kjellms Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Ok, bør jeg knytte opp noen av klientene til å kjøre på bestemte kjerner eller er det bare å la det ordne seg selv? Vanskelig å gi noe sikkert svar, om det ser ut som det blir forskjeller i PPD gir det kanskje andre resultater på en annen maskin. Var det en 8800GT som kanskje ikke klarer så veldig mye, så setter du den til affinitet på CPU 3 og da vil SMP antakelig også kunne dra nytte av den samme kjernen, så der ville jeg la affiniteten stå på alle kjernene, smp går jo ut på at de 4 trådene selv velger hvilken kjerne det er ledig kapasitet å gå igang på. Du kan selvfølgelig bare velge lås til kjerne eller ikke i config og la maskina ordne resten. Kjører du to SMP som Theo foreslår må du prøve deg fram. Jeg sluttet å kjøre to SMP da det var mest diskusjon om det for mer enn ett år siden, selv om PPD gikk opp var det litt for mange prosjekter som strandet, da var det nok flere knappe frister enn nå også. Men nå er jo clientene og programmene mer innkjørt så kanskje det er lurt å kjøre to SMP på en Quad. Du spør også om hvordan det kan være mulig at to clienter gir mer PPD enn en. Forklaringa er vel det at siden det er 4 tråder og pakker som skal ferdigstilles så kommer ikke trådene videre før alt det foregående er ferdig. Dermed blir det litt ledig kapasitet, mens om man kjører to clienter er det alltid noen tråder som har noe å regne på og bruke opp eventuell ledig CPUkapasitet. CPUen tillates altså ingen form for tomgang i forhold til prosjektene. Men det er nok lurt å prøve og se hva som passer deg og maskina. Endret 20. november 2008 av kjellms Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 .masse greier... Takk for utfyllende svar, holder på å kjøre i gang nå. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ingen årsak - alt for laget. Som noen har påpekt vår produksjon flater ut. Vi må få igang clienter der det er mulig. Selv lager jeg en homeserver i løpet av noen dager, da flytter jeg et ATIkort fra en Quad og får antakelig da litt økt produksjon både på ATI-Gpuen og på Quadens SMP nå de skiller lag. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Da har jeg kjørt dette oppsettet gjennom natta, og hei hvor det går med gpu-klienten Fahmon rapporterer om ca. 6000 ppd på denne maskinen så langt. En av HTPC`ene mine har et 3450-kort, lurer på om jeg skal prøve å få gpu-klienten til å fungere på denne EDIT: ...og det gikk ikke særlig bra. Blir stående på "starting gui server" og har load på cpu, men det later ikke til at arbeidet kommer i gang. Har prøvd både console og tray versjonene. Kanskje kortet ikke er støttet? Men pytt, fikk i det minste oppdatert skjermdriveren Endret 21. november 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Nå husker jeg ikke, men var det ikke 8600 GT eller 8800Gt du nevnte. De burde joi begge være kompatible med CUDA-driverne. Valgte du en av de eldre (eks 174.55 eller 177.35) eller en av de nyeste? De eldre skal iallfall virke. At Fahmon viser 6000PPD tyder jo på at ting virker. Men det kan jo så ha krasjet underveis fordi noe ble for varmt feks? Om du poster noen logger her kan vi kanskje si noe. Du har også gitt hver client sin machine id?? ATI 3450 bør også være støttet, hele 3000 og 4000 serien skal funke etter det jeg vet. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hvis du leser innlegget mitt en gang til ser du at jeg snakker om en to maskiner Den med quad og 8800gt står nå og folder så det griner. HTPC`en med 3450 er en annnen boks, men det viser seg at dette skjermkortet er ekstremt kresent på drivere. Med nyeste catalyst får jeg ikke riktig oppløsning mot projektoren (den indikerer riktig, men bildet tyder på noe annet), og med andre versjoner starter ikke maskinen opp engang. Eneste driveren som virker er den som fulgte med på cd`en fra Asus...trodde alt fungerte over rdp med nyeste catalyst, men når projektoren ble startet ble det tydelig at ting ikke var som de skulle. Og når foldingen heller ikke ville virke har jeg lagt tilbake driver fra cd. Har prøvd å kjøre cpu klienter på denne, men det medfører at sync mellom bilde og lyd blir forstyrret i forskjellig grad. Håpløst tilfelle... Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Bra at Quaden virker. Ja, noen ganger er det trøbbel med driverne fra ATI ikke godt å si hva det er og det kan jo være interne konflikter som er vanskelig å finne ut av. 32bit kontra 64bit osv, de har også lagt driverne så tett at det er lett å ta feil av 32 og 64 bit og på toppen av det hele hender det at Windows selv maser om at det er feil versjon når det ikke er det, mye rart. Endret 21. november 2008 av kjellms Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) 2xSMP klienter Quaden din er mer enn god nok til to SMP klienter og ETA og deadline messig har du såpass godt spillerom at prosjektet ikke lider som helhet av at du kjører 2 SMP på en så kraftig Quad som du har. Det tar ikke dobbelt så lang tid å kjøre 2xSMP på en slik maskin, men noe lenger tid, mens PPD gevinsten nesten dobles. Det har vært tilfeller hvor folk tyner PPD med veldig små marginer på deadline og det er ikke å anbefale, da vil P(prosjektet) som helhet begynne å lide. Jeg anbefaler 2xSMP kun om man har Intel Q6600/9300@3GHz+ eller bedre og ikke på noen av dagens AMD x4 Phenom(elendig selv på 1xSMP). Også kun i kombinasjon med Nvidia GPU2 i tillegg, aldri med ATI(kun 1xSMP). En E8400 klarer eks fint å betjene 1xSMP(satt til ledig kap) samt 2x8800GPU@1xCore med meget godt spillerom på SMP deadline. Konsoll(rene cmd) klienter Konsoll klienter er kun en fordel hvis man kjører flere klienter av samme type på samme maskin eller hvis man distribuerer ferdige oppsett til mange maskiner innimellom. Dog kan også GUI klienter distribueres på samme måte til flere maskiner. Endret 21. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Ble overrasket at jeg kom meg på top 20 produsers . Ligger der som 17. Blir bare mer og mer engasjert i F@H jeg, startet bare for et par uker siden. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Eg har sett meg opp på HW.no sitt Folding team.. Nicket er Luckys.. har 2 stk normal (console) klienter på ein 8500@3,7ghz atm, er det betre med kun en enkel? eller en SMP? føler att det går sakte nå etter eg sette opp en klient til, køyrde en enkel til å begynne med, da gikk oppgåven fort (sjølv om eg kun brukte en kjerne..) noken tips og råd? =) Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Ja, per dags dato er det altfor lett å komme på topplista. Når snittet mitt har jevna seg ut (har akkurat starta med GPU-klient) kommer jeg også til å være der, på 18. eller 19. plass. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) PPD points per day Du kan f eks bruke Fahmon til å beregne og vise det. Nå har jeg sjekket med Fahmon. Ligger rundt 1300 PPD om jeg skjønner programmet rett. Har lagt inn begge klientene som kjører på hver sin kjerne på CPUen, samt GPU klienten. GPUen alene gir ca 3 ganger så mye som begge CPU kjernene gjør til sammen, noe jeg synes var overraskende mye. Endret 21. november 2008 av valentino Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 PPD points per day Du kan f eks bruke Fahmon til å beregne og vise det. Nå har jeg sjekket med Fahmon. Ligger rundt 1300 PPD om jeg skjønner programmet rett. Har lagt inn begge klientene som kjører på hver sin kjerne på CPUen, samt GPU klienten. GPUen alene gir ca 3 ganger så mye som begge CPU kjernene gjør til sammen, noe jeg synes var overraskende mye. Hvilken hardware har du? Mitt 8800 GTS 512 gir ca. 5000 PPD mot ca. 100-200 hver fra hver av CPU-klientene mine. (Har 2,13 Ghz dual-core) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Som noen har påpekt vår produksjon flater ut. Vi må få igang clienter der det er mulig. Selv lager jeg en homeserver i løpet av noen dager, da flytter jeg et ATIkort fra en Quad og får antakelig da litt økt produksjon både på ATI-Gpuen og på Quadens SMP nå de skiller lag. Har hatt problemer med EUE pluss at jeg har drevet og omorganisert på maskinparken, men ting ser ut til å gå bedre nå. Fikk tak i et 9600GSO som er på vei, så blir i alle fall 3 stk. GPUer som vil tikke og gå etterhvert her, og noen CPUer. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Det blir bra. Er det spesielle prosjekter som gir EUE eller er det bare generelt litt varmt i maskinene dine? PS jeg skal også prøve to SMPer på en quad når jeg får flytta ATIkortet. Tror Theo har rett, siden fristene er blitt bedre skal en Intel Quad fint klare to SMPer selv uten overklokking. Endret 22. november 2008 av kjellms Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Er ikke noe spesielt varmt nei, virker ikke som det er varme som er problemet for GPU holder ikke spesielt høy temp. (På 9600GT-kortet når det max 55C, har en customkjøler fra fabrikk). Så vet ikke helt. Men nå de siste dagene har jeg ikke fått en eneste EUE, så får håpe det går bra. Skal sette i gang 8800GTS-kortet. Så kommer vel 9600GSO til uka, får håpe AsRock-kortet i maskinen det skal i tar det. (9600GT virket i allefall i det før i år). Endret 22. november 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Nei 55 er jo bare kosetemp, jeg har hatt ganske stabil drift de siste ukene, lite EUE kun når jeg tuller litt med klokkene. Selv de to brukte GTS korta med 320Mb minne, som ikke tåler minne klokking har funka bra nå. Min erfaring er ellers at jeg måtte justere litt ned på klokking på CPU og på SMP på to av Quadene, da ble GPU-foldinga også stabilere. Men det kan være en feiltolking. Hvilket merke valgte du på 9600 GS0? Endret 22. november 2008 av kjellms Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Det ble et XFX-kort, fikk det til en ganske grei pris. Må kanskje se på hva jeg kan gjøre med kjølingen på det, usikker på hva standardkjøleren klarer. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Gratulerer med merkevalget, tror det er best! Ja, la oss få høre om hvordan det virker. Mine 8800GS som skulle være omtrent det samme går fint med standardkjølerne, fra ca 55 til 71 C nå. Endret 22. november 2008 av kjellms Lenke til kommentar
valentino Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hvilken hardware har du? HK: M2N-SLI DELUXE CPU: AMD Athlon 64 X2 4600+ Skjermkort: ATI Radeon HD 4670 Ikke akkurat ett monster, men til mitt bruk har jeg massevis av overskuddskapasitet å donere til F@H uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå