Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
P5110?

Hmm har opplevd at maskinen med GX2 har vært rebootet en eller to ganger.. det liker jeg ikke. P5110 altså?

Nei, mente det prosjektet som gir 511 poeng. Det er vel prosjekt 5748, trur eg.

Så i går når jeg hadde det på kontormaskinen min, at tempen gikk opp fra 77 til 87 grader på gpuen som foldet det og på naboen gikk tempen opp fra 77 til 82 grader. Så da er det ikke rart at Windows(Både XP og Vista) stenger ned maskinen hvis prosjektet kjøres på begge GPU'ene. Antar at tempen kan fort komme opp i nærmere 100 da.

Endret av brg
Lenke til kommentar

brg

Da er diagnosen grei og medisinen er bedre kjøling eller nedklokking!

PS Tror aldri jeg har hatt noen av nVidiakortene over 70, knappt nok opp til 70. Men ATI kortet mitt går jevnt på 90 etter det jeg husker.

Hvorfor skulle tempen gå opp i 100 for det om begge GPUene folder, har du ikke slike modeller som blåser lufta ut?

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Det vi snakker om her er 9800GX2 kort. De har da 2 GPU'er pr. kort. Derfor blir temp. på disse vesentlig høyere enn på vanlige kort. Og når begge får en jobb som hever temp. så mye, så vil de kunne komme opp i slike temepraturer.

De påvirker hverandre.

Får øvrig så står det ene settet av disse kortene i en Antec 1200 kasse med 8 vifter. Temp. på hovedkortrt er 3 grader over rom temp. Så kjølingen er det ikke noe i veien med. Viftene på kortene går self. på 100% og normal arbeids tempratur er mellom 70-78 grader på de andre prosjektene. Den høyeste temp jeg har sett før dette prosjeket kom er 82 grader på v1.18 av FahCore_11.

Underklokking burde strengt tatt ikke være nødvendig. Da bør heller FAH sørge for å lage jobber som dagens grafikk kort tåler.

Endret av brg
Lenke til kommentar

Ja, vi har jo egentlig forstått det. Men du spøker når du nevner underklokking. Jeg skrev nedklokking, altså i forhold til det du har nå som nepper deafult. Eller sagt på en annen måte når dere putter så mange varmekilder på 300-400W tilsammen inni en boks kan dere ikke samtidig kjøre maks. :tease: Men dere velger jo selv.

Lenke til kommentar

Sorry, det var ikke meninga å fornærme noen. Hva er maks egentlig?, jeg så at et av kortene mine nå har krøpet over 70 etter at jeg lukket vinduene og den siste justeringa. Paradoksalt ligger det mestproduserende 8800GS-kortet mitt på 53 gr C. Men altså hva tåler slike kort normalt? :hmm:

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Ja, vi har jo egentlig forstått det. Men du spøker når du nevner underklokking. Jeg skrev nedklokking, altså i forhold til det du har nå som nepper deafult. Eller sagt på en annen måte når dere putter så mange varmekilder på 300-400W tilsammen inni en boks kan dere ikke samtidig kjøre maks. :tease: Men dere velger jo selv.

Jupp, jeg kjører på stock, når det gjelder core clock. Shader clock øker ikke tempeaturen. Og den mem clock'en jeg har økte temp med 1 grad i forhold til stock.

Ps: Hvis Fah velger å lage prosjekter som ødelegger maskinene til de som velger å folde litt mere enn normal. Så mister de mange av de som i dag er mest aktive på diverse forum og som rekruterer mange andre til prosjektet. Tror nok de tar til fornuft etterhvert.

Endret av brg
Lenke til kommentar

Vi kan jo ikke forlange at de skal kjøre bare småprosjekter fordi det passer nVidia-hæren. p5847 er et større prosjekt med 1392 atomer (sammenlikn p 5506 supervillin med 576 atomer). Vi har jo stort sett vært enige om at poengene for prosjektene i innkjøringsfasen av GPU2 for nVidia har vært urimelig høye i forhold til annen hardware-folding. Nå er det vel nettopp slik at du har klokket opp shader og prosjektet p 5847 drar nytte av det og dermed går T opp. Mens de andre prosjektene ikke har dratt samme nytte av shader-oppklokkinga det og dermed har det ikke bidratt til T økning.

Når du klokker opp shader uten å røre kjerneklokka, hvordan avgjør du da at du har en gunstig multiplikator mellom kjerne og shader?

Redusert poengsum får vi på 8800GS og siden GX2 er litt spesielle med mye hardware på lite område må man kanskje redusere litt der også når prosjektene blir større og mer krevende. Neppe noe feil med prosjektet, er det ikke proteinforskning som er hovedsaken her? :yes:

Lenke til kommentar

Kortene tåler fint oppimot 100C, dog bør de ikke ligge for lenge over 98C. Opptimot 95C mens det folder tåles greit. Klarer man er under 90C å foretrekke.

Den øverste GPUen i mitt 9800GX2 ligger nå stabilt på 90C med viften på 100%. Med 1.18 kjernen gikk den lett opp i 95C og med det nye prosjektet dro den lett opp i 100C. Ellers er G92 GPUen designet for å tåle 120C, men ikke over lengre tid.

Alt under 80C er kosetemperaturer. Mitt varmeste GS kort ligger nå på 94-95C.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, nVIdia gir litt mer. Men vi har jo hørt lite fra ATIgjengen i det siste. Satte affinitet til en kjerne på mitt ATI 3870 med Fahcore_11 og da svingte PPD litt over 2000. Men så svinger det ned igjen, i sum får jeg nå 3000-3300 med SMPen ikke mye sammenliknet med nVidia. Vi har fått lite rapporter fra Ati 4870 x2 gjengen i det siste, hvordan går det Loke_h og Wheelman?

Der er et XFX 9800GTX+ for ca 1500 hos Komplett nå, Black Dog Edition tåler litt klokking, nei den kosta nok noe mer 1995.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Ja, nVIdia gir litt mer. Men vi har jo hørt lite fra ATIgjengen i det siste. Satte affinitet til en kjerne på mitt ATI 3870 med Fahcore_11 og da svingte PPD litt over 2000. Men så svinger det ned igjen, i sum får jeg nå 3000-3300 med SMPen ikke mye sammenliknet med nVidia. Vi har fått lite rapporter fra Ati 4870 x2 gjengen i det siste, hvordan går det Loke_h og Wheelman?

Der er et XFX 9800GTX+ for ca 1500 hos Komplett nå, Black Dog Edition tåler litt klokking, nei den kosta nok noe mer 1995.

Har bare Radeon 4850, inntil videre.

GullLars har vel 4870X2.

Kun 1 PC som folder nå, pga nettverkstrøbbel på #2.

Det er også varmt nok, men når jeg får skaffet nytt skjermkort blir den vel satt i arbeid igjen.

Sett komplett's tilbud på 9800GTX+, men tror nok jeg går for et Ati-kort til.

Sjekke litt reviews på XFX-kortet først.

(Prioriterer spillytelse foran F@H, :blush: )

Ca. 5200 PPD på Q6600+R4850.

R4850(OC fra 625->680) på 65C, romtemp ca. 21+C.

(vifte 50%, hørbar, kunne nok gått ned litt på viftehastighet og holdt akseptabel temp.)

Lenke til kommentar
Ca. 5200 PPD på Q6600+R4850.

R4850(OC fra 625->680) på 65C, romtemp ca. 21+C.

(vifte 50%, hørbar, kunne nok gått ned litt på viftehastighet og holdt akseptabel temp.)

Det er jo ikke verst, faktisk ganske bra! Hvilke clienter kjører du ved siden av GPUen, en SMP? Veldig bra mente jeg. :thumbup:

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Det er jo ikke verst, faktisk ganske bra! Hvilke clienter kjører du ved siden av GPUen, en SMP? Veldig bra mente jeg. :thumbup:

SMP på 3 kjerner. Så GPU produserer vel omtrent 6x mer enn 1 kjerne på CPU@3GHz.

Det går i klientkræsj og mangel på power tongue.gif

Sliter kun med SMP, ikke GPU.

Kjører bare 1 GPU.

Kan være problem med X2?

Blir nok til at jeg venter på Nvidia's priskutt i forbindelse med lansering av 55nm.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...