Theo343 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 kanskje jeg skulle hive meg på laget?? har drevet med http://fightaidsathome.scripps.edu/ i noen år nå. harq9650 @ 3,8 ghz x3210 @ 2,13 ghz E6600 @ 3,0 ghz en ps3 som jeg nettop har startet på gamer.no teamet ¨ alt dette folder 24/7, burde kanskje blitt med på hw.no team Hadde veldig gjerne sett at du kom til vårt lag ja, jeg synes vi burde samle oss og ikke spre oss for mye så vi viser mer kraft i folding initiativet. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Eg har 3870X2. Og for at den løsninga over skulle funke, så måtte du vel ha en aktiv skjerm på kver skjermkort. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Er aktiv skjerm nødvendig, det var ikke det tidligere (GPU1). Endelig fikk jeg Q9300 i full drift igen. Det viste seg at det nye Gigabyte GA-EP45-DS4 ikke aksepterte XP Pro SP1, ikke Linux og lese disker virket vanskelig, så heldigvis hadde jeg en ledig en nyere XP Pro 64-bit som var ment for min hovedmaskin noe dette kanskje blir. Minnetrøbbel var det også, noe jeg trodde var identiske Corsair XMS2 par opførte seg forskjellig. Vel nok om det Theo har på en måte rett, siden minnet bare er 667 MHz kan det ikke bli fart på foldinga. Kan ikke klokke noe særlig med det og dermed er det foreløbig tregere enn Q6600 med 800-850MHz-minne. Men alle monner drar og Q9300 produserer iallfall lite varme ! Endret 2. juli 2008 av kjellms Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Alltid godt å få i gang hardwaren til å folde kjellms, en Q9300 er jo en meget god CPU unsett. EDIT: En gledens dag nå. Jaggumeg nådd 15K 24havrg. Vår Teamavrg begynner også å bli pen Endret 4. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Ezmo Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Noen som har peiling på hvorfor jeg bare får rundt 20 iter/sec med HD 4870 og Q6600@3Ghz? virker litt lite da jeg fikk 2200 med 8800GT. PS: Folder ikke med CPUen enna da den ikke er helt stabil... Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Det er vel fordi den grafiske visningen bare tuller med deg og ikke viser den faktiske foldingen din. Den funker ikke her heller. Står at jeg folder 60 iter/sec, men det faktiske er nok rett rundt 2000 iter/sec. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Bruk Fahmon til å sjekke PPD istedet, du burde ligge rundt 2000PPD med det kortet. Desverre er ikke HD4870 så godt støttet ennå men de jobber med saken og da vil du etterhvert få nærmere 6400PPD som er på linje med GTX 280. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 de skulle hatt en smp klient for gpu også. for mye pes og sette opp en klient for hver gpu når man kjører 2 3870x2 i crossfire. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) De jobber med SMP GPU løsninger Men det vil nok ta litt tid, derfor må man bruke multi-gpu oppskriftene så langt. Denne forklarer godt for ATI kort.. http://folding.stanford.edu/English/FAQ-ATI2#ntoc30 Endret 4. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Det har nok blitt spurt om utallige ganger før , men denne tråden er på 300 sider så jeg orker ikke lete Hvorfor kjører min dual core bare på 50% når heg har tilatt den og kjøre for fullt i innstillingene. ( Regner med at jeg må gjøre noe for og få den til og bruke begge kjerner fullt ut ? ) Lenke til kommentar
Intern Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Sett passord på OSet ditt, og last ned SMP. Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hvorfor må jeg ha passord på OS'et ? Er det sikkerhetshull i programmet ? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Programmet krever passord for å kjøre. Ikke spør meg hvorfor. Det får noen andre svaret på Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Du kan også kjøre to klienter (1 pr core) fra hver sin mappe Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 ... Eller så kan du installere enda en klient og kjøre på den andre CPUen din. Samme setup, bare husk å legg den i en egen mappe og sett en annen machine id enn den første. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hei, Jeg har drevet litt med SETI@Home en stund, men etter en lang pause så fant jeg ut at jeg har en del prosessorkraft til overs mens jeg er ute å griller eller pilser evt sover eller er på hølet. Leter derfor etter ett lag jeg kan bli med for morro skyld. har over 11800 Classic WorkUints og over 34600timer loggført hos seti. Konkuranse instiktet mitt er det ikke noe i veien med, men SETI la jo om ifra det gmale systemet til det nye, og jeg likte ikke det, men nå som boinc har kommet som var ganske så lett å sette seg inn i så søkter jeg derfor forlag til "team" jeg kan joine om noen trenger en surrebukk til på laget sitt.. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Ja da er det nare å kaste seg på. Hva du skal installere og hvordan kommer an på hva du skal folde på. Men det er bare å spørre hvis det er noe du lurer på. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Doblet PPD paa mitt 9800GX2 kort ved aa installere TinyXP.. (Tiny er forresten helt genialt) 2700PPD til 5200PPD Holder det fremdeles? Hva med sikkerheta på nettverket ditt ? Endret 5. juli 2008 av kjellms Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hei, Jeg har drevet litt med SETI@Home en stund, men etter en lang pause så fant jeg ut at jeg har en del prosessorkraft til overs mens jeg er ute å griller eller pilser evt sover eller er på hølet. Leter derfor etter ett lag jeg kan bli med for morro skyld. har over 11800 Classic WorkUints og over 34600timer loggført hos seti. Konkuranse instiktet mitt er det ikke noe i veien med, men SETI la jo om ifra det gmale systemet til det nye, og jeg likte ikke det, men nå som boinc har kommet som var ganske så lett å sette seg inn i så søkter jeg derfor forlag til "team" jeg kan joine om noen trenger en surrebukk til på laget sitt.. SETI: Hvis du er på utkikk etter et nytt prosjekt er det bare å ta en titt her. Jeg anbefaler: -Climateprediction.net because it is extremely important in 2008 to know as much as we can about the environment -Hydrogen@Home because it might be the energy carrier of the future -Ibercivis because fision is interesting if we can make it a source of energy -Nutritious Rice for the World because we have a food crisis Lagde en tråd om det her men det var visst ikke lov. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) hehe fruktkake, jeg vil tro det var upopulært å linke til andre prosjekter alle vil jo helst beholde sine bidragsytere. Endret 5. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå