Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei, de får ikke riktige drivere automatisk, så du må passe på å installere din Cuda-variant selv, en for hvert kort.

Er kortene veldig forskjellige? De samme GTS GS kortene, burde jo funke.

Ja det er XFX 2 x GTS og EVGA 2 x GS som skal bruke samme drivere såvidt jeg skjønner. Mener du å velge oppdater driver fra enhetsbehandling?

 

Var litt rask og fikk blåskjerm igjen ved ny driverinnstallering direkte.

 

Edit: Oppdatering av driversoftvare ser ut til å gå greit foreløpig, spent på om det går bra for alle kortene. Ser at et kort hadde driver fra 2009 mens de andre hadde samme driver fra desember 2008 (26.12.2008) tror jeg det var.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm det gjaldt for PH x4 9950, E8400, E6750 osv som jeg har hatt kjørende. Mulig de har gjort endringer i klienten som gjør den mer OS affinityset vennlig. Alt jeg vet er at det ikke funket særlig godt for bare noen få måneder siden :)

Theo

Jeg må bare beklage at jeg dro så rask konklusjon....Kanskje en driver eller oppgraderinge er forskjellig.......

Hurra, jeg fant forskjellen! Jaggu var det en driver forskjell. På den som funka best hadde jeg Cuda 177.35 og på den som ikke funka så bra og man måtte styre med affiniteten var det 174.55. Satte inn 177.35 også på denne og nå fungerer begge like bra til GPUfolding med Pentium 3,4 og 3,6 GHz m HT.

Lenke til kommentar
Dette ble vanskelig! Få blåskjermer på rekke og rad når jeg forsøker å legge inn driver for hvert kort via enhetsbehandling. Bruker siste fra Nvidia 181.22 tror jeg det var. Legger ut litt feilmeldinger og skjermdumper fra nylig:

Huffda, tror ikke jeg kan hjelpe deg, ser ut som du har et alien-OS :dribble:

 

Men du har jo to versjoner av driveren, er det så lurt?

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Dette ble vanskelig! Få blåskjermer på rekke og rad når jeg forsøker å legge inn driver for hvert kort via enhetsbehandling. Bruker siste fra Nvidia 181.22 tror jeg det var. Legger ut litt feilmeldinger og skjermdumper fra nylig:

Huffda, tror ikke jeg kan hjelpe deg, ser ut som du har et alien-OS :dribble:

Vista Ultimate 64, med alle oppdateringer. Ser jo at det er et Video hardware problem. Kan det ha noe for seg å legge inn Vista på nytt slik at kortene oppfattes under installasjonen? Min erfaring er at Vista kan være litt vanskelig med ny hardware i en "brukt" installasjon.

Lenke til kommentar

La merke til at du skrev ..legge inn driver fra enhetsbehandling. Kanskje det ikke er så lurt. Kan ikke huske at jeg har fått det til å virke slik. Jeg pleier å starte installasjonen fra setupfila i drivermappa. Noen ganger hender det man må starte den på nytt, andre ganger installeres alle kort fortløpende og virker ved første restart. Da jeg skrev enhetsbehandling mente jeg bare at du skulle sjekke hva du hadde der.

 

Siden det er Cuda er det kanskje slik at nødvendige filer ikke følger hvis du gjør det fra enhetsbehandling.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Jeg ha nå kjøpt en ny 500gb disk idag, lurer på om jeg skal legge inn win xp 64bit for bruk av all rammen og dualboote, eller om jeg skal legge inn xp 32bit for foldingen.

 

Noen erfaringer her?

Trenger bare å legge inn OS og fikse dualbooting så er nok hele riggen oppe selv på game-pcen.

Lenke til kommentar

Da bilr det win-xp 32bit.

Er for folding uansett, trenger ikke mer en 3,3gb ram.

 

Kanskje det kommer opp i kveld, blir vel noe styr med 900 oppdateringer

og oppsett av klientene men regner med mindre trøbbel en i vista.

Har jo dummies og alt nå, til og med hdmi-dummies.

Lenke til kommentar
Da bilr det win-xp 32bit.

Er for folding uansett, trenger ikke mer en 3,3gb ram.

 

Kanskje det kommer opp i kveld, blir vel noe styr med 900 oppdateringer

og oppsett av klientene men regner med mindre trøbbel en i vista.

Har jo dummies og alt nå, til og med hdmi-dummies.

 

Du trenger ikke å bruke dummies i XP, kun utvid skrivebordet til alle skjerm-utgangene. :yes:

Endret av brg
Lenke til kommentar

Mao. virker GX280 for varmt eller kvalitativt for dårlig til å folde med over tid el. Kan forøvrig bekrefte a Q6600, X3220 skuffer i SMP 6.23. Jeg får faktisk dårligere PPD på 4 kjerner@3Ghz en jeg fikk på 2 [email protected] på en E8400.

 

Merkelig. Dog kan det hende at jeg må la den kjøre noen dager for å se reell PPD og at fahmon regner feil.

 

EDIT:

Forstår ikke helt. Før i dag viste den 1990PPD, nå viser den 1450PPD på samme prosjekt heh. Jaja får se hva som skjer videre.

 

EDIT:

Ah den hadde klokket seg ned til 2.4 etter litt fusk før i dag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Får Code 43 angitt for begge 8800GS sammen med 2 x 8800GTS hvor bare sistnevnte fungerer i en rigg på 4 x GPU. Skjermdump:

post-53451-1235079997_thumb.jpg

Code 43 skal såvidt jeg husker bety at kortene har forskjellig driver, noe som bekreftes her: http://www.omgili.com/jmp/aHR0cDovL2V2Z2Eu...3A/bT00OTM1MzM=

Drivere for mine kort (som jeg endelig fikk lagt inn) er samme for samtlige 4 GPU. Kan Code 43 bety noe annet? Som foreks. som har med strøm, minne, eller annet? Jeg måtte inn med Vista Ultimate 64 på nytt for å få til drivere på samtlige kort, men får bare aktivert de 2 GTS-kortene. Når jeg forsøker å aktivere GS-kortet(ene) kommer blåskjermen.

 

Eller er det rett og slett HK eller OS som ikke støtter 4 samtidige kort?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

-alias-

 

Hvilke drivere prøvde du? Eller prøvde du Cuda 177.35 på alle?

 

 

.. Kan forøvrig bekrefte a Q6600, X3220 skuffer i SMP 6.23..

EDIT:

Forstår ikke helt. Før i dag viste den 1990PPD,..

p 2665 eller lignende tregt prosjekt?. Jeg tabbet for par uker siden og satte inn ATI 3870 kortet sammen med Q9300 og XP64. Hadde glemt hvor dårlig det funka. Etter at jeg tok ut ATI-kortet igjen lå p 2653 på vel 2500 PPD, men det er jo det best betalte prosjektet. Like greit at SMP gir den PPD alene når strømforbruket for samme med GPU/ATI blir minst det doble. ATIkortet får heller ligge å vente på noe annet.

 

Mener du at de nye 6.23 clientene gir lavere PPD enn f eks 5.91?

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...