Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at hvis du disabler HT i bios på den ene så vil du få bedre PPD.

Tror ikke det. Vi diskuterte det ganske grundig på Folding Forum for bortimot to år siden tror jeg. Man kan spare litt strøm ved å slå av HT. Den bruker litt mer strøm enten den gjør noe nyttig eller ikke. Derfor kan man like gjerne la en Pentium med HT kjøre to 5.04 men det går bare litt fortere enn med en client (i PPD-sum). Kan være at Ram-minnet da er mer begrensende siden to clienter dermed trenger mer minne og man gjerne ber om big WUs.

Men det virkelig rare med den lille sammenlikninga min er at den som går så fort faktisk bare kjører en client på en gammel installasjon opprinnelig gjort for en PIII ca år 2000, riktignok oppgradert til XP-Pro etterhvert. Installasjonen oppdager ikke engang de virtuelle kjernene. Men forøvrig er det en Pentium 4 650 m 2MB cache som har vist seg sprek i alle installasjoner. Kanskje den 660J-en jeg sammenlikener er en mislykka CPU? Ellers tror jeg vel heller det er noe feil på hovedkortet, men rart det virker i det hele tatt da.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, mulig det, men det er altså den som fungerer bedre enn ventet isåfall, men der står i loggene Extra SSE2 boost OK (Pent 4).

Den andre Pent 3,6 GHz står det også Extra SSE2 Boost OK i loggene på (560J el 660J). Men det kan godt være at en nyinstallasjon på den kan hjelpe. Men neppe på 3,4 GHz stort mer enn 420PPD er det vel vanskelig å få på en slik CPU uansett.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Jeg kjører folding på begge kjernene nå, men jeg tror de jobber hver for seg. Altså som om det hadde vært to enkeltkjerneprosessorer :/

Er det en finuerlig måte å få prosessene til å jobbe med en og samme oppgave? Uten å legge inn hele greia på nytt liksom :/

Lenke til kommentar
Ja, mulig det, men det er altså den som fungerer bedre enn ventet isåfall, men der står i loggene Extra SSE2 boost OK (Pent 4).

Den andre Pent 3,6 GHz står det også Extra SSE2 Boost OK i loggene på (560J el 660J). Men det kan godt være at en nyinstallasjon på den kan hjelpe. Men neppe på 3,4 GHz stort mer enn 420PPD er det vel vanskelig å få på en slik CPU uansett.

Kunne jo vært en ide å teste 32bit Linux oppsett på den "dårlige" P4 maskinen. Om den ikke brukes til noe som må ha XP. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kunne blitt bra med mange maskiner i eit stort cluster da. Eg er litt spent om korleis den hadde fordelt CPU krafta. For har en 1stk Q6600, 1 X24200, og en P3 1ghz, så er det totalt 7 kjerner. 100% delt på 7 = 14,28%. P3 1ghz kjerna vil selvfølgelig bruke lengre tid på sine 14,28% enn eine kjerna til Q6600 eller X2 4200. Så hadde antal prosent til kver kjerne blitt fordelt etter benchmarks, så kunne det blitt effektivt.

Lenke til kommentar

Det blir vel fordelt som smp; når en prosessorkjerne er klar for en ny oppgave så får den neste oppgave i pipen. Oppgavene her består av "små" regneoppgaver der input er rusltater fra tidligere beregnede oppgaver. Dermed kan det hende at de raske prosessorene må vente på svar fra en treg en.

Men jeg kikket litt på DeinoMPI og er usikker på om FaH lar seg fordele på flere forskjellige maskiner. Det ser ut for meg som om at man er avhengig av at applikasjonen er kompilert spesielt for dette. Men en ting man kan bruke den til og det er å starte prosessene på alle maskinene likt. Det hadde vært gøy å testet litt på dette, men jeg har desverre bare Windows på en maskin hjemme. Server og "surfe"-pc er "lunix" og kan ikke kjøre DeinoMPI. :(

Lenke til kommentar
Kunne jo vært en ide å teste 32bit Linux oppsett på den "dårlige" P4 maskinen. Om den ikke brukes til noe som må ha XP.

Takk for tipset. Jo, det var faktisk den jeg gjorde mine første Linuxeksperimenter på, men da kunne jeg ikke nok. Nå er det kommet nye utgaver så det kan gå bedre. Men uansett så blir nok MSI-hket vraket ganske snart.

Lenke til kommentar
60ppd på en P4 på over 3ghz? noe må være skikkelig galt.

Min P3 1ghz gjør 42,5ppd atm.

Theo343: Hvai huleste er det du folder med egentlig med 11K+ ppd?

Theo har vel en del CPUer i aksjon. Men P4en din trenger det ikke være så mye galt med. Da jeg klaget på en av mine for ett par dager siden lå den på ca 40 PPD mens den dagen etter var oppe i 140PPD, og det er helt normale verdier på en del gamle CPUer og prosjekter. Så lenge de prøver å gjøre benchmarkinga rettferdig får vi finne oss i det. Tydelig at noen konfigurasjoner og hardware kombi passer bedre til enkelte prosjekter enn andre.

GODT JOBBET alle sammen nå er det 5 donorer over 6000 PPD i snitt. (EOC og Kakao)

Lenke til kommentar
Det blir vel fordelt som smp; når en prosessorkjerne er klar for en ny oppgave så får den neste oppgave i pipen. Oppgavene her består av "små" regneoppgaver der input er rusltater fra tidligere beregnede oppgaver. Dermed kan det hende at de raske prosessorene må vente på svar fra en treg en.

Men jeg kikket litt på DeinoMPI og er usikker på om FaH lar seg fordele på flere forskjellige maskiner. Det ser ut for meg som om at man er avhengig av at applikasjonen er kompilert spesielt for dette. Men en ting man kan bruke den til og det er å starte prosessene på alle maskinene likt. Det hadde vært gøy å testet litt på dette, men jeg har desverre bare Windows på en maskin hjemme. Server og "surfe"-pc er "lunix" og kan ikke kjøre DeinoMPI. :(

den følger med i pakken fra f@h

og det jobbes med linux støtten for å kjøre windows og linux sammen i ett cluster, lurer på om jeg skal prøve dette i løpe av noen dager :)

Lenke til kommentar
Ja jeg merker litt lagg innimellom på Nvidia folding, men det går seg fort til. Husk at ATI foldingen er mye mer utviklet enn Nvidia ennå, i sine Beta stadier. Samt at Cuda 2.0 for Nvidia GPU i tillegg kun er i Beta som også bidrar til lagg vil jeg tro.
Godt og høre det ikke bare var jeg som merket noe.

Det er i beta-stadiet ja, jeg tenkte vel i grunn ikke over det men det høres jo ut som en grei forklaring på den labre ytelsen.

Vi får håpe problemene løses snart. Dette halverer arbeidstiden på mitt 8800GT, noe som er litt irriterende.

Uansett vil nok dette kortet snart samle støv i skuffen.

Lenke til kommentar

MIT:

Hva slags PPD får du på ditt 8800GT?

eXa:

En PS3, noen Quads, noen C2D, en X2 6000+ og fire skjermkort så langt(akkurat nå kun 2 skjermkort pga varme). Men sliter med å ha stabile resultater ennå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...