Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vikingz og theo

ja, jeg så diskusjonen. Jeg tenkte vel ikke særlig på D-typene de får kjøre SMP så lenge det funker. Jeg kommer til å prøve en 3870 med Pentium 3,4 eller 3,6, den burde klare det.

 

Men GRRR.. igjen trøbbel, en maskin med et gigabitnettverkskort begynte å fuske, så viste det seg at den ikke kom gjennom en svitsj (rimelig STLabs Nway 10/100Mbits). Har opplevd lignende tidligere med den svitsjen, ser ut som routeren ikke aksepterer, ikke gir svar til maskina. Straks denne maskina ble koblet på gigabit nettverksbru på annen maskin kom den gjennom routeren uten problemer. Så vær obs på at en svitsj noen ganger gir trøbbel selv om den i samme situasjon har fungert lenge. Bl a får jeg ikke reparert og tildelt nye IPer gjennom denne svitsjen.

 

MEN VERRE ER DET MED D-LINK og strøm. Hvorfor kan ikke D-link levere ordentlige strømforsynger til routerne? Har to som har ødelagt strømforsyning, min bror har en og naboen en. Det kan ikke være tilfeldig! Tror jeg mistet ett stort prosjekt på grunn av omstart ved å koble ut routerstrømmen (noen ganger virker det) noe den ikke tålte. Heldigvis hadde jeg en HD-strømforsyning som leverte 5,3 V som jeg kunne bruke. Årsaken til at jeg så mistet et prosjekt var at jeg utålmodig (etter at router var fiksa) prøvde å stoppe SMP-clenten og starte maskina på nytt for at den raskere skulle levere det ferdige prosjektet. Selvsagt bare tull, la den få tid til å ordne selv. Resultat; for mange gale avbrudd og clienten startet samme prosjekt på nytt!

 

Noe annet var at jeg forbauset registrerte at to maskiner fortsatte å kjøre SMP i ett par timer under avbruddet. Da hadde de faktisk funnet vei på nettet via den samme svitsjen som jeg da hadde prøvd å koble til en annen router og nettverksleverandør. Jeg hadde ikke skjønnt at den veien funka siden jeg ikke kom ut med den maskina som trøblet.

Lenke til kommentar
Tror D-link har skjerpet seg med strømforsyningene i det site. Den nyeste serien er ganske stabil, og leveres med hele 11 års garanti så jeg tror ikke de har spart seg på strømforsyningen denne gangen.

Når skjedde det siste? Jeg har en Gamer lounge (samme som min brors, da hans røk tror jeg den var knappt året for ca 1/2 år siden, mens min nok er litt eldre), de selger den ennå, har de skiftet strømforsyning på den kanskje? Kanskje jeg bør reklamere? Tidsspørsmål?

Lenke til kommentar

Hva er best, 1 SMP på 50% (to kjerner) og en 5.04, eller en SMP på tre kjerner? Jeg spurt på foldingforumet, de sier det ikke er noe problemer med min CPU, HK eller RAM. Det er kun det at SMP kjører dårlig på tre kjerner siden det egentlig er to dobbeltkjerner, derfor vil man også få bedre PPD med 2xSMP som bruker hver sin dobbeltkjerne. Mao ville jeg ikke hatt dette problemet med en Phenom.

Lenke til kommentar

Hurra for dere som nå kan begynne å folde på NVIDIA CUDA GPU kort

 

Nå kan dere som har ventet på å folde på nVidia grafikkort sette igang med en GPU2 versjon. Det er jo fare for at noen av oss som ikke har slike kort får enda mer konkurranse, men bra for laget! Står her at de må ha støtte for CUDA, men det har vel de fleste nyere kort. Lykke til.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...