Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk 2500PPD når jeg kjørte SMP på fire kjerner. Så fikk jeg ca 12-1300 på to kjerner når jeg ba den basere det på kun siste frame. Men nå har jeg 550PPD. Hvorfor det? Kanskje den kjører på forskjellige dobbeltkjerner? Er den ikke intelligent nok til å kun bruke den ene dobbeltkjernen i firekjernen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk 2500PPD når jeg kjørte SMP på fire kjerner. ....Men nå har jeg 550PPD. Hvorfor det? Kanskje den kjører på forskjellige dobbeltkjerner? Er den ikke intelligent nok til å kun bruke den ene dobbeltkjernen i firekjernen?

Men er det ikke vitsen med SMP at de fire trådene kan kjøre på den kjernen der det er (best) ledig kapasitet. Slik flytter de rundt etter som kapasiteten passer. Så hvorfor prøve å begrense det?

Lenke til kommentar

Merket a det var veldig liten forskjell fra to og tre kjerner. Kjører jo samtidig GPU, så jeg trenger en til kjerne. Har lest at man får betydelig med PPD med 2x2SMP siden det er to dobbeltkjerner i Intel-firekjerner. Derfor eksperimenterte jeg med en SMP på to kjerner, en 5.04 og en GPU2.

Lenke til kommentar

Litt artig, jeg tenkte å prøve å klokke shaderne litt til på 8800GT kortet og fikk ikke GPU2 til å kjøre og loggen sa

[15:16:42] Folding@home Core Shutdown: UNSTABLE_MACHINE
Hehe den sier klart ifra at nå tyner du maskinen litt vel mye :p. Havnet dog på 5200PPD kun på GPU2 med klokken, men bare eksperiment.

Fikk tunet denne pc'en litt generellt og nå kjører jeg total folding på en E4300/8800GT maskin med 5800PPD, det var godsaker. Får se over natten hvor stabilt det er.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Laptops ville ikke jeg foldet med siden de lett blir veldig varme, men det er bare min oppfatning av saken :) Skal ikke hindre deg i det hehe. Liker ikke å kjøre laptops på full guff for lenge og dermed tenker jeg at de ikke egner seg så godt til folding.

GPU'ene du nevner vil også gi enormt lite PPD samt skape mye mer varme enn en CPU i en laptop, slik at SMP5.91 på DC CPU er bedre selv på en laptop.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Eg skal vere so fanboy at eg skal ha AMD prosessor i bærbaren ^^ AMD er minst, da handler vi der. :p

Er enkelte som begynner å ta meg igjen etter eg slo av SMP, så eg slo den på igjen no. og da er det enkelte som har 300ppd meir enn meg pr dag som likevel ikkje skal få knirke seg forbi meg på 136plass :p

Lenke til kommentar

Hehe ingenting i veien med AMD sine CPU'er jeg kjører selv en X2 6000+ i en barebone kasse :) Ypperlig den. Jeg bruker vel heller C2D på feil måte som et generellt uttrykk for dualcore cpu. Noen ganger husker jeg å skrive DC men da får jeg mye "hæ?" så jeg bruker C2D ofte hehe.

Gi oss noen PPD på den evt. laptoppen du skaffer, samt temps osv.. interessant fordi jeg selv skal skaffe meg en ny jobblaptop snart :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

aah. Eg har X2 4200 som eg vil få til å funke i barebone. og 9850 Phenom. så skal holde meg til AMD all the way. gjer mitt for markedet:D

Det kan eg gjere. blir sikkert ikkje før i August. Skal gå på Ingeniør studie så da er en lappis greit å ha. merker ikkje forskjell på om det er AMD eller Intel i lappis til skulebruk. skal kun brukast til WC3 gaming og slikt som ekstra player på lan når det ikkje er skule:P

Endret av Solefald
Lenke til kommentar

Betyr det at eg kan bare laste ned fahcore_11 og smelle den inni mappa så skal den folde på begge korta mine?

eller er det kun for dei som har 1 kort med 2 kjerner på?

Edit: 8800gtx og 8600GT...

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Slik jeg forsto det så kan de med 2 grafikkort folde med begge nå. Vet ikke om det gjelder for GX2. Jeg har bare ett grafikkort, så jeg kan ikke teste det. En med 2 8800GTS 520MB fikk ihvertfall til å folde med begge.

Lenke til kommentar
Da har multi-gpu støtte for nVidia-gpuer kommet for de med mer enn gpu:Multi-GPU guide :) Du må laste ned en ny core. Når du har gjort det,sletter du bare den gamle i folding mappa og legger den nye i samme mappen.

da må en vente på at det kjem til ATI også. rart det kom til Nvudua først mtp at støtte på ATI gpu har vert her lengst.

Fra FAh ATI FAQ:

What about multi-gpu support and the -gpu switch?

Running multiple GPU2 clients, one client each on multiple GPU cards, is supported through the -gpu x command line switch. The setup is similar to running multiple SysTray CPU clients.

* Copy your \Application Data\Folding@home-gpu folder to a new folder \Folding@home-gpu2 (\AppData\Roaming\Folding@home-gpu in Vista)

* Create a new shortcut for the first client, and be sure to use the correct Target: and Start In: information. Note that one has to be very careful with shortcuts, and in particular, make sure that the "Start in:" field is set correctly. If you are having problems with automatic core upgrades, it is likely that your short cut is not set up correctly.

* Edit the shortcut properties to add the -gpu 0 switch to the end of the Target: field.

* Create a new shortcut for the second client, and be sure to use the correct Target: and Start In: information.

* Edit the shortcut properties to add the -gpu 1 switch to the end of the Target: field.

Except for the different -gpu x switch, the Target: field in both shortcuts will point to the same FAH executable. The Start In: field for each client will point to the two different \Apps Data\FAH folders. The Target: and Start In: fields for a SysTray client are explained in more detail below.

The display must be active on the GPU card you plan to use, and –gpu 0 will select the first board, –gpu 1 will select the second board, -gpu 2 the third board, and so-on. You will need to disable crossfire for multiple boards to be detected. You will also need to use different Machine IDs for each client. Currently, only one client is supported on a 3850X2 or 3870X2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...