Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står min ID og riktig team :) Det fungerer i Vista, så det kan hende at det tuller litt i XP.

Er i Vista 64bit nå, så det fungerer, og har fungert en siden 174.55.

Kan nevne at jeg fikk en grei ytelsesboost med 177.41 kontra 177.39. Gikk opp ca 800 iter/sec :wow:

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Ah pen boost Intern. Men fungerer de driverne for andre kort enn GTX 260 og 280? Grunnen til at jeg spør om det med din id osv er at det hørtes ut som du kjører en test WU, altså ikke en reell WU. Men hvilken WU står det i displayet (Name:)?

En WU burde ta minimum 30-60min slik at du rekker å se PPD i fahmon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tror også den funker til kun GT200, har nemlig forsøkt å modde den til 8800GT uten hell og da med lagg på nesten hell.

Displayet ser riktig ut, men hva viser loggen siden Fahmon bare tuller? Eller hva var problemet?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hm..... Q6600 bedre enn Q9300?

Nå er det igjen vesentlig forskjell på Quadene mine. Trodde at Q9300 skulle få opp farta litt i nytt kabinett med bedre kjøling og justert klokking. Men neida igjen raser Q6600 fra med 2600-2700 PPD (altså mye raskere både på p 2653 og 3064), mens Q9300@3,0 ikke gjør mer enn ca 1700PPD på p 3064. Kan det bety at p2665 er et vesntlig tyngre prosjekt enn 2653, 3064 og 3065.

Eller er det kun utslag av cache-minne forskjeller og det at denne Q6600 kjører XP 64bit?? Mens de andre er 32bit.

Lenke til kommentar

kjellms: jeg lekte litt med klokking i begynnelsen når jeg begynte å kjøre SMP og det ser ut til at SMP tjener svært mye på raskt minne. Det virket i alle fall på meg som om man tjente mer på god minne som man kunne klokke opp maks enn man tjente på å presse CPU. Så da kan det være logisk at den også tjener mye på cache forskjeller.

Lenke til kommentar

Ja, det kan være noe i det. Som nevnt tidligere ble det mer fart i foldinga på en Opteron da den fikk bedre minne. Men jeg tolket det kun som resultat av at jeg da kunne klokke mer opp. Forholdet mellom denne Quad 6600 og Quad 9300 er at de har ganske likeverdig og nøyaktig like mye ram-minne.

Så da gjenstår kanskje at Cache-minnet utgjør en vesentlig forskjell. Altså kan Q9450 (12MB) og Q6600 (8MB) være et bedre valg enn Q9300 (6MB) til folding.

Lenke til kommentar
kjellms: jeg lekte litt med klokking i begynnelsen når jeg begynte å kjøre SMP og det ser ut til at SMP tjener svært mye på raskt minne. Det virket i alle fall på meg som om man tjente mer på god minne som man kunne klokke opp maks enn man tjente på å presse CPU. Så da kan det være logisk at den også tjener mye på cache forskjeller.

Raskt minne eller klokke FSB med minne og cpu 1:1 slik at det faktisk er busshastigheten og alt 1:1 den tjener på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...