Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmm fikk en merkelighet når jeg kopierte 591 fra en maskin til en annen og kjørte install.bat på nytt på den andre... selv etter å ha slettet alle produserte filer, queue.dat, fahlog etc så fikk den samme userid og samme prosjekt som den jeg hadde kopiert fra.

 

Anntar at SMP 591B6 ikke kan kopieres med må exe installeres i tillegg til bat(dog gjort) installeres?

 

EDIT:

Dette var dog ennå mer merkverdig?!

Selv om jeg installerte over(for å kunne deinstallere), så deinstallerte og slettet hele katalogen, deretter reinstallerte med exe, så install.bat så config så fikk jeg alikevel nøyaktig samme userid på SMP klienten som jeg har på en helt annen maskin, samt nøyaktig samme prosjekt.

 

Skal det være slik? Valgte å slå av den SMP klienten som kjørte nøyaktig samme useride og prosjekt som den første.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm fikk en merkelighet når jeg kopierte 591 fra en maskin til en annen og kjørte install.bat på nytt på den andre... selv etter å ha slettet alle produserte filer, queue.dat, fahlog etc så fikk den samme userid og samme prosjekt som den jeg hadde kopiert fra.

 

Anntar at SMP 591B6 ikke kan kopieres med må exe installeres i tillegg til bat(dog gjort) installeres?

 

EDIT:

Dette var dog ennå mer merkverdig?!

Selv om jeg installerte over(for å kunne deinstallere), så deinstallerte og slettet hele katalogen, deretter reinstallerte med exe, så install.bat så config så fikk jeg alikevel nøyaktig samme userid på SMP klienten som jeg har på en helt annen maskin, samt nøyaktig samme prosjekt.

 

Skal det være slik? Valgte å slå av den SMP klienten som kjørte nøyaktig samme useride og prosjekt som den første.

Nei det skal ikke være slik. Men årsaken er kanskje at du har brukt samme XP-image på de maskinene. Derfor må du du gi dem forskjellig Machine-ID og installere SMP fra en helt nøytral kopi av SMPen. Ikke kopier fra andre mapper eller andre installasjoner.

 

Med nøyaktig samme User-ID må de altså numreres som om de er forskjellige cores. Men det skal være mulig å gå inn å slette en spesiell fil slik at FAH-serveren gir den en ny User-ID, men jeg husker ikke hvilken fil det var.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Takk for tipset :)

 

Om andre kommer på den filen hadde jeg satt pris på det. Det er samme OS image på de to maskinene ja. Men før FAH kom inn i bildet, men det er kanskje pga OS SID?

Det skal kunne finnes i Folding Forum, en som skulle teste en masse maskiner spurte om råd (han skulle installere mange 504), han fikk da til råd å gå inn å slette akkurat den spesifikke fila.

Lenke til kommentar
Så aldri at Theo fikk noe svar på hva som er forsjellen på de to SMP klientene... har lurt på det samme selv, kjører bare den første...

 

Minnes å ha lest at den nye klienten er en smule mer stabil i forhold til 5.91, skal ikke være en ytelses økning, om en bare 1-2%.

 

Klarte dessverre ikke finne igjen posten på F@H forumet der jeg har lest dette.

 

Har forresten installert SMP klient på alle maskinene mine som er kapable til dette.. Regner med en markant økning i PPD nå..

Brukernavn på F@H er forresten "SvennR"

Endret av Pilgrim
Lenke til kommentar

Hva mener du med UserID? Brukernavnet du folder under, eller brukeridentifikasjonen du skal bruke for installasjon av SMP?

 

brukernavn og team nummer og annen installasjonsinfomasjon ligger i client.cfg.

 

Hvis det er snak om MPI registreringen så ligger vel ikke denne informasjonen i installasjonskatalogen. Den vil bare foreslå påloggingsinformasjonen hentet fra PCen.

Lenke til kommentar

Hva gjelder den nye SMP klienten anbefaler jeg å lese informasjonen slik det står på nedlastingsiden at man skal. Der står det nemmelig;

 

Windows XP/2003/Vista/2008 SMP client console version, Read this forum post first!

 

For de som ikke gidder å klikke på linken kan jeg sitere fra nevnte tråd:

 

*what's different in 5.92*

With version 5.92, we have switched to a different MPI implementation (DeinoMPI instead of MPICH). In our testing thus far, this new implementation is *much* more stable for FAH. Performance is roughly comparable, with perhaps a slight speed increase. But stability and reliability is what we're going for here.

DeinoMPI is backwards-compatible with MPICH, so your old core binaries will work. However, most of the benefits come with a new core binary. One is included in the install package; the client should also auto-download Deino-specific core binaries. Similarly, the mpiexec binary for DeinoMPI differs from MPICH.

Look for new Deino-specific features coming in the future.

 

Med andre ord; de har endret til en annen MPI prosess siden det stort sett var MPICH som ga folk problemer med installasjon av 5.91B6 i tillegg skal den være mer stabil.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

User ID er det nummeret på maskina som brukeren får på en maskin når han henvender seg for å få lastet ned programmene og WUene. Den er tydeligvis basert på OS (eks XP) opplysninger, ikke macID fra nettverkskort eller noe nummer fra CPU eller navnet i maskina. Når du starter en client kommer User ID etter brukernavn og teamnumber. Hvis to maskiner har samme User ID må de ha forskskjellig mahcine ID (neste linje) som forskjellige clienter eller cores på samme datamaskin. User ID ligger ikke i client-config.

 

At du må ha User og passord på din egen maskin er vel bare for å sikre seg at man ikke installerer denne (SMP) clienten på maskiner som man ikke rår helt over.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Må ein køyre SMP-en 24-7 for å klare ein WU? Eg køyrte SMP for ei stund sida, og då gjekk det bra heilt til nye WU kom. Klarte ikkje dei nye WU-ane så eg gjekk over til 4x5.04

 

Kva for klient hjelper eg vitskapen mest med? Eg drit i poeng, eg vil berre hjelpe vitskapen! :p

Lenke til kommentar

For ei stund siden, betyr det flere måneder siden ( feks ett år?)? Vet ikke helt, noen har nevnt at fristene har blitt kortere, men jeg skjønner ikke helt vitsen med det. Nytte for vitenskapen gjør man jo med alle clientene. Og fordelen med å kjøre 5.04 er jo at de er stabile og steller stort sett seg selv. Eller forsåvidt også 5.03 grafisk client (uten å vise grafikken, det tar jo ressurs).

 

Kikket litt på preferred deadlines og final deadlines nå i prosjektoversikten, og ja det kan se ut som de justerer preferred deadline noe. Men final deadline ser ganske uforandret ut, ca 4 døgn pr WU, på flere av dem nå 3 døgn preferred. Det betyr at de få dual-corene (D830, D945 og Opteron 165) jeg bruker alle er fint innafor begge fristene. Og Q6600 kjører jo de fleste på 15-16 timer.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...