Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netframework 2.0 må være installert. Pass bare på at GPUen kommer som Machine ID=2 hvis CPUclienten er 1, Pass på at de havner i hver sin mappe. Det skal gå greit men det er visst ikke så lett å kjøre 2 clienter på den. Med systray versjonen får du et ikon på oppgavelinja med tilgang til styringsfunksjoner.

Bruk FAQ om det er noe du lurer på.

Om du får GPUen igang kan du jo vurdere en CPU-client til eller SMP.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Hos meg stopper F@H nesten opp etter noen sekunder og load på CPU er nede henholdsvis 12 og 20% på hver CPU core. I starten kjører begge på 50 - 70%.

Er det noe jeg kan gjøre for å få bedre fart på sakene?

Serveren bruker selv bare noen få % av CPU kraften. OS på serveren er 64bit.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

da ligger cpu på 100% load og gpu på 88/92 i følge ccc.

amd 6400x2

ati 4870x2

har og en p4 3,2 med cpu client som ligger på 50%

men her går det ikke med gpu client selv om det er et 3650 kort tigjengelig. agp

til uka kommer det også en xp3200+

733 pentium 3 maskina er for tiden utkoblet. å bærbarn er død.

når kommer det en cpu client som støtter flere kjærner å hypertreding? regner med det er derfor p4 ligger på 50%

gidder ikke styret med flere like clienter.

Lenke til kommentar
Hos meg stopper F@H nesten opp etter noen sekunder og load på CPU er nede henholdsvis 12 og 20% på hver CPU core. I starten kjører begge på 50 - 70%.

Kan det være at du har satt den til å starte automatisk og i tillegg starter clientene manuelt. Kan det være at de tuller i hverandres logger og work-mapper? Har du installert i to forskjellige mapper og gitt hver client egen machine id (da skulle du fått beskjed av programmet om det var feil, muligens skulle programmet også gi beskjed i første tilfelle, men det er mulig å starte flere).

Lenke til kommentar
...har og en p4 3,2 med cpu client som ligger på 50%

men her går det ikke med gpu client selv om det er et 3650 kort tigjengelig. agp

..

733 pentium 3 maskina er for tiden utkoblet...

når kommer det en cpu client som støtter flere kjærner å hypertreding?..

I denne sammenhenge er det ikke så lurt å se på Hyperthreading som flere kjerner. Den Pentiumen du har på 3,2 GHz, der står antakelig HT på og det er nok at den driver ATIkortet hvis du får det til. Ta bort annen client hvis du skal kjøre ATI 3650 på den. Det blir neppe noen økt produksjon på GPU om HT er på, og om du har en vanlig CPUclient på den andre virtuelle kjernen kan det nok funke, men senker antakelig GPU produksjonen så det ikke lønnes. SMP fins for dual og quad-core, men ikke kjør SMP på Pentium HT. Pentium III vil neppe gi noen lønnsom produksjon.

Lenke til kommentar

Kan det være at du har satt den til å starte automatisk og i tillegg starter clientene manuelt. Kan det være at de tuller i hverandres logger og work-mapper? Har du installert i to forskjellige mapper og gitt hver client egen machine id (da skulle du fått beskjed av programmet om det var feil, muligens skulle programmet også gi beskjed i første tilfelle, men det er mulig å starte flere).

Har totalt kun en client.

Lenke til kommentar

pentium 4 med 3650 kortet nekter å kjøre Gpu klient.

så vil vel være like greit å la den jobbe med en cpu client.

733 maskina gir liten gevinst men gjør jobben innen fristen.

er mest spent på om xp3200+ amd cpuen loader 100%

har en xp1600+ amd også som kan bli med på lasset.

Lenke til kommentar
pentium 4 med 3650 kortet nekter å kjøre Gpu klient.

..

Rart har ikke merket noe slikt mellom Pentium og ATI (men har nå kun 3870). Har du ved installasjon husket på å rydde bort alle tidligere installsjoner. Netframework 2.0? Og kompatibel ATI-driver, ikke nødvendigvis den siste? AGP-utgaven skal også virke.

Lenke til kommentar
Hvilken client? Og du har bedt den å bruke 100%. Uansett burde den bruke 50 %, den ene kjernen. Hvis det er en dualcore bør du sette inn to vanlige clienter eller 1 SMP client.

Viktig, hvilket OS?

Version 6.20 Built August 1, 2008. Vista Ultimate 64-bit. Jeg har latt Core Priority stå som default til recommended (Lowest possible). CPU er dualcore Intel E2140 1.6GHz klokket til 1.9GHz. Vanlige clienter eller SMP clienter sier meg ikke noe. Er ny på disse sakene. Må vel lese meg litt opp kanskje.

Load på CPU core #0 og #1 varierer noe hele tiden, men core #1 ligger for det meste i området 40 - 50%. Core #0 ligger i området 5 - 20% i load.

Lenke til kommentar

6.20 er jo det vi mener med vanlig CPUclient nå (tidligere var det 5.03 grafisk og 5.04 konsoll). Du bør nok sette Core priority på slightly higher og 100%.

Den vanlige clienten vil kun kjøre 1 tråd på en kjerne (hvis du ikke går inn å forandrer affinitet på den mens den jobber). Det er 40-50% som du har sett på CPU 1 mens det på CPU 0 nok er andre programmer. I oppgavebehandling vil man se at f.eks fahcore_78 jobber med 50%.

Hvis du vil at det skal jobbes for fullt på begge kjerner må du laste inn en client til med en annen machine id. Da vil to clienter og to Fah_core programmer synes i Wndows oppgavehandling med 50% hver.

Eller du kan starte en av smpclientene (High performance client), men det er litt verre å få til. I Linux og andre OS kan 6.20 også kjøre SMP-clienter med -smp flagget. Tror ikke det virker i Windows ennå.

SMP (symmetrical multiprocessing) -clientene (5.91 og 5.92 de gamle og 6.22 de nye) vil starte Fah_core i 4 tråder og da vises 4 slike i Windows oppgavebehandling uansett om du kjører på dual eller quad-core.

Lenke til kommentar
Tro om denne hadde vært noe tess til folding :!:

NVIDIA's $10K Tesla GPU-Based Personal Supercomputer

Ifølge et svar til artikkelen om dette på hardware.no så er det bare et 280-kort med ekstra minne og uten skjermutgang. Samme brikke, like mange shadere osv. Du slipper bare å mate inn data så ofte siden mer av det sentrale datasettet kan ligge på brikkens interne minne.

Produktet er egentlig bare et stykke kraftig overprisa hardware. Mye billigere og mer effektivt å kjøpe en par-tre andre kraftige kort med CUDA-støtte i 99,9% av tilfellene, inkludert folding.

Lenke til kommentar

Lag en ny mappe som inneholder selve exefila. Jeg har klientene mine i C:\Folding\ og mappene heter ID1 og ID2. Såvidt jeg vet kan du kopiere exefila fra den forrige klienten du installerte. Når du stiller inn denne nye klienten må du passe på å gi den en annen machine ID enn den første klienten.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hvordan den nye grafiske 6.20 systrayclienten virker, men hvis du gjerne vil kjøre den videre, foreslår jeg følgende. Lag en mappe FAH2 hvor du legger den andre 6.20 consoleclienten, start den manuelt med Fah.exe fila og configurer i konsollen. Pass på at den får annen Machine id enn den første, helst 2. Velg om den skal starte som service, eller at du selv starter den etter behov. Tror det vil virke, mener å huske at jeg såvidt har prøvd det.

Blir det problemer avsinstallerer du helt den du har nå lager en mappe til FAH1 legger en kopi av exefila i den mappen og starter en ny konsollklient med en annen machine id =1 (som den du tok bort), da skal det virke. Da kjører de to konsollclientene paralellt på hver sin kjerne. Setter du dem til 100% vil Fahcore_xx vises med 50% hver i Windows oppgavebehandling. Tror ikk det er nødvendig å sette inn flagget -cpu 0 og cpu1 på hver av dem.

Er du i tvil sepå denne sida.

Sorry Artthemax, så ikke ditt innleggg før jeg postet.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...