Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dårlig ja, alle riggene er nye med folding, kun 1 stk p4 3,0 som har vært oppe noen dager for å teste. å finne ut av det med 4 kjerner ikke sli + evt cpu osv.

Kan kun folde på cpu så langt.

Det ser spennende ut! Håper du får det til skikkelig med GPU-klientene. Theo343 vil nok gi deg noen tips hvis du trenger det.

Lenke til kommentar
Jeg har kuttet ut foldingen.

Det kommer av at jeg er lei av at instillinger plutselig endres etter reboot, og at GPU-folding lager krøll når man skal spille eller se på film med UVD.

Har testet både på XP og Win 7, så jeg venter noen mnd før jeg gjør et nytt forsøk.

Kanskje på tide at utviklerene fokuserer litt mer på stabilitet en på alt annet?

Feks hjelper det lite at de tuner F@H til å folde 5% raskere når de får et frafall på 20% pga. ustabilitet. Nummerene er hentet ut fra løse luften, så det kan godt hende jeg bommer, men det er feelingen jeg sitter igjen med.

Jeg stiller gjerne maskinvare og strøm til rådighet, men jeg gidder ikke å følge med som en hauk for å påse at alt fungerer som det skal.

Du kan prøve å kjøre BOINC på skjermkort (og CPU). BOINC har nå gpugrid.net som ligner på folding og seti@home som du sikkert kjekker til. Disse tro benytter seg av GPU. Du kan sette BOINC til kun å kjøre på visse tidspunkt og når du er vekk fra PC-en. Det er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Med en slik PSU og et slikt forbruk på 1 pc 24/7 blir det en del watt x pcer.

2 GTX 295 skulle bruke ca 4200 kwh pr år i full jobb (tror jeg så 240 W angitt ett sted), men jeg har også sett angitt max 268W så det kan jo i verste fall bli mer 5000 kWh pr år på GPUene under folding.

Lenke til kommentar

Pcen trekker 1250W load, den andre pcen trekker 750W med E8500 og 295quad. tjedje pc trekker 600w med 9800gX2 og 6700QE osv

og resten av pcene trekker vel 1k tilsammen.

Da er jeg oppe i 3600Watt pr time, strømmen gikk 2 ganger nå så må ha det på 2 x 16A kurser (Kanskje det går akkuratt uten skjerm)

Endret av War
Lenke til kommentar

LOad ? Folding ? Har du opprettet et annet brukernavn? Når du starter en slik rigg bør du slå av noen ovner og andre maskiner. :p Joda jeg regnet jo forsåvidt bare på GPUene. Jeg kikket på mitt eget forbruk og ser at jeg har noe høyere forbruk ca 10-12% i alle høstmånedene i 2008 enn i 2007, men lavere både i jan og februar, men da hadde ikke min nVidiafolding begynt kun gammel ATI-GPU, så det er jo ikke helt representativt. Sum 23817 kWh, alt inklusive i 2008.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Nei load er kunstig load med folding%

Vet ikke hvordan man folder på GPU enda + at kortene er i SLI noe man ikke skulle folde i? + at det må være lett å stoppe/starte foldingen helt iallefall på den pcen jeg spiller/bencher på.

Regner med at jeg finner en gpufoldguide snart

Lenke til kommentar

Kunstig ??

Ojoj, du har ikke begynt ennå. Ja, du må disable SLI. Installer så kun en GPU2 client først slik at du vet at det funker. Har du kobla skjerm til hver av kortene? HVis ikke må du kanskje bruke -forcegpu instruksjonen som Theo (7070) har vært inne på tidligere.

GPU2 6.23 systray client. og installasjonsguide. Husk også at du må installere en CUDA driver som virker feks. 174.55 Jeg tror også det er lurt at du kun installerer en slik driver i første omgang ikke all annen programvare som følger med. Netframework 2.0 er også minimum.

PS Edit sorry jeg tullet satte link til feil client, det er GPU2 du skal ha

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Realtemp må kalibreres heftig for å få en riktig måling, de har en egen rutine beskrevet på sitt forum som innebærer klokking langt ned og så opp og div. kontrollmålinger. Når du først har gjort dette er Realtemp det mest nøyaktige programmet jeg har vært borti for Intel tempmåling.

SLI må disables i Nvidia Control Panel når man skal folde :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Cuda-driveren messer ikke med den vanlige driveren?

Blir litt styr på Gamerpcen, men den får iallefall gått litt fra 2400-1600 urørt 5 dager i uken.

Do NOT lock cores to specific CPU : If you have more than one core, checking this will allow the client to use any free CPU/core. If it is left unchecked, it will only use one core no matter if others is free or not.

Ha den åpen selv om man skal legge inn på alle kjerner?

Vil vel ikke gjøre noen forskjell da.

Endret av War
Lenke til kommentar

Kanskje det er Cuda det som fulgte?

Ellers tror jeg dessverre den gjør det, legger seg antakelig over. Du må velge, du må ha en cudadriver, men siden den er levert med CUDA og PhysX påskrift så funker kanskje de driverne, så prøv før du ominstallerer.

Jeg har forøvrig ikke installert x2 kort så det er mulig du må til Theos tidligere instruksjoner i tråden for å få det til. Om du må bruker dongle el flere skjermer på grafikkortene er visstnok også avhengig av om det er Vista eller XP du bruker.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
If you run Windows Vista, you need to have each GPU connected to a monitor (a KVM can also work but not all models of KVM will provide a signal when it's not switched as current monitor) or a VGA dummy plug.

Har en KVM men vil ikke det ta 14 år å rekobble til gameing?

Ser om det finnes en annen løsning som nevnt over.

post-64596-1233263475_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har du KVM og to skjermer, har du sannsynligvis mange muligheter. Men KVMsvitsjer er forskjellige så det er vanskelig å tenke dette ut for andre. Om du skal spille over begge skjermene og bruke utvidet skrivebord har også betydning.

Jeg har til og med seriekoblet enkelte KVMsvitsjer for å kunne betjene maskiner under bordet og maskiner i ett annet rom. For å unngå å kjøpe de store dyre enhetene selvfølgelig. Og dyre forlengerledninger.

Jeg synes du skal stille det opp slik du gjerne vil bruke det og så kun disable SLI for å være klar til folding. Ellers blir det vel for mye arbeid som du antyder. Husk at hvis du seinere kobler bort enkelte av skejrmkontaktene vil det antakelig fortsette å folde, iallfall i XP. jeg er også usikker på om du må koble på alle 4 siden det egentlig er 4 GPUer, eller om det jholder med 2. Det kunne sikkert Theo svart på.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Da var iallefall 1 stk oppe, 3 GPUer igjen da og her begynner morroa.

Lettere med kun tekst men dette fungerte ikke i vista?

Skal først prøve å folde på det ene kortet som ikke har noen skjerm og sli er disablet.

Den rosa teksten vise at kjernen kjører på 10-14% kan den ikke gå 100%?

Burde være 600/1250/1000 (nå 300/600/100) eller noe i den duren.

post-64596-1233264154_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...