Theo343 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Japps leste om det forrige dagen, men siden jeg ikke folder med ATI om dagen så har jeg ikke sjekket eller hørt med PG. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 ATI skal også støtte en ny standard, OpenNOE i stedet for CUDA. Kanskje det blir mer fart da. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg nevnte for noen poster siden at jeg ikke fikk brukt ATI 4670HD kortet mitt til folding, men etter litt lesing og tenking så har jeg nå fått det til å fungere. Jeg måtte legge inn disse driverne: http://ati.amd.com/technology/streamcomputing/sdkdwnld.html Også fulgte jeg "bruksanvisningen" i følgende tråd: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=51...569&p=65750 Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Fint Så dette har noe å gjøre med den nye stream-teknologien nevnt av andre her. Er det slik at disse driverne virker kun med 4670 eller er det noe vi andre også bør gå over til? Hvilken PPD får du nå? Endret 19. november 2008 av kjellms Lenke til kommentar
valentino Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Er flere år siden jeg bruke F@H sist så jeg har ikke fått med meg den språklige utviklingen. Hva er PPD? Aner ikke om driverne kun virker med 4670 men om det fungerer hos deg uten de så er det vel ikke noe poeng i å legge de inn om du ikke vet om det gir signifikant ytelsesøkning. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) PPD points per day Du kan f eks bruke Fahmon til å beregne og vise det. Eller du kan beregne det selv utfra tida duser at en frame (1%) tar og gjøre det om til ett døgn. Nei, kommer ikke til å legge om drivere der ATIkortet er nå, men hvis jeg flytter kortet til en annen maskin kan det jo hende at stream-teknologien er bedre hvis det virkelig er noe nytt. Edit Nei iflge den artikkelen nevnt av leifeinar går dissse nye driverne bare på 4000-serien, ikke 3870 som jeg har. Endret 19. november 2008 av kjellms Lenke til kommentar
valentino Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Gidder ikke sjekke PPD nå, men i løpet av et par dager har jeg sikkert et svar til deg. Kjører den grafiske versjonen av GPU programmet fordi det stod at console versjonen ikke kunne legges som service uansett. Så der at jeg lå rundt 100 Iter/sec da jeg startet i går, men jeg vet ikke hva det vil si. Temperaturen på kortet var ikke så aller verst heller. Stoppet på 70 grader en eller annen gang i natt på det høyeste. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 valentino: Jeg kjører console versjonen på mine maskiner. Bruker winxp. Grunnen til det er at mine maskiner restarter 4 ganger i døgnet. Da slipper jeg å passe på hele tiden. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 En PS3 ligger på rundt 193iter/sec, dermed ligger du ant på runt 1000-1200PPD maks med det kortet. Men det kommer ann på prosjektet osv. Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hehe. Grafene på extremeoverclocking.com har blitt morsomme å se på nå etter at jeg installerte GPU-klient for det nye gfx-kortet. Rett til værs Alt for få på hardware-teamet som folder med gpu. Om jeg kjører 24/7 med denne ene maskinen kommer jeg til å være blant de topp 20 folderne når gjennomsnittet gjevner seg ut. Syns hardware.no skulle hatt en ny sak på forsida om F@H. Tipper at det er en del som har fått seg nyere kort fra ATI eller nVIDIA siden forrige artikkel. Og akkurat nå står teamet ca. bom stille pga av nye store GPU-team som stormer oppover listene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Send gjerne mail til redaksjonen i hw.no om at det ønskelig med en ny artikkel. Vi fronter tross alt hardware.no Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Nå er jeg i gang med foldingen igjen. Har flere enkle klienter gående rundt om kring, men mesteparten av produksjonen foregår på en [email protected]. Imidlertid står det et noe overklokket 8800GT i samme boksen, og nå leser jeg at det er kommet gpu-klient som kan kjøres på dette kortet. Kan jeg kjøre gpu-klienten samtidig med smp-klienten på samme maskin, og er det eventuelt lønnsomt? Eller er det mer lønnsomt å kjøre kun gpu eller kun smp? Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hvordan får jeg tvunget en klient til å bruke installasjonskatalogen til å lagre prosjektdata og loggfiler etc når det er flere brukerkontoer på maskina (Win XP)? Ser ut som klienten insisterer på å lagre alt på \documents and settings\bruker\application data\.. Jeg ser ikke noe valg i konfigurasjonsmenyen for å sette hvor prosjektdata skal lagres heller. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Muffinman: Det er absolutt lønnsomt og du bør kjøre begge deler Du kan fint kjøre 1 stk GPU2 v6.20 samtidig som du kjører 2 stk SMP v6.23r1 om det er en Intel quad du har. Anbefaler console versjonene av alle og lag 3 kataloger(under eks. c:\fah\) hvor du legger 2 SMP og 1 GPU2 klient. Da vil du oppnå omtrentlig 6-7000PPD mer enn du har nå, på den maskinen alene. Er det en AMD Quad så kjører du 1 stk GPU2 og 1 stk SMP. Endret 20. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hvordan får jeg tvunget en klient til å bruke installasjonskatalogen til å lagre prosjektdata og loggfiler etc når det er flere brukerkontoer på maskina (Win XP)? Ser ut som klienten insisterer på å lagre alt på \documents and settings\bruker\application data\..Jeg ser ikke noe valg i konfigurasjonsmenyen for å sette hvor prosjektdata skal lagres heller. Bruk heller konsollversjonen. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du kan fint kjøre 1 stk GPU2 v6.20 samtidig som du kjører 2 stk SMP v6.23r1 om det er en Intel quad du har. Det er en Intel, så det kan vel prøves det....men jeg stusser litt på hvorfor det går bedre med 2 stk SMP klienter istedet for 1? SMP klienten utnytter vel de kjernene som er tilgjengelige uansett? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du får mer PPD. De tar begge lenger tid men du får mer PPD per dag. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ok, bør jeg knytte opp noen av klientene til å kjøre på bestemte kjerner eller er det bare å la det ordne seg selv? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg ser mange snakker om konsoll klient. Finnes dette for GPU, og er det mye å hente på det? Jeg kjører 4870x2 med grafisk GPU klient, men har ikke displayet oppe, kjører den i tray. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Ja det fins konsoll varianter, på GPU-1 hendte det som regel at man fikk trøbbel med de grafiske GPU-clientene, mens konsollvariantene fungerte som regel. Nå på nVidia kjører jeg mest den grafiske varianten, men konsoll akkurat nå på det ene ATIkortet jeg har, fremdeles synes jeg konsoll virker best på ATI. De gamle CPU-variantene 5.03 grafisk og 5.04 konsoll er fremdeles like stabile, skjønnt de fleste har vel byttet ut 5.04 med nyere clienter. Kan ikke si at jeg har merket noen ytelsesforskjell på grafisk kontra konsoll. MEN hvis man kjører viewer (display) og ser på animasjonen av foldinga, da blir det selvfølgelig reduksjon i ytelsen. Greit med systray når det fungerer og man har det lille ikonet i oppgavelinja hvor man har tilgang til config, log, pause osv. Hva får du i PPD på 4870x2 nå, kjører du en eller to clienter? Endret 20. november 2008 av kjellms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå