Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Endret alle til IE /nei får se hva som skjer, alle rutene er gule i FahMon , endrer seg vel snart.

 

 

EDIT:

Ingen av de startet, slettet alle snarvegene jeg lagde og prøvde å starte på nytt, fortsatt 0% Får præve å starte dem manuelt.

De er stillt som service men nekter å starte opp etter at jeg satte NO til IE

 

Ble bare styr etter jeg editet mappene, slettet alt synd da de var på 9x %

La inn alt på nytt, med IE/no

 

Hm reinstall af folding ga bedre poengsum, 2300 VS 1900

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Er vi det? :D

 

Harddisken på min stasjonære har vore øydelagd eit par veker, og no fekk eg attende harddisken. Han har stått på med Notfred's Diskless Folding via ei minnepenn, og har gjeve meg ein KRAFTIG auking i PPD. No som han er i orden så går nok PPD-en min ned igjen. :(

 

Men så er det godt å kunne gjere noko anna enn å berre sjå på Mythbusters på ein treg skulepc.

Lenke til kommentar

- Man skal ikke velge work mappen for Fahmon, men mappen over.

- WU'en må ha jobbet seg opp noen prosent før fahmon kan gjette seg til PPD. (points per day). Kalkulasjonen av PPD vil endre seg underveis. (med noen unntak hvor ingenting forstyrrer maskinen)

- Total PPD for alle oppgaver du monitorerer står nederst til høyre i vinduet.

 

Er det noen andre som sliter med dårligere ytelse generelt etter og ha satt i gang folding med Nvidia-kort?

Enkle ting som scrolling på nettsider, filmer, Youtube og slikt er nesten umulig.

Jeg har satt SMP-klienten på 75% slik at GPU får en kjerne.

GPU er nå satt til 65%. Det hjelper, men likevel merker jeg at det går litt tregt.

 

Jeg har også en annen PC som folder med CPU+GPU (ATI), hvor det fungerer helt fint.

Ja jeg merker litt lagg innimellom på Nvidia folding, men det går seg fort til. Husk at ATI foldingen er mye mer utviklet enn Nvidia ennå, i sine Beta stadier. Samt at Cuda 2.0 for Nvidia GPU i tillegg kun er i Beta som også bidrar til lagg vil jeg tro.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
PS3 blir egentlig ikke så veldig varm, sålenge den står så den får grei luftgjennomstrømning.

Den bruker både CPU og GPU, og har har mer FLOPS enn alle PCene tilsammen. F@H har derfor satt ned poengene til rundt 250 pr. WU. Du kan se på mine poeng i går og i dag som jeg har fått KUN av PS3.

En PS3 gir 900-2000PPD(hører dog mest om 900PPD om dagen?), en god C2D gir med SMP 5.91 rundt 1200PPD.

Men ift. 2*5.04 klienten så er PS3 overlegen på PPD. Det jeg har hørt/lest i siste forumoppdateringer er at den kun bruker Cell nå mens RSX bruk skal implementeres i nyere versjoner av PS3 klienten.

 

Det er synd at de har senket PPD så mye på PS3. Det gjør at jeg kanskje slutter med PS3 folding.

 

 

Hva er egentlig vitsen med å bruke gpu?

cpu er svak? hva gjør man med en svak cpu og en monster gpu

GPU er overlegen i ren regneytelse. Man snakker 1,2 Teraflops for en stk HD4870. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Bra innsats av hardware.no for tiden, vi er jo på Topp 40! :)
:thumbup::D

 

 

9800GX2 x1
Denne er forløpig dårlig støttet i GPU2 og jeg ville dermed holdt meg til SMP for CPU en liten stund ennå. Noen får det til, men mange har problemer med folding på 9800GX2 ennå. Jeg har dog ikke fulgt med på forumene rundt dette skjermkortet siste uken, siden jeg ikke bruker kortet selv. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

HD3870x2 fungerer fint, men da ved å kjøre 2 GPU2 klienter på hver sin katalog, du kan evt. forsøke det, men det rapporteres om problemer generelltm ed 9800GX2. Men ja, skal du reise bort så er enten ATI GPU2 folding eller SMP 5.9x bedre valg.

 

Jon67:

Og straks er vi på 39. plass og deretter tar det litt tid, men da har vi hatt et kraftig rykk siste 3 ukene :). Og det er uvanlig på sommerstid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg tror det er pga Nvidia. Bare se på topp 20 producers. Før Nvidia trengte man bare 1500PPD for å være der, nå er det over 2000.
Er nok det, jeg dro i gang en kampanje i mange Nvidia tråder i forumet den 17. juni når klienten endelig var klar, jeg håper det fortsetter å gi oss mer guff og deltakere.

 

En ting er at det er viktig for laget, men desto mer viktig at vi får folk i gang med å kurere sykdommer med GPU'ene sine, de utgjør en enorm ressurs på dette området.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
GPU er overlegen i ren regneytelse. Man snakker 1,2 Teraflops for en stk HD4870.

En sportsbil går også mye raskere enn en lastebil, men kan ikke gjøre så veldig mye nyttig arbeid.

 

Mye rart i denn bransjen forresten Har to ganske likeverdige maskiner matx hk, begge litt eldre med 512 MB DDR-minne og Pentium CPU, samme enkle HDoppsett og configurasjoner.

Den ene gir ca 60 PPD nå med 504 client og Pentium 3,6 GHz J-type med HT, den andre gir nå 420PPD med en 3,4 GHz Pentium klokket til 3,57 GHz, altså samme hastighet som den andre. Forstå det den som kan.

 

Ellers synes jeg produksjonen i PPD har falt en del på SMP i det siste. P 2665 kommer nå ofte og klarer stort sett ikke mer enn ca 1920 PPD på [email protected] nå (tidligere var ca 2500-2600 PPD vanlig). Tilsvarende fall også på dualcores.

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg synes PS3 er nerfet for mye på PPD dog.

Sant det kjellms.. på fleksibilitet har vi denne skalaen.

 

1. X86 CPU

2. Cell (PS3)

3. GPU

 

På ren ytelse er det stilt på hodet. Slik sett burde X86 CPU'er gis bedre PPD enn de får nå, siden de løser mange flere oppgaver og er den tryggeste talltyggeren(minst feil).

 

EDIT:

Jeg har hørt at hvis du disabler HT i bios på den ene så vil du få bedre PPD.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så vidt eg har skjønt så har F@H-gjengen sagt at dei skal mekke på poengsystemet sånn at vekta vert meir på vitskapeleg verdi enn kva det er no.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vi får sjå. Trur grunnen til at dei ikkje har kome ut med noko meir enn at dei arbeidar med det er fordi ingenting er banka i stein endå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...