Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ganske irriterende å få early unit end etter 100% ferdig på GPU2 når det var en 1800-poengs-WU.

 

Hihi, har du godt av, særlig nå som du ligger foran meg :p

 

Irriterende med EUE`s ja... Maskina mi gikk litt av skaftet her om dagen, så blir begrenset folding på den framover.. :thumbdown: Men kommer hardt og brutalt tilbake når folk minst venter det... :)

 

Har dere sett hvordan VikinGz klatrer på lista, idag har han neststørste fart eller igår egntlig! Alle må passe seg! :)

 

Pass deg nå Kjell.. like før VikinGz biter deg i halen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bikkja1

 

Ja, hehe her kan det fort bli omkalfatringer i listene. Ser ut som Lura coolern litt.

Og hos meg kan det fort bli SMP-krise, man vet aldri med den. Trodde jeg stoppa en client riktig, men der forsvant en påbegynt WU. Ingen stor sak. :cool:

 

akkuratt litt over 1min pr % på 3870X2.

 

kan en køyre 2 GPU klienter eller drar den av begge gpuane?

Ja det blir jo opp til deg å forsøke å finne ut av det. De har jo ikke testet og gjort dette for doble kort og sikkert heller så vidt jeg skjønner iallfall ikke for to clienter på ett kort, så du må prøve deg fram isåfall. Regn med mye varme hvis du kjører alt dobbelt! Men for å være ærlig tror jeg neppe du får til å kjøre to. Du vet vel om denne GPU2-tråden eller multi-GPU2. :thumbup:

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Vikingz:

puster lettet ut :p

 

EDIT1:

Kan man ikke se i loggen hvor mye poeng man fikk for eks. dette?

[15:37:48] Folding@home Core Shutdown: FINISHED_UNIT

[15:37:51] CoreStatus = 64 (100)

[15:37:51] Unit 9 finished with 86 percent of time to deadline remaining.

[15:37:51] Updated performance fraction: 0.965954

[15:37:51] Sending work to server

 

[15:37:51] + Attempting to send results

[15:37:51] - Reading file work/wuresults_09.dat from core

[15:37:51] (Read 7816704 bytes from disk)

[15:37:51] Connecting to http://171.64.122.83:8080/

[15:38:38] Posted data.

[15:38:38] Initial: 0000; - Uploaded at ~159 kB/s

[15:38:39] - Averaged speed for that direction ~119 kB/s

[15:38:39] + Results successfully sent

[15:38:39] Thank you for your contribution to Folding@Home.

[15:38:39] + Number of Units Completed: 28

 

EDIT2:

Denne FAHMON saken som overvåker klienter via fileshare. Hvilke filer trenger den for overvåkingen? Jeg lurte på å lage et FTP script som sender ut filene som trengs til en felles maskin som sharer ut en katalog for hver maskin jeg ønsker status fra.

 

Så kan jeg sitte her med en 10minutters oppdatert status med dette verktøyet til enhver tid.

 

Men da må jeg vite hvilke filer den bruker for å lage oversikten.

 

EDIT3:

Senker jeg PPD ved å gi hver 5.04 kun 160 eller 256MB RAM? Hva er optimalt?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

du kan ikke lese poengen ut fra loggen. FAHmon henter info først i loggen om hvilken oppgave du jobber med å sjekker opp mot nettet.

om du senker fra 256 til 160 har ikke så stor betydning vill jeg tro, tror ennda at jeg har ligget på rundt 150mb minneforbruk på en oppgave som ga litt over 700poeng i 5.04 klienten

Lenke til kommentar

fahlog*.txt var ikke nok.

 

EDIT:

Den trengte også queue.dat så fungerte fahom uten å ha direkte kontakt med klienten. Sånn sett kan man overføre 2-3 filer med ftp script og monitorere. Før man overfører filene med FTP fra den aktive klienten måtte man gjøre en copy, siden de er låst.

 

EDIT2:

Er det ikke merkelig at 2 forskjellige kjerner med 5.04 klienter jobber med samme prosjekt?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
EDIT2:

Er det ikke merkelig at 2 forskjellige kjerner med 5.04 klienter jobber med samme prosjekt?

Jeg husker at det hendte hos meg også, da jeg kjørte mest 5.04, mener å huske at det stort sett ikke funka selv om det kunne se slik ut. Av og til skjer det altså i XP at FAH-clientene går i nabomapper og kjører feil prosjekter. Det kan også skje ved at systemet har startet en og man selv gjør det samme. Slett alt og begynn på nytt, vær nøye med at det ikke ligger en client i en nedlastingsmappe og begynner å kjøre derfra eller fra mapper som tidligere har vært sletta, som så systemet av forskjellige grunner reparerer (ruller tilbake) feks ved systemgjenoppretting etter feil.

Lenke til kommentar
Det skjer hele tiden hos meg. Eller, det skjedde. Nå kjører jeg en SMP/GPU2-duo.

Få nå en rapport etterhvert om produksjonen, hvordan det fungerer. Skal vi andre bry oss om slike grafikkort eller kan du ha dem for deg selv? :thumbup:

 

Hvorfor skal det være så uvanlig hvis begge henter samtidig?

Hva tenker du på at de kjører prosjekt i samme mappe? Eventuelt samme prosjekt - WU?

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Har alltid 1000PPD stabilt med GPU2. Det hender jeg får prosjekter som gir meg 1800-2300PPD, men de er ikke så ofte. Har kun opplevd ustabilitet én gang, da jeg fikk en WU på 1800PPD som den brukte en stund på men ikke ville godta etter 100%. Når jeg kjører en kombo med SMP og GPU2 får jeg 2000-2200PPD når SMP får bruke 3 kjerner.

Lenke til kommentar
Har alltid 1000PPD stabilt med GPU2..... Når jeg kjører en kombo med SMP og GPU2 får jeg 2000-2200PPD når SMP får bruke 3 kjerner.

Så når du skrev GPU2-duo mente du Ati x2 kort ikke at du kjører to clienter, for det spurte du om tidligere. 1 SMP og 1 GPU-2 med andre ord.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Da har jeg laget en rutine som automatisk fører over alle logger og køfil fra alle klienter jeg kjører, til min hovedmaskin med FAHMON hjemme.

 

Slik at FAHMON her hjemme kan følge med på alle maskiner jeg har stående rundt om kring som jobber. Rutinen kjører hvert 15.min slik at jeg får oppdaterte logger hvert 15. minutt i FAHMON. Skal nok nedjustere intervallet etterhvert.

 

Det mangler en stk. E6750 som skal monitoreres men ellers har jeg nå gående 33 stk. 5.04 klienter på hver sin C2D kjerne, dvs. noen går i 4 instanser på Quads.

 

Men totalt av dette sier FAHMON at jeg får ca. 4547PPD. Jeg synes ikke det var så ekstremt bra.

 

Men har nå lagt opp et artig system rundt 5.04 klienten, så får jeg se hvordan produksjonen svinger.

 

Totalt sett:

- 35 C2D kjerner kjørende

- 1 PS3

- Samt snart en HD3850 på en X2 6000+

- Muligens også ennå en HD3850+SMP på en X3220 om noen uker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men totalt av dette sier FAHMON at jeg får ca. 4547PPD. Jeg synes ikke det var så ekstremt bra.
Ikke så rart siden det virker som det er kun Amber som deles ut for tiden. PPD'n på min beskjedne lille folde-farm ble halvert etter at jeg kun har fått tildelt Amber den siste måneden.

~4500 virker dog ekstremt lavt for 33xC2D. Med 1 C2Q, 2 C2D og en gammel AthlonXP klarte jeg lett 5000+ med Gromacs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...