Theo343 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Du kan ikke velge lukk eller å ikke lete etter driver men velge selv? Ta ut nettkabelen når den søker. EDIT: Skulle ikke det å blåse kald luft mot GTX 295 fra sidedøren virke i særlig grad kan du snu viften og la den blåse varmluften fra kortet ut. Bare å teste hva som virker best. Eks. slik som denne karen har gjort: I improved cooling, to get GPU temperatures down from 95 C degrees. I cut the hole into side panel, just opposite to GPU-s and installed 2 pcs of 120 mm fans pulling hot air from GPU-s OUT from the case.GTX 280 pumped hot cooling air out from the case througt back panel, GTX 295 (used in my rig) pumps hot air back to the case. Temperatures drop immedeatly 7-8 C degrees. Hope, that < 90 C is good cruising temp. Endret 31. januar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jepp det jeg gjorde, slå av nett. Dårlige resultater ja, ny driver, ingen sli, 3000 og 2000. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Merkverdig. 185.20 driveren? Kjører kortene på full hastighet? Sjekk tempen og vis meg kommandolinjen på de to første klientene igjen, med workdir. Endret 31. januar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Med 1 stk klient oppe for eks Gpu3 kjører kortet på 50% i hastighet ala 300mhz osv temp 51C Skal poste bilder, bare finne 2 klienter som vil kjøre , får ustabil maskin på 2/4 klienter Endret 31. januar 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Det jeg ville gjort om jeg var deg nå var å ta tiden til å installere XP32 dualboot. Der har ingen rapportert om problemer med flere GTX 295, men at det virker helt topp. Så kan du bruke Vista til spilling og XP32 til folding inntil Nvidia og Cuda kommer med bedre drivere. I XP32 skal FW 181.48 virker helt fint. Ikke installer noen kortleverandør drivere eller utils, det kan ofte kødde til. Fortsett med viftemodden i sidedøren, den vil du trenge uansett. Endret 31. januar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Lav mhz frekvens ja temp halvert også Kan godt dualboote, må sette inn 2 harddisker da begge windowsene ikke tar hensyn til andre filer på disken under install selv ikke i 2 partisjoner. Kald luft inn lenger bak på kortet eller varm luft ut lenger frem på koret med vifte i døren blir jo spm. Endret 31. januar 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Jepp, jeg ville kjørt dualboot for å spare meg mye hodepine Og som sagt, ikke installer noen eVGA programmer eller drivere, kun Rivatuner og FW181.48. Tipper det er noe av årsaken til at kortene ikke går opp på full hastighet. Installer consol klientene på samme måte i XP men ha arbeidsdir i samme katalog som programmet. Endret 31. januar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Blir ingen folding på meg enda da XP cden bare viser INF-filen txtsetup.sif er skadet nekter å boote install. Er linuxfolding stabil? Eller Win7 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Ikke testet i Win7, og Linux er en enorm jobb å få til GPU2 folding med Wine osv. *host* tinyxp *host*... for nødsfall. Så lnge man har lisens. Endret 31. januar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Har til nå foldet med 3 maskiner og fått et gjennomsnitt av PPD på ca. 10 - 11K. Strømforbruket var til sammen omlag 1 KW. Ved å bygge om (flytte et 8800GTS) slik at jeg nå har 2 slike i serveren som står på 24/7 reduserte jeg forbruket til 800W samlet. Kjører 2 x GPU i systray som på første folding med dette oppsettet gir ca. 5.3K PPD. Maskinen med 2 x 8800GTS drar 400W (+/- 4 - 5W) fra veggen. Problemet nå er temperaturen på GPU som ligger på 87 - 88 grader. Er dette for mye slik at kortene tar skade når dette kjører 24/7? Samtidig er jeg litt redd at strømforsyningen skal ta fyr siden det er en jalla sak fra Qtec. Den er på 650W men med en max peak på 325W på 12V-linja. Jeg har bestillt ny PSU og vil skifte ut Qtek-en så snart som mulig. Likevel, den er ikke spesielt varm etter nå over 2 timer med folding. Jeg legger ut data om volt og diverse. Såvidt jeg kan se virker alt normalt, men er det det? Ser at verdiene avviker litt. Endret 31. januar 2009 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Fikk en hel pakke med slike dag. Kan nå kjøre ca 90.000 PPD 24/7 hadde jeg hatt XP , eller cden fungert. Q-tec er farlige saker, de er så dårlige at jeg hadde flyttet om noen i min bydel hadde en. Den eneste