Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg driver å installerer Folding nå, og gjør det som beskrevet i førsteposten (nyere maskin), men hvor lenge skal jeg vente på at programmet sier "Completed xxxx out of yyyy steps (zz)"??

-Jeg har en nyere maskin eller server med flere CPU'er (P4 med HyperThreading, AMD64, AMD dual core, Intel dual core)

 

[*]Vent til programmet har fått kontakt med Internet og lasta ned alle filer den trenger, den vil vise tekst-oppdateringer og slutte med å si noe slikt som "Completed xxxx out of yyyyy steps (zz)" hvor zz er mellom 0 og 100 og indikerer %completion.

[*]Re startmaskinen (du trenger -ikke- stenge konsoll vinduet først, la Windows si "nå stenger vi for i dag" slik at programmet kan avslutte korrekt!

[*]Se "sjekk-lista" i spoileren straks under her et sted! :)

Datamaskinen min har stått på i hele natt, og driver fortsatt med disse besjedene

216236.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kallileo: du kan lukke ned programmet med ctrl+c (ikke klikk på krysset, da kan det hende den ikke lukker ned riktig) og restarte når som helst. Dersom du har valgt å installere som service vil den starte opp av seg selv når du restarter (du vil ikke se noe vindu, men du vil se prosessen listet i task manager). Dersom du ikke har valgt service må du starte programmet manuelt og la cmd-vinduet stå åpent.

 

Det du nå ser i cmd-vinduet er det FaH-programmet sender ut til log-fila. Disse linjene er bare for å vise progresjon slik at du vet at ting ikke har stoppet opp. En WorkUnit kan ta fra noen timer til flere dager og gir dkredit (poeng) deretter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg har dobbeltkjerne (AMD Turion 64 X2 1.9GHz).

Men spørsmålet mitt: Kan jeg restarte PC'en nå, eller må jeg vente på at dette blir ferdig?

Dersom du vil folde på begge kjernane så lagar du ei ny mappe, lastar ned ein til console-greie (same som du køyrer no), lagar ein snarveg, høgreklikk på snarvegen, sjå på kor snarvegen går til (til døme: c:\user\torswin\fah\folding.exe), kontroller at det er i sitatteikn ("<adresse>"), og skriv -configonly etter.

 

Då skal det sjå noko sånn ut:

"c:\user\torswin\fah\folding.exe" -configonly

 

Høgreklikk no på snarvegen og vel "køyr som administrator". Skriv inn kva for namn og lag du vil folde under, og sei "yes" når han spør om du vil køyre som service. Deretter når han spør etter avanserte instillingar så seier du "yes" og la alt vere om du ikkje er sikker på kva det gjer unntatt til du kjem til "Machine ID". Der skriver du inn 2. Grunnen til det er at du må seie til tenaren til Folding-teamet at du køyrer to klientar på denne maskinen, så dei ikkje trur du berre har éin også vert det berre tull.

 

Eg ser at du nyttar Vista. For å skru av ein klient når han køyrer som service så opnar du oppgåvehandling, vel "sjå alle prosessane" sånn at du får administratorførerett (sært ord), og trykk på "tenester"-fana. Der kan du no høgreklikke og trykkje "stopp" på folding at home-tenestane.

Lenke til kommentar
Ok, fikk FahMon til å fungere, får 3386 PPD med en vanlig GPUv2 Gromacs. Det var forøvrig vieweren som fikk maskinen til å gå i sirup, så da driter vi i den.

Display saken må du ikke finne på å kjøre fast, den tar en hel kjerne alene. Fint å høre at 9600GT produserer ca. 3400PPD :)

 

Display saken er bare en fancy funksjon man titter på av og til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kallileo: du kan lukke ned programmet med ctrl+c (ikke klikk på krysset, da kan det hende den ikke lukker ned riktig) og restarte når som helst. Dersom du har valgt å installere som service vil den starte opp av seg selv når du restarter (du vil ikke se noe vindu, men du vil se prosessen listet i task manager). Dersom du ikke har valgt service må du starte programmet manuelt og la cmd-vinduet stå åpent.

 

Det du nå ser i cmd-vinduet er det FaH-programmet sender ut til log-fila. Disse linjene er bare for å vise progresjon slik at du vet at ting ikke har stoppet opp. En WorkUnit kan ta fra noen timer til flere dager og gir dkredit (poeng) deretter.

Nå har jeg gjort det og :)

Nå tror jeg alt fungerer som det skal, ifølge sjekk-lista i førsteposten.

Lenke til kommentar
.... forøvrig vieweren som fikk maskinen til å gå i sirup, så da driter vi i den.

Den vieweren er ikke så ille på alle måter. Siden den er litt interaktiv kan man bruke den til å øve på å kjenne igjen grupper (amino-, syregrupper, sidegrupper og peptidbindinger) på molekylmodellen, gjerne hele aminosyresekvenser i naturfagene, men da må man være litt tålmodig og bruke god tid. Sett markøren på grupper, stopp simuleringa med musekanppen og drei på molekylet. De mørke grå er karbon, lysere og mindre er hydrogen, rødt er oksygen, blått er nitrogen og en og annen gul er svovelatomer. Fenylalanin er f. eks. en aminosyre som er lett å kjenne igjen på grunn av den sekskantede benzenringen (fenylgruppa).

 

Ser ut som de her har valgt en annen farge enn det vanlige gule på svovel, lyseblått ser ut til å være svovel i aminosyra metionin (sitter i gamma (3.karbon, Cnr4 mao) posisjon fra syregruppa). De har også valgt å gradere størrelsen på hydrogenatomene etter hvilke egenskaper (polaritet, ladning mm?) på gruppene. Alle de små grå er H-atomer, de minste på aminogruppene (NH2 NH3+), litt større på hydroksylgruppene (OH) og størst på de mer nøytrale karbon (-CH2) i kjedene.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Japp det kan du :) meeen det kan være SMP 5.91 på CPU gir deg mer poeng.. bare så du er klar over det.

 

Mitt 8600GT gir akkurat samme poengsum som SMP 5.91 på E6750 stock. Dog på Vista som jeg ikke vet om er en faktor i poengsummen. I min link i sig ser du at du kan folde fra X2400 og 8400.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det skjer hos meg også, men stort sett kun på Nvidia kort klienten og ikke ATI, tror nok det er fordi den er så fersk og er i første Beta for Nvidia mens i sjette Beta for ATI.

 

Fant ut at det lønner seg å restarte klienten innimellom da iter/sec også synker innimellom. Men serveren har nok også litt trøbbel vil jeg tro så tidlig i fasen.

 

EDIT:

Jeg har også "attempting to get work packet" på Nvidia foldingen, så de har nok serverproblemer.

[10:12:43] + Attempting to send results

[10:12:45] - Couldn't send HTTP request to server

[10:12:45] + Could not connect to Work Server (results)

[10:12:45] (171.64.65.20:8080)

[10:12:45] - Error: Could not transmit unit 03 (completed June 21) to work server.

[10:12:45] - Read packet limit of 540015616... Set to 524286976.

 

 

[10:12:45] + Attempting to send results

[10:13:11] - Core type used on unit not what server demands.

[10:13:11] Successfully sent unit 03 to Collection server.

[10:13:11] - Preparing to get new work unit...

[10:13:11] + Attempting to get work packet

[10:13:11] - Connecting to assignment server

[10:13:12] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.

[10:13:12] + Couldn't get work instructions.

[10:13:12] - Attempt #1 to get work failed, and no other work to do.

Waiting before retry.

...

[12:27:57] - Attempt #12 to get work failed, and no other work to do.

Waiting before retry.

Det har pågått en stund også ser jeg. Men slikt må vi regne med. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg trenger PPD info på de forskjellige skjermkortene dere kjører for å forsøke å lage en nogenlunde presis statistikk på hvilke kort som gir hvilke resultater.

 

Kunne dere bidratt med PPD til meg? Fler på samme kort gjør ingenting. Oppgi CPU også siden det har betydning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...