Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Problem:

Har 2 skjermkort i pc'n.

8800GTX og 8600GT

Kjøpte 8600GT'n for å få fleire skjermutganger.

Nå ser eg at det er 8600GT'n som blir brukt av GPU klienten.

Er det noken måte å få bytta dette på?

Inbiller meg at 88800gtx'n er hakket kvassere...

Eller noken måte å få kjøyrt det på begge 2 samtidig kanskje?

Lenke til kommentar
Når jeg restarter starter bare 3/4 opp igjen mens det i listen er 5 forskjellige der 2 har status stoppet.

Alle 4 er kjørt som service, må da starte opp, stoppe 3 starte 4 .

Skal vi se om vi skjønner dette? Du vil kjøre 4 stk 504. Tre starter normalt da er det tre FahCore_78 eller tilsvarende som oppgis med 25% i Windows oppgavebehandling. HVor mange Client 5.04 kjører ifølge oppgavebehandling på system? Det skal være like mange og de står oppført som system (siden du har svart at de skal starte automatisk). Hvis det er 4 stk 504 der oppført på system, så er det iorden. Den kan bare ikke kjøre av andre grunner eller pauser fordi den ikke får kontakt med server eller lignende. Hvis det står oppført på deg som bruker, betyr det at du har blitt fristet til å sette igang en til. At to har status stoppet skal ikke være mulig (altså 5 tilsammen) da har du alså satt igang en for mye uansett (hvis du nå refererer til Win Task manager). At den andre eller den fjerde ikke setter igang som service har jeg også opplevd noen ganger, men det er ikke noe stort problem da kan man jo kjøre konsollvinduet på den og starte og stoppe så mye man lyster.

PS Du kjører vel ikke GPU-clienten samtidig på denne PCen?

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Nei kjører kun 4 stk 504.

Starter jeg pcen går cpu på 75% load

Da har kjerne 1,2,3 100% og kjerne 4 ingen %

Jeg ser ingen vinduer /jobbing så jeg må sjekke prosessene cpu jobber med og der står det 5 oppgaver som F@H har , 3 av disse jobber og jeg kan velge stopp om jeg vill.

2 andre kan jeg bare velge start på og da kommer det feilmelding.

Så jeg stopper de 3 som går og åpner alle 4 igjen fra mappene.

Lenke til kommentar
Nei kjører kun 4 stk 504...

Ok, noe er rart. Men jeg tror nok du gir hovedproblemet i siste setning. Regner ellers med at du referer til Win Oppgavebehandling. Og 4 pluss en som du ikke stoppet =5 som var ditt startproblem. Jeg tipper at du etterhvert vil få en liste i Win Oppgb. som viser andre (lavere verdier pr kjerne enn 25% i snitt. Det viser bare at du som du skriver i siste setning starter clientene på nytt fra directory (mappene). Etterhvert kan også systemet starte sine (som du har bedt om). To clienter og fahcore_xx kan ikke jobbe på samme prosjekt i samme mappe uten at det blir rot. Velger du å starte clienten som service (automatisk ved oppstart) kan du ikke også starte dem fra mappene. Velger du å starte konsollclienten må du selv starte og stoppe den (men da må du slå av automatisk oppstart i client_config). Det skal altså kun være 4 504 og 4 Fah_Core_xx i oppgavebehandlinga som kjører fra system ved service. Velger du å starte en av dem manuelt vil det står bruker navn på den i oppgavebehandling.

PS Det kan godt se ut som to clienter jobber feks på ca 12,5% hver, men dette kan ikke bli noe valid resultat fordi de regner hver for seg og fører inn verdier fra forskjellige beregninger i den samme loggen, som så neste beregninger fortsetter fra, annen hver gang fører de alstå inn verdier basert på forskjellige beregninger. Det kan ikke fungere.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Nei kjører kun 4 stk 504.

Starter jeg pcen går cpu på 75% load

Da har kjerne 1,2,3 100% og kjerne 4 ingen %

Jeg ser ingen vinduer /jobbing så jeg må sjekke prosessene cpu jobber med og der står det 5 oppgaver som F@H har , 3 av disse jobber og jeg kan velge stopp om jeg vill.

2 andre kan jeg bare velge start på og da kommer det feilmelding.

Når du sier 5 oppgaver, er dette i prosesslista i task manager, eller er det i lista over servicer under "min datamaskin"? Siden du sier at du kan velge stop og start høres det ut som om det er service lista du snakker om, men hvorfor ligger det 5 der? Dersom en av servicene som ligger i lista er fra en gammel installasjon så pass på at den ikke står til å starte automatisk.

Jeg ville tatt en titt i service lista (høyreklikk på men datamaskin og velg behandle/manage) og sett om alle fire havnet som servicer under konfigurasjonen. Sjekk også at alle servicene knyttet til FaH peker til unike kataloger (slik at du ikke har 2 servicer som prøver å starte det samme programmet).

Problemer med oppstart når man kjører som service kan skylde at en av servicene ikke ble lukket ned riktig. Når servicen prøver å starte opp får den ikke kontroll fordi det er en annen prosess som "eier" filene som det skal skrives til.

Lenke til kommentar

Jeg slettet alt og la inn 4x for 4 kjerner.

Slo av pcen , slo på igjen og ikke gjort noe mer.

5min etterpå er CPU 81% (skulle vel vært 100%)

Ser også at det er 3 som kjører.

Skal jeg slette FOH4 og legge den inn på nytt?

post-64596-1214338631_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

War

Xell:

....men hvorfor ligger det 5 der? Dersom en av servicene som ligger i lista er fra en gammel installasjon så pass på at den ikke står til å starte automatisk.

..

Xell har rett, det er en gammel mappe det kjøres fra kanskje også flere. I linje fem står det jo f eks at du kjører fra Core1 mappa og det var jo en av de mappen du hadde tidligere. Kanskje har du bare tatt en kopi av den gamle coe1 mappa til Foh4? Rydd bort alle de gamle mappene skikkelig. Det kan være nok at det ligger en kopi et sted. Og kanskje også kjøre en regcleaner etter ryddinga.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Jeg har scannet pcen, har ingen mapper som heter core 1.

Hm

Hadde det før ja, har ingen ting på pcen som ikke er i de 4 fold mappene.

Er det i denne listen den kjøres fra?Ser slik ut.

post-64596-1214341177_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Jeg har scannet pcen, har ingen mapper som heter core 1.

Hm

Hadde det før ja, har ingen ting på pcen som ikke er i de 4 fold mappene.

Er det i denne listen den kjøres fra?Ser slik ut.

En gang hadde jeg et lignende tilfelle hvor konklusjonen var at noe som var sletta fortsatte å kjøre fra søppelboksen. Har du tømt den? Det trenger jo ikke bety at den virkelig kjører fra søppelboksen, men at slettinga på en eller annen måte ikke er effektiv. Her ser det ut som minst to gamle services (den ene stien er jo fra den tidligere installasjonen der du kalte mappene Core1 osv, den siste er sikkert enda tidligere forsøk) finner fram til Fah4 mappa og lager krøll. Du er vel klar over at kopiene kan ligge hvorsom helst, ikke nødvendigvis i programfiler-directory. Gjerne på en minneplugg, eksterndisk, tilsynelatende skjult i en nedlastingsmappe, dokumentmappe eller lignende.

PS Jeg ser at jeg har en gammel oppføring i tjenester på en maskin, men den plager ikke SMPen og kjører heller ikke noen prosesser. Jeg har sjekket ett par til og selv om mappene slettes står de igjen i tjenestelista (uten at det er et problem). Men gjør du som Xell sier og åpner Behandle (høyreklikk på MIn datamaskin) så får du datamaskinbehandling og der finner du mappen tjenester. I den lista kan du både starte og stoppe tjenester som han har nevnt tidligere, men der kan du iallfall deaktivere de som ikke er aktuelle selv om de ikke lar seg fjerne. Og etterpå gjør du til vane å kontrollere hva som kjører av prosesser i Win Oppgavebehandling (Task manager). Hvis du er sikker på at en prosess ikke skal kjøre kan du også stoppe den i Task Manager.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...