Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jo 4, tok en om gangen og ble begeistret over å ha klart 2.

Rart at cpu core har forskjellig temp når alle er på 100%

 

Har vannkjøling men er klokket, kanskje vannet blir varmere om jeg legger meg nå så blir cpu 80+ :-S iløpet av natten.

Tror ikke det er noe å være bekymra for (er det en Q6600?). Prosjektene og beregningene er forskejllige, belaster ikke like mye hele tida. det vil svinge en del. Nå ser det ut som det virker . Lykke til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke alle kjølere som klarer å transportere bort varmen like godt fra hele CPUen. Men får du problemer er det vel bedre å klokke litt ned i sommervarmen? Hvilken vannblokk, pumpe og radiator har du forresten når du kan klokke så høyt? Ved PPD beregningene gir 24% OC 24% høyere produksjon ganske nøyaktig. CPUen betyr mest for prod.

Et råd til når du nå er ivrig for å se hvordan det går, ikke rør loggene til 504 (de siste aktive) hvis du ikke bruker FAHMON, kikk bare på siste WU (Current WU: unitinfo.txt) for å se hva som skjer i øyeblikket. Sammen med Win Utforsker forteller det nok.

Lenke til kommentar

Bruker Zalman som egentlig ikke er til denne pcen men koolance er trege i sommer.

 

Kan klokke til 3,6 men da blir temp 77 så er den 70.70.63.63 etter 24T 100%load med romtemp på 25.

 

Hva gjør jeg om jeg må restarte? Evs spille spill?

Påne alle mappene å starte det igjen eller? Og hva skjer med det som nå kjøres?

Lenke til kommentar
Hva gjør jeg om jeg må restarte? Evs spille spill?

Påne alle mappene å starte det igjen eller? Og hva skjer med det som nå kjøres?

Det fine med 504 clienten er at den er svært flink til å holde orden uannsett hva du gjøre ellers. Spill så mye du vil. Restart så mye du vil. Setter du 504ene som service starter de automatisk basert på loggverdiene (det kommer altså an på hva du svarte ved config). Restarter du ofte kan det lønnes å ha kort (3min) loggintervall. Å prøve å stoppe clienten i Win Oppgavebehandling kan derimot føre til at prosjektet må begynne på nytt fra opprinnelig pakke. Har du behov for å stoppe clientene kan det være greit å kjøre konsollvindu (slik du kanskje gjør nå?) for en eller flere av clientene (det kan lukkes på normalt Windows vis). Vil du forandre verdiene på en sletter du hele clientconfig skriver inn de nye verdien. Risken er at den fortsetter å kjøre anonymt mens du gjør det (hvis du kjører service). Å rette på configfila i wordpad ol.l er det mange som gjør, noen ganger funker det bra, aner ikke hvorfor det blir forskjeller.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Ikke snik, men om man selv er bossen for systemene osv.

Jeg fikk lov av skolen men sluttet etter eksamen så det ble ikke lagt inn igjen. Satte også cpu til 20% på maskinene.

 

Prøver igjen : forumerror.

 

Reiser bort i 2 uker, temp nå er 71C med vinduet oppe.

I juli kan det bli 30C ute og vinduet må være igjen.

Hva burde jeg gjøre? Vil gjerne ha folding oppe i 2 uker men på 100% med den tempen?

Litt kjipt å reise fra vannkjøling så lenge :-S

Endret av War
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å pause/stoppe en service. Da lukker den ned prosessen på samme måte som ved reatart av maskinen. Høyreklikk på Min Datamaskin, velg behandle (mangage hvis du har engelsk Win) og finn fram servicene. Velg riktig(e) service® og paus eller stop den(m).

 

Problemet med resurser er at FaH er veldig flik til å gi fra seg cpu-kapasitet med en gang et program trenger det, men minnet det bruer er låst gjennom hele WorkUnit'en. Man kan dermed få dårlig kapasitet dersom man skal kjøre et program som trives best med å få så mye minne som mulig.

Lenke til kommentar
Jeg trenger PPD info på de forskjellige skjermkortene dere kjører for å forsøke å lage en nogenlunde presis statistikk på hvilke kort som gir hvilke resultater.