PSU jeg har hatt som har eksplodert og tatt fyr så jeg måtte male veggen på nytt var min første 550W Q-tek Endret 31. januar 2009 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Q-tec er farlige saker, de er så dårlige at jeg hadde flyttet om noen i min bydel hadde en. Den eneste PSU jeg har hatt som har eksplodert og tatt fyr så jeg måtte male veggen på nytt var min første 550W Q-tek Joda jeg har hørt (lest) noen historier, men jeg tror de er sterkt overdrevet. Jeg kjøpte den jeg har for 3 - 4 år siden og har hatt den i en maskin jeg bruker sporadisk. Regner med en ukes tid før ny PSU ankommer, og holder den seg i gang med folding på 2 stk. GPU så er den bedre enn jeg hadde trodd. Den holder seg faktisk kjølig og fin også. Lenke til kommentar
formann Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Q-tec er farlige saker, de er så dårlige at jeg hadde flyttet om noen i min bydel hadde en. Den eneste PSU jeg har hatt som har eksplodert og tatt fyr så jeg måtte male veggen på nytt var min første 550W Q-tek Joda jeg har hørt (lest) noen historier, men jeg tror de er sterkt overdrevet. Jeg kjøpte den jeg har for 3 - 4 år siden og har hatt den i en maskin jeg bruker sporadisk. Regner med en ukes tid før ny PSU ankommer, og holder den seg i gang med folding på 2 stk. GPU så er den bedre enn jeg hadde trodd. Den holder seg faktisk kjølig og fin også. Man kan kalle ryktet overdrevet så mye man vil. Faktum er at Qtec er tidenes værste PSU, på alle måter. Aldri før har det vært så mange dødsfall og tilløp til brann. Selvsagt fungerer Qtec fint for de fleste, men bare 5-10% sjanse for død eller drap av andre komponenter er alt for mye. Hvorfor velge Qtec når man får FSP for bare 10-20% mer? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Man blir så inspirert av all denne prøvinga og feilinga og ønsket om mest mulig hardware inn i enkelte kasser. Fikk tak i et Asus Striker II Formula hovedkort. De tre PCI-eks slotene hadde fin avstand trodde jeg. Måtte jo være lett å montere inn de tre dobbelslot GPUene jeg har. Men nei, når jeg så begynner å montere ser jeg at det blir max 7-8mm luftåpning mellom kortene. Det synes jeg er for lite, må bli varmepropblemer av det. Prøver en anne løsning. Hovedkortene, selv de for spill og flere grafikkort har slotene for tett, eller grafikkortene er for fete! Endret 31. januar 2009 av kjellms Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Heldigvis har eVGA kortene iallefall en vifte med åpning i begge ender. Så kortet sperrer for hverandre på en side bare, iallefall bedre en 5-6mm åpning. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hvorfor velge Qtec når man får FSP for bare 10-20% mer? FSP? Jeg har Q-tec-en kun i reserve og får håpe at den ikke tar fyr da før den nye kommer. Har bestillt denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=38681...BE-D2583A1CB52E Jeg har en slik fra før og er veldig fornøyd med den. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Q-tec er vel helt ok, bare så lenge man ikke belaster den noe særlig. Men 650W-utgaven er på langt nær 650W, heller noe mer som 400W i beste fall. (Ses lett på 12V-railen, som du sier har peak last på 325W). Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Nå er du vel litt for snill? Det blir jo kun ca 60% effektivitet, det kan vel ikke være OK. Når man opplever at PSUer ryker får man håpe på at de bare slokner og at sikkerhetssytemene virker. I verste fall skal man få noe lukt fra utbrente komponenter. Verste jeg har opplevd i så måte er at jeg og min datter brukte opp 4 stk 580W (oppgitt peak 620W) av ett merke over forholdsvis kort tid. Og vi var ikke i nærheten av å overbelaste dem, de tålte bare ikke kontinuerlig drift. Da ville vi ikke ha fler, selv om både reklame, tester, effektivitet og lydnivå var bra. Nei, de startet heller ikke branner, bare noe lukt. Jeg monterte også en annen modell av samme merke hos en kamerat, der røk LED-lyspynten med en gang, men ellers virket den. Endret 1. februar 2009 av kjellms Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Dette er jo litt artig siden jeg og venner bruker gamle PSU-er vi finner på dyngen i server og sånt. De fungerer topp 24/7. Var ikke alt bedre før i tiden? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 kvalitet koster, det gjør også gamle PSUer man finner i servere.. de er laget for 24/7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå