brg Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Har ett spørsmål til Dere her. Om du kjøper nytt skjermkort, kan du da bare sette de inn uten å gjøre noe?Eller sletter dere clienten? Theo343: Har to cpu kjørende, ikke smp. PPD er 645x2 Bare å sette inn det. Starte opp klienten og den fortsetter å folde videre uten å mukke. Du mister ikke et eneste poeng. Har gjort dette flere ganger på mine maskiner. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Kjetil: Japp, har man to singlecore CPUer er nok det måten å gjøre det på. Men jeg tenkte på Magnus, utfra det som der sies virker det som SMP klient på to kjerner. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Theo343: Ok. brg: Ok takker. Har satt inn ett GF GTX260. Har også prøvd å klokke det opp fra 576 til 640, og 1242 til 1292 shader. I fahmon får jeg samme poeng som jeg hadde på GF 8800GS. Får å si det slik, PPD er den samme om jeg kjøre 526/1242 vs 640/1292 PPD=5316,92 project 5506=480 points. Er det fahmon V2.3.4 som er problemet, eller jeg? Lenke til kommentar
brg Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Først sjekk at FahMon beregner poeng pr. 3 frames. Hvis ikke vil det ta tid før du ser endring. Du kan også se i loggen hvor lang tid den bruker pr. prosent og om den er kortere enn før du satte inn nytt kort. Kjører du med flere GPU kort? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 brg: Satte den til 3 frames. PPD er nå 6582. Bedre det. Nei, kjører kun ett pr pc. Lenke til kommentar
brg Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 jepp, det høres bra ut Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Sett også FAHMON til 1 frames for å se kortere variasjoner. Brukes mes til tuning og diagnose formål. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) ....ett GF GTX260. Har også prøvd å klokke det opp fra 576 til 640, og 1242 til 1292 shader. I fahmon får jeg samme poeng som jeg hadde på GF 8800GS....Er det fahmon V2.3.4 som er problemet, eller jeg? Vi skulle vel helst tro det var deg Men det er vel heller noe med programmene og hvordan de virker. Der var noen få referanser i FF på shader clock og klokking og det virker som der er en stepping eller grunnfrekvens på 54 MHz. Så i ditt tilfelle har du klokket opp 4 MHz for lite på shaderklokka for at programmene skal kunne gi økt produksjon. Det vil si om det er SPene som begrenser produksjonen. Om du klokker opp 54 MHz på shaderklokka og får økt produksjon så vet du antakelig at det er der det er noe å hente. Jeg leste også et sted at noen kunne bruke det halve 27MHz steps men det finner jeg ikke igjen. ( Edit: Jo, se her og der fremgår jo også at det kan være programavhemgig, altså hvilket software man bruker til innstillingene. Rivatuner kan altså brukes til innstillingene, klokker man andre verdier en de gyldige steps viser Riva tuner det som går opp i 54 MHz (eller 27 MHz) hvis dette er riktig. Kanskje derfor vi opplever avvik mellom de verdiene vi stiller inn og de verdiene vi får ut. ) Så hvis man klokker opp både kjerneklokka og shader klokka utenom disse step kan det hende man får økt produksjon, men da er det antakelig ikke shaderklokka som er begrensende. Det var nok derfor jeg fikk uklare resultater da jeg prøvde meg på shader klokka. Noen ganger passerte jeg 54 MHz grensa og dermed fikk jeg utslag. Vi må også regne med at dette er steps fra grunninnstillingen på GPUen, noen har også funnet at enkelte kort blir stabilere når man klokker shader ned ett step, 54 MHz. Jeg er også enig med Theo om at man i Fahmon bruker last frame only som diagnoseverktøy når man sjekker slikt. Da ser man umiddelbart virkninga. Bruker man last three frames må man vente til alle tre frames er kjørt ellers ser man ikke det nye resultatet. Endret 15. november 2008 av kjellms Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 kjellms. Ja du har rett det var vi som var problemet Har heller aldri overklokket et skjermkort før. Men men, kjøre nå 650/1401/999= Over 7000 PPD. Mitt GF 280 kjøre 650/1300/1150= 7250 PPD. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Nå begynner vi å få en real PPD fight igjen 1 Billy_Pilgrim 57,079 5,569,1522 BrgHW 45,630 3,511,409 3 theo343 34,549 3,731,849 4 Kjell_M._Sarre 34,468 4,866,566 5 Kjetil_Lura 34,199 7,510,922 Endret 16. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) kjetil Da antar jeg grunninnstillinga på GF260 kortet ditt er 576/1242 (multiplikator 2,16) burde du ikke da komme til 1404 på shaderklokka og 650 på kjernen? Prøv å dra litt til i spaken hvis du ikke har gjort det, eller juster bare shaderklokka til 1404, får du økt produksjon da? GF280 har du vel ikke klokka noe nevneverdig da. Hos XFX er de oppgitt fra 602/1296 til 670/1458. Theo Ja, vi har sett det G92 XFX 8800GS (Black Dog Ed) I Rivatuner er standardinnstillinger 680/1700/800. Jeg får klare utslag på Shaderclock på 1782 og 1836 MHz, dette tilsvarer da 1,5 step og 2,5 steps fra 1700 MHz default. Tyder altså på at vi kan bruke 27 MHz og 54 Mhz trinn på shaderklokka på disse kortene. Men som Theo har vært inne på tidligere, det gir større utslag med minneklokka på disse kortene, som har lite minne. Tidligere i høst kjørt jeg minnet rundt 1000 MHz men har måttet klokke ned minnet på de fleste fordi jeg har lukket vinduene og har ett jevnere innklima og kanskje mer støv fra hundene. Derfor må jeg nå være fornøyd med langt lavere PPD selv på 5506 prosjektet (4600-4700PPD mens p5847 gir 44% lavere enn det igjen). Men det rare er at selv på det kortet som produserte høyest (lå i måneder på 5600-5700PPD) har PPD på p 5506 falt til fra ca 5057 til ca 5200. Effective rate er langt lavere, tror det er lange nedlastingspauser. Hadde litt problemer da 5801 herjet og justerte kjerneklokka litt ned. Men enten det nå står 734/1836/999 el 720/1836/999 så er produksjonen på 5506 annerledes enn før. Det kan jo selvfølgelig være en utvikling i prosjektet, regneoperasjonene er kanskje blitt vanskeligere fordi flere deler av molekylet er er involvert i flere mulige bindinger og alternative bevegelser. Endret 16. november 2008 av kjellms Lenke til kommentar
valentino Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Vil melde om at jeg er tilbake i gjengen etter mer enn 4 års latskap. Ser dessverre ut som skjermkortet mitt ikke er støttet foreløpig (ATI 4670HD) så jeg er begrenset til kun å kjøre på CPUen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Skjermkortet ditt bør vel virke? Man kjører 4850 og 4870. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 kjellms: Når det gjelder GTX 280 kortet så er det ikke overklokket fra min side. Har nå prøvd med å sette Shaderclock til 1404, ble litt bedre. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Husk at fahcore_11.exe versjon 1.13, 1.15 og 1.18 ga høyere PPD pga. optimaliseringer. Ergo nå som v1.19 tvinges så har PPD sunket på alle Projects og tilbake tilbake til 1.09 standard. Da tenker jeg ikke på det nye store proteinet som gir ennå lavere PPD. Endret 17. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 [06:33:22] [06:33:22] Folding@home Core Shutdown: MISSING_WORK_FILES [06:33:22] Finalizing output [06:35:26] CoreStatus = 1 (1) [06:35:26] Client-core communications error: ERROR 0x1 [06:35:26] This is a sign of more serious problems, shutting down. huffa huff. AMD 9850BE Vista 32bit Lenke til kommentar
valentino Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Skjermkortet ditt bør vel virke? Man kjører 4850 og 4870. Ut fra det jeg har lest her så fungerer ikke programmet til mitt skjermkort enda. Ser det er snakk om noe sdk og slikt, men det aner jeg ikke hva er. Om du har noen tips til hvordan jeg får det til å fungere setter jeg selvsagt pris på det. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) valentino Du må nesten liste opp litt mer for at Theo eller andre skal kunne hjelpe deg. HK, CPU, OS og lign. Enig med Theo om at det bør virke. ATI-kortene pleier å være greie å sette igang. Men det er mange drivere, og noen ganger trenger ikke nyeste versjon å være best. Brukt FAQ? Noen ganger følger ikke amdcal o lignende programmer med inn i rett mappe (din installasjonsmappe), da må du legge dem manuelt inn. Det kan også være at console-versjonen virker bedre på en maskin en den med grafisk vsining. Prøv flere versjoner. Sdk, software developement kit, kanskje noe du har på maskina som krasjer med foldeprogrammene? Har du installert Netframework 2.0? Kjetil ja, vi får vel ikke relativt den forholdsmessige økninga (54/forrige frekvens x 100%) for da trer kanskje andre begrensinger inn. men det tyder vel på at 1404 er et step på kortet ditt. Jeg eksperimenterte litt med et 8800GTS kort jeg ikke har vært så fornøyd med. Jeg kunne øke shaderklokka utover det som ga litt økt produksjon, men det var viktige at kjerneklokka fulgte med en viss faktor. Og den lot seg stille på høyere shadere, men det ga ingen produksjons økning. Men det ligner vel litt på GSkortene for disse GTSkortene mine har bare 320Mb minne og minnet tåler ikk klokking på dem. Faktisk har jeg måttet klokke dem ørlite ned. Så lenge det funker er det vel greit at man lar multiplkatoren være låst til standard feks, 2,5 som på GS-kortene mine. Ellers må man ha mer kunnskaper om hvilke forhold som kan virke eller prøve og feile mye. Theo Ja takk, der har vi forklaringa. v1.19 gir lavere produksjon. Så da kan vi slutte å lete etter andre årsaker. Endret 17. november 2008 av kjellms Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Jepps min prod gikk ned 2000PPD totalt på den største riggen min bare pga. overgang fra 1.18 til 1.19. Men da slipper jeg være nervøs for varmen hehe. Endret 17. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
brg Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jepps min prod gikk ned 2000PPD totalt på den største riggen min bare pga. overgang fra 1.18 til 1.19. Men da slipper jeg være nervøs for varmen hehe. Vær opps på at det nye 511p prosjektet tyner GPU'en noe helt j... Temp går opp ca 10 grader. Og hvis jeg er uheldig og får dette på begge GPU'ene på et GX2 kort, så tryner maskinen. Har opplevd 3 ganger å komme til avslått maskin pga. dette. Det har blitt bedre de siste dagene etter mange tilbakemeldinger, så det er mulig at FAH posjonerer ut dette prosjektet litt bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå