Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Husk, systray clienten fungerer til multiGPU, men da kan man normalt ikke sitte å se på foldebildet. Det tar mye ressurser, lukk det. På ikonet ned på oppgavelinja ser du at det kjører og i Win oppgavbehandling osv.

 

PS her heter du War, ett annet sted så jeg war, det blir forskjellige brukere.

 

Hvilken driver ble det?

 

De tallene du angir er det ikk ganger to da, hvis ikke må du jo prøve å stille inn med f eks Rivatuner

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver igjen, skal være war ja.

Fikk ikke til flere klienter, er en inne får jeg bare.

Prøve å legge i flere mapper nå

Tekstversjonen resulterte i feilmeldinger.

 

Windows: V6 GPU2 (ATI 2xxx, 3xxx, 4xxx; nVidia) clients denne kunne jeg iallefall ikke legge inn flere ganger, kun fikse eller slette.

brb sjekker multigpu guide

Endret av War
Lenke til kommentar

Når du installerer automatisk blir det automatisk fin mappe struktur, du må bare passe på å gå inn i Config å gi hver ny client forskj machine id og -forcegpu nvidia_g80, eller kanskje bare -gpu 0 på den første, -gpu 1 på andre osv i additional parameters.

 

Jeg mente hvilken CUda driver var det som funka? Fint for andre og vite som skal igang.

 

Ja, jeg antyda jo at consolversjonen ikke var riktig valg til multiGPU, jeg synes iallfall det er paraktisk med hurtigtilgangen i ikonene på oppgavelinja, der ligger de på rekke og rad, lettilgjengelige for pausing, config osv.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Kan jeg bare Extracte filene til 4 forskjellige mapper og gi dem ID 1-2-3-4 så kjører alle 4 GPU?

 

Det er iallefall sånn jeg gjør det på CPU.

Men nå er SLI disabled og jeg ser jo ikke hva kort nr 2 gjør.

 

 

Blir dette riktig, eller kjører jeg bare på 2 nå?

 

Iallefall Gpu som kjører og ikke Cpu.

post-64596-1233266713_thumb.jpg

post-64596-1233266871_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

nei ikk nå installer hver enkelt separat, husk det er sys tray

 

Umulig å svare på spørsmålet, det skal stå forskje machine Id øverst i ruta

 

WTM tyder ikke på at det funker, for lite ressurser brukes?

 

Hvor mange Fah Core 11 går i WTM og hvor mange prosent står på hver av dem?

 

Kan også se på den ene at tida går veldig opp på den ene prosenten, funker neppe. Tipper at du ikke har fått inn additional parameters riktig, det kan vær vanskelig med console versjonen og hvis du ikke har installert rett.

må egentlig kjøre configonly for hver mappe.

 

Edit mente selvfølgelig FahCore a1 her! Mente SMP programmet.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

det skal hete -gpu 0 -gpu 1 -gpu 2 -gpu 3 i instillingene, hva mappene heter er ett fett!

 

jeg kan ikke hjelpe deg med den metoden, sorry

 

Riktig at GPUkjører, men det hjelper ikke hvis de roter i hvernadres mapper og prosjekter. CPU bør vel kjøre med ca 1/2 kjerne minst pr CPU eller 25% (bug by design som Theo sier). husk at det btyer at to skal brukes ca pr GPU siden du har HT - virtuelle kjerner på.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Rart det heter folding at home når det er så vanskelig.

Hva med folding@NASA

Prøv systray så skal du se at det funker

Husk at de krasjet minst to romferger!

 

har du husket å utvide windows desken til det andre kortet?? Kankje for hver av GPUene? Jeg ville tatt det trinnvis og flyttet skjermkontakt etterhvert som de er igang.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Prøv systray

 

1 går bra, men å kopiere snarveg og endre disse går ikke, snarvegene får ikke ikon og kan ikke startes.

 

Sånn blir mappen etter install.

 

 

Nå har jeg prøvd alle guidene til 100% nøyaktighet og det krasjer.

 

Må nok ha en guide som er laget for vista med 2gpu pr kort x 2 kort

post-64596-1233269488_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Det eneste jeg anbefaler når man skal bruke flere GPUer til folding på samme maskin er å bruke consoll klienten, ikke systray.

 

Legg en fullverdig consoll klient i forkjellige kataloger for hver GPU som skal kjøre, eks c:\fah\gpu0, c:\fah\gpu1 osv.

Lag så snarveier til hver med parameteren -gpu 0, -gpu 1 for neste osv. Bruk i tillegg -forcegpu nvidia_g80 om du har dualgpu kort eller ikke skjerm på alle kortene etc.

 

Siden du kjører Vista må du ha en dummyvga-plug i utgangene som er uten skjerm eller koble til en skjerm i tillegg, evt. kan KVM switchen din hjelpe om den gir signal. Et annet tips er å koble til flere kort på samme skjerm om du har flere innganger på skjermen.

 

Last ned og installer Fahmon for å monitorere hvordan klienten fungerer. Sett monitoreringen til "last 3".

 

EDIT:

Gjør dette og vis meg en printscreen av hva du har i en av katalogene, samt vis meg komandolinjen for hver klient.

Med litt tålmodighet og toveis support her så skal vi nok få deg opp som en av lagets heftigste foldere :thumbup:

 

EDIT2:

Sett også på "vis alle filer, vis systemfiler, vis filetternavn" i mappevisningen din slik at vi ser alt som er der osv.

 

EDIT3:

Typisk skal kommandolinjene for hver klient/katalog se slik ut.

 

1) [email protected] -gpu 0 -forcegpu nvidia_g80

2) [email protected] -gpu 1 -forcegpu nvidia_g80

3) [email protected] -gpu 2 -forcegpu nvidia_g80

4) [email protected] -gpu 3 -forcegpu nvidia_g80

 

Husk også å kjøre en -configonly for hver katalog slik at du får konfigurert alle med riktig teamnr, brukernavn og forskjellig machineid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

De du viser er adapterne du bruker for å lage vgadummy dongles. Du trenger 3stk 75 Ohms motstander per dummydongle du skal lage og du trer dem i selv for å fake en skjerm og så plugger du den inn i skjermkortet. Slik lager du den (alle motstander fra 50-150 Ohm skal virke)

 

Men som sagt prøv med -forcegpu først som foreslått over, prøv også å koble til hvert kort til samme skjerm om du har flere innganger på den osv. For XP må man ikke ha dongle eller flere skjermer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har du Vista, da må du jo ha en plugg per GPU, altså 4.

 

Men systrayen skal installeres 1 for 1 ikk kopieres!

 

Hvis den KVM har mange kanaler er det jo bare å bruke en kanal pr eksttrakort, feks

 

GPU 0 til VGA1 GPU 2 til VGA2 og GPU 1 og Gpu 3 til hver sin KVM-svitsj, så slipper du lage pluggene.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Jeg ville dog konsentrert meg om å få det til å fungere med consoll klienter først og ikke systray. Jeg ville deinstallert systray klienten fullstendig.

 

Det gjør ikke noe om KVM ikke gir signal hele tiden, det som er viktig er at du kan aktivere mens den har signal.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Joda, bruk gjerne systray klienten men det legger til "variabler" siden den i utgangspunktet ikke håndterer multigpu like godt synes jeg. Mulig den har blitt bedre siste 2mnd på dette.

 

Jeg ville fått alt til å virke med consoll klienter først hvor du har full kontroll på alle klienten og når det gikk smooth ville jeg forsøkt meg på systray gui stuffet for multigpu. Jeg har aldri hatt problemer med consoll klienten som du ikke ville fått i systray, dvs. ting som går på bugs i fahcores, overklokking, varme osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bør ikke gi noe styr når du aktiverer SLI for å spille, dette er bare for å fake signaler til kortene så CUDA tror at alt er ok ift. folding. Dette kalles også "headless folding" som stammer fra kort som ikke engang har skjermutganger men laget for GPGPU bruk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...