 

Kunne dere bidratt med PPD til meg? Fler på samme kort gjør ingenting. Oppgi CPU også siden det har betydning.

 

PPD:3848,73 (Kopiert fra Fahmon)

Skjermkort: XFX Geforce 8800GTS 320MB 580/1780Mhz.

CPU: Intel C2D E6750@3Ghz.

Lenke til kommentar

PPD: 2731

GPU: 9800GX2

CPU: Dualcore 3.0Ghz @ 3.3Ghz

-----------------------------------------

PPD: 4456

GPU: 8800GX

CPU: Dualcore 2.4Ghz @ 2.8Ghz

------------------------------------------

PPD: 1700 (GPU)/ 1500 (SMP)

GPU: ATi HD3870

CPU: Quad Core 2.4Ghz @ 2.65Ghz

------------------------------------------

 

Er vel de maskinene jeg kjører GPU på... Har seff en haug med andre maskiner som kjører vanlig 5.04 klienten også..

 

Skal si PPD har tatt seg opp etter at Nvidia kom på banen. Har selv doblet PPD.

Håper 9800GX2 får en fikst, slik at man får utnyttet potensialet i dette kortet.. Burde ihvertfall klare å produsere noe mer en 8800GX kortet, men slik det er nå får jeg bare halvparten...

Endret av SvennR
Lenke til kommentar

Offre en kjerne i cpu til GPU folding, er det en ytelsesboost?

Hva ellers vil være vitsen med å gjøre det.

 

 

Om cpuen folder 24/7 på 70C i 1 år har det noe å si?

Burde jeg klokke ned eller sette den til 80%?

Endret av War
Lenke til kommentar
Offre en kjerne i cpu til GPU folding, er det en ytelsesboost?

Hva ellers vil være vitsen med å gjøre det.

 

Om cpuen folder 24/7 på 70C i 1 år har det noe å si?

Burde jeg klokke ned eller sette den til 80%?

Ofre en kjerne? GPU2 fordrer vel en kjerne uansett. Iflg de som har publisert hittil. Men kan man tilegne den to kjerner er kanskje spørsmålet ditt? Se forresten på de svært forskjellige resultatene som er publisert hittil, opptil 6500PPD!

 

70 gr c burde vel de fleste CPUene tåle over en tid, jeg har iallfall kjørt ett par pentium på ca 70 iallfall i ett par års tid. Om de nye quadene tåler det gjenstår å se. For sikkerhetsskyld burde du kanskje klokke litt ned i sommervarmen, hvis du vil den skal vare lenge. Hva med minnet og sydbroa? PÅ et MSI hk opplevde jeg at sydbrua fikk vel 50 grC og tror det var et problem (men vet det egentlig ikke).

 

Jo forresten, takk for påminninga. Har vært ganske opptatt av noe hele dagen og så ble det ganske så sommervarmt her utover ettermiddagen. Og så viser det seg altså at den ene Q6600 hadde slutta å folde (ikke restarta) (nå er CPU57 -58 Core 75 73 68 66 iflg SpeedFan under folding). Ja kanskje er det for varmt?? Den andre Q6600 går på stockkjøler på fra 58-60 gr hvorfor den starter opp på nytt skjønner jeg ikke. Begge er kun moderat klokka @3,0GHz.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Folk sier GPU krever en CPU for å folde osv.

Jeg har en quad og et 9800GX2 kort , så folde på 4 kjerner VS 2 kjerner og (2kjerner +2 gpu kjerner)

 

Har enda ikke prøvd å restarte pcen, skal prøve det nå og se om de starter opp igjen.

chipset er på 44C

Lenke til kommentar

Ja. Det sies en kjerne. Er ikke sikker på hvordan det virker. Kjører kun en GPU2 sammen med en Pentium med HT. Den er iallfall ikke nok til å "mate" GPUen, får ca 1300PPD med det.

 

Tiden vil jo vise hva som virker best. Siden du kjører GPU2 med Quad kan du jo forsøksvis kjøre 3 stk 5.04 på samme maskin.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...