nets Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Har du en link til den? Tenkte å sette alt av maskineri igang før jeg dro på 2 ukers ferie. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Klikk på "Nvidia og ATI GPU" i signaturen min så får du en del info om GPU2. Lenke til kommentar
nets Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Fikk det til nå Men ser at den er ganske grådig på CPU kraft (ca 30% konstant bruk). Vil det lønne seg å kjøre en SMP klient ved siden av på min Q6600? Tenkte å fyre opp for fullt nå, fikk litt blod på tann etter at jeg fant ut at PS3'n min kunne folde Lenke til kommentar
eXa Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 kjører du smp klienten så sett den på 75% (3 kjerner)... Lenke til kommentar
nets Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Fikk den ikke til å kjøre, får bare beskjed om at work unit er korupt (eller ikke eksisterende) og så litt hex tall. Har prøvd fresh install flere ganger men funker ikke. Har dog ikke prøvd når GPU client ikke kjører. Hvordan regner man ut PPD? Nå ligger klienten på ca 850 iter/sec vertfall. Endret 16. juli 2008 av nts Lenke til kommentar
Xell Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 PPD har med hvor mye poeng WUen er tildelt i forhold til hvor fort du beregner den. Det er eksempler på hvordan de beregner disse på "kassiske" WUer, men med så mye nye systemer under betatesting tror jeg de fleste blir satt litt etter skjønn. Overvåkningsprogrammer som fahmon kan fortelle deg hvor mye WUen er verdt og hvor fort det er forventet at du blir ferdig med den. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) nts: Avslutt GPU2 klienten og kjør SMP Install på nytt og start opp SMP. Går det ikke restarter du maskinen og utfører samme prosedyre. Deretter starter du GPU2 og konfigurer den(ikke smp) i advanced til å ha "slightly higher" og la CPU stå på maks der. SMP vil da ta det den får og ikke mer. Bruk Fahmon for å overvåke PPD osv. slik vår godeste Xell nevner. Endret 16. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Fikk ikke med meg hva dette egentlig var jeg. Kan noen forklare veldig veldig kort hva dette handler om? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 står litt lengre bak i tråden. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Sjekk førstepost Gjorde da såklart det før jeg spurte, men skjønner fortsatt ikke. Tell me the point! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Poenget er at man hjelper forskere med datagrunnlag for å kunne forstå hvorfor proteiner i kroppen bretter seg feil og dermed skaper sykdommer som jeg bla. nevner i min signatur. Eller bretteprosessen generellt og hvorfor det oppstår feil mm. Disse datagrunnlagene som vi regner ut med millioner av gjentakelser på mangfoldige bretteprosesser kan brukes til å igjen forstå hvorfor sykdommene oppstår og til syvende og sist kanskje hjelpe oss å kurere disse sykdommene. Men først og fremst skaper det en veldig viktig forståelse av proteinbretting i kroppen aka folding... folding@home. EDIT: Jeg anbefaler deg også å lese følgende side som er meget visuell og godt forklarende. http://folding.stanford.edu/English/Science Her kan du også se en full foldingprosedyre Se filmen hos Youtube Endret 17. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Fikk det til nå Men ser at den er ganske grådig på CPU kraft (ca 30% konstant bruk). Vil det lønne seg å kjøre en SMP klient ved siden av på min Q6600? Tenkte å fyre opp for fullt nå, fikk litt blod på tann etter at jeg fant ut at PS3'n min kunne folde Det er umulig at den kan bruke 30% på en firekjerner. Hvem er denne Ulvster som produserer litt mer en Theo? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 noken som har merka en redusering i PPD? eg har gått ned 300ppd med GPU. ser at tid pr % har økt endel. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg har sunket betraktlig totalt sett, sliter nå med å holde meg rundt 14k og lå lett på over 15k tidligere. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jaa!! Jeg er bare på 812. plass nå!! ^^ :D Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 tar ikkje lange tida før du er på rundt 200:P Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Hehe går fort oppover til 200 ja velkommen. EDIT: Jeg må stadigvekk deaktivere GPU2 Nvidia klienten for å se på video(bugs som ATI ikke har), og glemmer å slå den på igjen. Ikke rart jeg taper poeng Endret 18. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå