Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm.. eg får rundt 1200-1300 med Stock 3870X2. rart andre for så mykje meir med 3850.
Sjekk hva GPUen jobber på prosentvis. Står den på 99% eller dropper den stadig vekk. Bruker du maskinen mye, står den ikke på hele døgnet. Osv. Alt kan senke PPD.

 

Kjører du en GPU2 på hver GPU og har du 2 kjerner dedikert til de som gjør jobben godt nok? Ref. 99% på hver GPU.

 

 

EDIT:

Hmm merkelig, ser ut som 2000 av gårsdagens PPD plutselig gikk til det gamle laget mitt(gamer.no) selv om alle klienter ble stilt om fredag ettermiddag.

 

Men det kan vel være fordi WU'ene ble lastet ned mens jeg var på det andre laget?

Jeg tror CPU har _veldig_ mye å si på GPU2. Jeg lå jo på 1200-1400 på 2.4GHz, men når jeg klokket den opp til 3GHz kom jeg opp i 2000PPD.

 

det er nok ting eg kunne gjort for at pcn skal vere raskare. eg har brukt EasyTune 5 og skrudd opp til 2.5Ghz. men eg er rett og slett livredd for å justere på noke særlig slikt. HK+RAM skal kunne klare 1066, men når eg valgte 1066 istedenfor 800, så fikk eg ikkje bilde når eg starta pcn. eg har jo en Phenom med ulåst MP, og eg har 4gb Mushkin minne som er kjent for svært gode klokke egenskaper. men eg er så uerfaren at eg veit rett og slett ikkje kva eg skal tørre å justere opp til i mhz

Lenke til kommentar
hmm.. eg får rundt 1200-1300 med Stock 3870X2. rart andre for så mykje meir med 3850.
Sjekk hva GPUen jobber på prosentvis. Står den på 99% eller dropper den stadig vekk. Bruker du maskinen mye, står den ikke på hele døgnet. Osv. Alt kan senke PPD.

 

Kjører du en GPU2 på hver GPU og har du 2 kjerner dedikert til de som gjør jobben godt nok? Ref. 99% på hver GPU.

 

 

EDIT:

Hmm merkelig, ser ut som 2000 av gårsdagens PPD plutselig gikk til det gamle laget mitt(gamer.no) selv om alle klienter ble stilt om fredag ettermiddag.

 

Men det kan vel være fordi WU'ene ble lastet ned mens jeg var på det andre laget?

Jeg tror CPU har _veldig_ mye å si på GPU2. Jeg lå jo på 1200-1400 på 2.4GHz, men når jeg klokket den opp til 3GHz kom jeg opp i 2000PPD.

Viss du leser om GPU2 klienten på folding@home sin hjemmeside, kan du lese ganske tydelig at det kreves en god CPU for å mate GPU'n

Selv havner jeg på 1000ppd med mitt 3850kort grunnen er nok min intel penitum dual core @ 2,4ghz :p

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det noe som er galt her? Ser ut til at begge kjerner jobber med det samme proteinet, altså at den samme jobben blir gjort 2 ganger. O.o

 

post-70204-1213094454_thumb.png

 

Mistanken om at noe er galt, blir større når det står på denne siden at jeg kun har brukt 2 prosessorer/kjerner. Jeg har den bærbare med 2 kjerner, den stasjonære med 2 kjerner, F@H serveren min med 2 kjerner, så da skulle det vel stått 6 kjerner på siden. Er det noen instillinger som er litt feil her?

Lenke til kommentar

Hvis du ser noen linjer lenger opp ser du at den ene har run 866 og den andre run 758. De jobber altså ikke med det samme problemet.

 

I just finished a WU and now I got another for the same protein. Is there something wrong?

 

No, everything is fine. We're studying the dynamics of several proteins, so you may receive work units from the same protein (and same project number) multiple times. Each WU gives us additional information about the dynamics of that protein, so it is important to us. Indeed, if we did only 1 WU per protein, we would not learn very much. A Project number, and a Run, Clone, and Generation number distinguish each work unit.

 

Resultatene fra en WU kan bli input til en annen WU for samme protein. Dette er et av grunnprinsippene i måten FaH er bygd opp; en uendelig arbeidsoppgave blir delt opp i små enheter og hva man lærer underveis blir brukt videre.

Lenke til kommentar
Men skjønner ikke hvorfor det kun står at det er 2 CPU-er som jobber.

 

Har du kjørt på alle maskinene veldig lenge? Statestikken oppdateres hver 3 time og aktive cpu'er er prosesser som har levert WUer de siste 7 ( eller 50 ) dager.

 

Jeg ville skjekket i logen til de forskjellige prosessene og funnet ut om de har feilet eller levert enheter.

 

Post gjerne logene her, men pass på å putt de i "skjult"-tag.

Lenke til kommentar

Dere som har kjørt en del GPU2 hittil. Enten dere har brukt 3850 eller 3870 (som synes å være de mest gunstige valgene), er Pentium 3,2 til 3,6 GHz med 2Mb cache og HT nok til å serve GPU2 prosessen, eller vil den sinke prosessen mye i forhold til Core2 og andre dualCPUer?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker... eneste jeg kan si er at en kjerne på X2 6000+ er bra nok for GPU2 på 3850 OC. Den bruker ihvertfall kun 1 kjerne og den kjernen må være bra nok.

Den skal bare bruke en kjerne... viss du leser står det at en GPU krever en CPU kjerne for å mate den med oppgaver.

 

Tror ikke en pentium D kjerne greier å mate den 100%... men den er grei nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...