Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis Fahmon viste Hung* så er det kun fordi den ikke har fått svar fra klienten i form av ny %.

Skjønner, men noe må jo ha forårsaket det. Har kjørt denne SMP-klienten noen dager og den har levert en rekke jobber med normal PPD og feilfritt. Er det normalt at ting bare slutter å virke sånn plutselig? Det ser ut som jeg må fjerne restene og legge inn det hele på nytt. Er det noe spesielt jeg må passe på?

Lenke til kommentar

Har noen ganger opplevd at SMP-klienten rett og slett ikke vil fortsette å jobbe med en WU om jeg har avbrutt den for mange ganger. Kan bare være meg som tuller det til som vanlig, men irriterende er det i alle fall.

Ooh... Jeg har passert 1 million poeng. * victory dance *

Lenke til kommentar

Har vært litt til og fra med GPU-folding for meg, 9600GSO-kortet har hatt litt EUE-problemer i det siste. Satte det i gang igjen i går, ser ut til å funke greit hittil. Kortene i hovedmaskinen og HTPCn tok jeg ned i juleferien, siden jeg hadde problemer med at alt gikk så fryktelig tregt når de tygde på 511-poengere. Men må nok kjøre dem i gang igjen, iallefall mens jeg er på jobb og nå som ferien forlengst er over. ;P

Lenke til kommentar
Har noen ganger opplevd at SMP-klienten rett og slett ikke vil fortsette å jobbe med en WU om jeg har avbrutt den for mange ganger. ..

Enig med Smirnoff, virker som den ikke godtar så mange avbrudd. En stund virket det på meg som grensa var 8, men det kan være noe jeg innbiller meg. Selv om man bruker Ctrl+C, det er ikke en ubegrenset kode for avbrudd.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Er det normalt at ting bare slutter å virke sånn plutselig?

Ja, er det ikke derfor vi har data-eksperter?

Du prøvde vel ikke å starte SMP som en annen bruker (gjerne Adminstrator el eget navn) enn det du har oppgitt i install.bat?

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Jeg bruker trådløst nett med dynamisk ip og etter resett antar jeg at maskinen fikk ny adresse på nettverket. Krever SMP fast ip-adresse?

Den krever neppe fast ip, men den krever et nettverk selv om den ikke skal "ut på nettet". Men kommunikasjonen mellom "kjernene-trådene" bruker nettverksfunksjonalitet. Derfor må maskinen være konfigurert med et nettverk (slik er det iallefall for smp på Linux).

Og meldingen kan jo tyde på at når wu påbegynnes så lagres ip'en til maskinen og hvis den da fikk ny ip når du startet den på nytt så kan jo det forklare meldingen. Hvis du kan (midlertidig, om ikke annet) sette ip på maskinen til det den hadde (den som står i feilmeldingen) så vil den kanskje fortsette? Hvis du da ikke har begynt på ny wu...

Lenke til kommentar
Er det normalt at ting bare slutter å virke sånn plutselig?

Ja, er det ikke derfor vi har data-eksperter? Du prøvde vel ikke å starte SMP som en annen bruker (gjerne Adminstrator el eget navn) enn det du har oppgitt i install.bat?

Vel, det var kanskje et dumt spørsmål. :!: Jeg var logget på med riktig navn.

Lenke til kommentar
Hvis du kan (midlertidig, om ikke annet) sette ip på maskinen til det den hadde (den som står i feilmeldingen) så vil den kanskje fortsette? Hvis du da ikke har begynt på ny wu...

Har ikke startet ny ennå på den maskinen, og skal forsøke det så får vi se. Skal melde tilbake hvis det funker.

Lenke til kommentar

Tviler på at noen av clientene er ip avhengig for identifikasjon. Jeg flytter ofte to bærbare feks mellom forskjellige nettverk og skifter også av og til hjemme. De identifiseres i serverne med bruker id og machine id. Og SMP utveksler pakker og resultater med serveren, derfor må den være oppkoblet og derfor kan den være frakoblet kortere perioder, så lenge den har noe å jobbe med.

Eller.. tar jeg feil? Hvorfor skulle den bare være avhenig av koblinga til routeren hvis all databehandlig foregår lokalt i den enkelte dual-core eller quad-core? Og den ikke er avhengig av kommuniokasjon med serveren mener jeg?

Da er det jo litt rart at SMPene kan stoppe når nettet utenfor mitt eget LAN er nede selv om WU ikke er ferdig? Eller er det bare noe jeg innbiller meg?

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Haha knall alias, ha en fin dag med "sjefen" *ler*

Joda, sendte henne på byen sammen med søstera så jeg fikk litt tid til overs :dribble:

Har nå fått montert 4 GPU i en rigg og kjører greit opp, men får blåskjerm straks jeg forsøker å aktivisere skjerm 3 og 4 på de 2 nye kortene. GPU-Z viser alle kortene korrekt. Er det noe spesielt man må foreta seg med 4 x GPU på en maskin. Laster nå ned nye drivere for GPU(ene) for å se om det hjelper. Tenkte kanskje at de 2 nye kortene ikke "får" drivere automatisk. Hjelp?

Lenke til kommentar

Nei, de får ikke riktige drivere automatisk, så du må passe på å installere din Cuda-variant selv, en for hvert kort. Avbryt enhver automatisk installering. Sjekk for hvert kort i enhetsbehandlinga at de har fått det som er riktig driver. Og så utvider du skrivebord til de to ekstra kortene. ser ut som skjermen må ha en ansetndig størrelse i forhold til skrivebordet og de skjermen du ellers har kobla til f.eks kjører du på 1600 x 1200 så setter du utvidelsen til det også. jeg prøvde med mye mindre tilleggsvinduer (skjermer), det gikk ikke.

Er kortene veldig forskjellige? De samme GTS GS kortene, burde jo funke.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...