Eller iallefall 32 og 64 bit av OSet på samme dvd når man kjøper en lisens.

Endret av War
Lenke til kommentar
Siden jeg må ha xp-64bit for cuda, xp 32 for folding, win vista for spilling og snart win 7 blir det mange lisenser her ><

 

Synnes win vista brukere burde få XP gratis. Eller iallefall 32 og 64 bit av OSet på samme dvd når man kjøper en lisens.

 

 

??, forstår ikke helt hvorfor. Folding går greit på alle typer systemer.

 

Jeg folder på 4 maskiner:

 

1x XP m/ GTX 295( 2 gpu'er) + SMP på Q6600.

1x Vista x64 m/ 2x 9800GX2 (4 gpu'er)

1x XP m 2x 9800GX2 (Har hatt Vista x32 på denne uten at det ga problemer for foldingen)

1x Vista x32 m/ 1x8800GS + SMP på Q6600.

 

Cuda er innstalert på alle maskinene selvfølgelig.

Endret av brg
Lenke til kommentar

Man skal ikke behøve å installerer Cuda spesielt, dette følger med fra i alle FW drivere fra 177.35 (Cuda 2.0) og oppover. Det som er forskjellen er at i noen nivåer har du Cuda 1.1, andre Cuda 2.0 og nå Cuda 2.1 fra 181.20.

 

For å være på den sikre siden laster du ned FW drivere med Cuda 2.0 fra denne siden.

http://www.nvidia.com/object/cuda_get.html

For XP 32bit er dette 178.28

 

Å installere Cuda SDK i tillegg har aldri vært nødvendig, men du må passe på at du har drivere med Cuda 2.0 eller høyere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har aldri lastet ned noe annet enn kun FW driverne. Har alltid virket. I den første perioden lastet jeg ned fra linken jeg viste over, brukte 5-6 drivernivåer derfra, aldri hatt behov for å laste ned noe toolkit i tillegg og det skal ikke være nødvendig på noen måte.

 

Drivere helt fra 175.44 (uten å huske den nøyaktige versjonen) er Cuda enablet.

Jeg har foldet med 11stk G92 GPUer på XP 32bit, Vista Bussiness 64bit og Vista Ultimate 32bit med kun FW drivere installert, da disse har Cuda implementert. Ingen Cuda toolkit i tillegg er nødvendig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det som skjer hos meg, når jeg laster ned derfra på en ny maskin. Så opprettes ikke C:\Cuda når jeg innstalerer kun driveren. Og da får jeg feilmelding når jeg prøver å folde. Det ordner seg når jeg legger inn toolkitet. Vet ikke hvorfor, men slik er det.

 

Moralen er: Hvis du har problemer med folding. Sjekk om du har folderen C:\Cuda på maskinen. Hvis ikke: innstaler toolkit og prøv igjen.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hatt C:\Cuda på noen av mine 5 foldingmaskiner. ..

Jeg husker at da jeg prøvde meg fram for noen måneder siden måtte jeg installere Cuda-tools første gangen , kanskje også andre gangen. Det kan jo være at det ikke da heller var nødvendig, bare et resultat av måten jeg gjorde det på. Men seinere har det iallfall ikke vært nødvendig. Pussig, det ser ut som det er rom for en del forskjeller i måten vi gjør ting på og da blir det også forskjeller i systemene. Men Cuda mappe mener jeg å ha sett på de fleste installasjonene, noen ganger i C/Cuda og noen ganger i C/Programfiler/Cuda, uten at jeg bevisst har lagt den der. Og om den er nødvendig vet jeg ikke, tviler faktisk på det, siden driver ellers er ok og har cudart.dll tilgjengelig.

 

Sjekket min siste installasjon (fra scratch). Der installerte jeg bare (Cuda)-driver 177.35 fra setup-fila i drivernappa. Der dukket Cuda mappa allikevel opp som dere ser på bildet.

post-75424-1235155771_thumb.jpg

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Jepps, husker du holdt på med det Kjellms, men hverken jeg eller de fleste andre har vært nødt til det. Toolkit har aldri vært nødvendig ifølge foldingforum.org og gutta fra stanford, men jeg er klar over at noen må ha brukt det når de har hatt problemer.

 

Så det er absolutt en fin troubleshoot metode.

 

EDIT:

Dere som kjører Q6600, X3210, X3220 osv. Hva slags temps får dere på full last på alle fire kjernene? Jeg ser ut å ha fått en X3220 med skjev IHS som gir meg meget høye loadtemps, den ligger helt fra 71-81C på kjernene ved 334*[email protected]. Og det med en forholdsvis god og megadiger Scythe kjøler, desverre får jeg ikke testet så mange andre kjølere siden DS4 kortet har unødvendig store HK kjølere som krever høy klaring til kjølefinner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har bare aldri nevnt Cuda-tools før. Det skjedde jo bare ved en eller to først installasjonsforsøkene. Når jeg sier Cuda drivere, mener jeg som deg "Cuda-enabled".

 

Speedfan er jo ganske grei siden den også viser spenninger, men noen ganger kan man jo lure på hva den leser av. -50 til +120, spennet er stort noen ganger. Det var forresten siste versjon som ga de rareste tallene, men fordelen er jo at den tydelig viser GPU-Tene på rekke og rad, de stemmer med Rivatuner.

 

Det er forresten et halvt år siden (den 15. jan) siden vi begynte å rote med nVidia GPU2 folding her.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Ah da kan det være jeg har forvekslet deg med en annen kar.. muligens Kjetil Laura ellerno som styra med Cuda tookit el. :)

 

Sant, jeg bruker Rivatuner til GPU og CoreTemp til CPU så har jeg det beste for begge leire. Så hender det jeg bruker SpeedFan og Realtemp for å kryssjekke at "avvik" fortsatt er likt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Heatspreaderen som sitter på CPUen, det hender at den ikke er helt plan(vinkelrett) slik at kjøleren ikke får jevn kontakt med overflaten. Det resulterer ofte i uvanlig høye temps og det eneste man kan gjøre er å planslipe den ( lappe som det kalles ), noe jeg ikke orker å sette igang med heh.

 

Typisk vil man da kjenne at kjøleribbene er kaldere enn hva temperaturen på kjerne tilsier. Har man 80C loadtemp over en stund bør finnene være ganske varme. Hos meg er de lunkne, noe som er et klart tegn på skjev IHS.

 

Edit:

Nja, rommet ligger på maks 20C om vinteren. En G0 skal klare minst 3.2GHz uten å gå særlig over 70C på en slik kjøler som jeg har. I tillegg kjører min på 1.20v som er meget lavt og skulle gjørt den vesentlig kaldere. Jeg hadde også nesten 50 grader idletemp på første booten på standard hastighet og 1.35v.

 

Hva er din vcore?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

ja, akkurat, og noen kan være bøyelig, husker jeg hadde problemet i begynnelsen med Auras, hadde en gang hulrom under. .. og en gang hadde jeg klart å montere Noctueaen litt skjevt, dårlig kontakt mot ett hjørne.

 

Vcores Q6600 1,2875 og 1,26 V Q9300 1,12 V

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...