Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da skal jeg sette opp to nye maskiner. Begge skal folde 24/7.

 

En vil bestå av Xeon x3220 og Radeon HD3850. Den andre blir uten gpu, men med en C2D E6550.

 

Da er jeg ute etter forlsag til hvilke klienter som skal kjøres for mest mulig ppd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da skal jeg sette opp to nye maskiner. Begge skal folde 24/7.

 

En vil bestå av Xeon x3220 og Radeon HD3850. Den andre blir uten gpu, men med en C2D E6550.

 

Da er jeg ute etter forlsag til hvilke klienter som skal kjøres for mest mulig ppd...

xeon der er 4kjerner?

i såfall kan du kjøre gpu + smp klienten på den. viss ikke gpu + 5.04 klienten. Husk at en GPU kjerne krever en CPU kjerne... for å mate med oppgaver

også smp på c2d maskina uten gpu

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
SiSoft Sandra light utgavene er free. Der kan man bla få oversikt over hovedkort og annet hardware, blandt annet også CPU og hvor stort spillerom den har på klokking og spenning. Siste utgave er nå SiSoft Sandra XII sp2. Finnes her.

Nå kjører den Ubuntu, men det er vel ikke så viktig siden det er en server. Men litt spillerom kan man jo ha.

Lenke til kommentar

noen som vet hvordan via sine cpuer gir i ytelse?

ser at Pentium 3 1000mhz faktisk ikke er så tullete på regneoppgavene den får, så da vil jeg ikke tro via er noe værre i vertfall...

 

*da er bilen betalt, og har funnet meg en maskin som skal inn der, så da skal bilen få surre å gå med folding@home også etter hvert ^^

Selvsagt bare når jeg kjører :p*

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

visst du tar eit ekstra batteri, og lager ei instilling om at pcn slår seg av etter en time eller to, så får du ekstra folding tid ^^ er uansett irriterande visst du må vente på at pc skal slå seg på igjen kver gang du sløkker bilen og skal rett inn og så utigjen i bilen ^^

VIA med folding sluker nok ikkje så mykje at det kan stå ei god stund uten å dømme batteriet:D

Lenke til kommentar
noen som vet hvordan via sine cpuer gir i ytelse?

ser at Pentium 3 1000mhz faktisk ikke er så tullete på regneoppgavene den får, så da vil jeg ikke tro via er noe værre i vertfall...

 

*da er bilen betalt, og har funnet meg en maskin som skal inn der, så da skal bilen få surre å gå med folding@home også etter hvert ^^

Selvsagt bare når jeg kjører :p*

 

Har prøvd å kjøre på en VIA EPIA EN15000G og det kunne ha gått, men jeg hadde problemer med at den stadig gikk i strømsparing. VIA påstår linux støtte men den er rett og slett latterlig. Men jeg ser for meg at det kan ligge på grensen dersom den bare kjøres korte perioder. Hvis ikke du pendler flere timer hver dag eller lever i bilen så ender du opp med svært liten prosessortid. Men hvis du allikevel har tenkt å ha en slik i bilen så er det jo bare å prøve. Følg med på estimert fullføringstid i forhold til leveransefrister så finner du fort ut om du kjører nok eller ikke.

Lenke til kommentar
Er litt umoralsk å folde med ikke-fornybar energi.

 

Neida, dette er flerbruk. Så lenge man allikevel kjører får man "dobbel" utnyttelse av energien.

 

Dessuten så kan man la bilpcen gå på eget batteri og lade dette batteriet med fornybar energi ;)

Lenke til kommentar
Er litt umoralsk å folde med ikke-fornybar energi.

 

Neida, dette er flerbruk. Så lenge man allikevel kjører får man "dobbel" utnyttelse av energien.

 

Dessuten så kan man la bilpcen gå på eget batteri og lade dette batteriet med fornybar energi ;)

kan hende jeg går for en bilig bærbar. Slik at det følger med batteri som kan brukes i 1times tid før maskina går i hvilemodus =)

Man kan velge oppgaver som ikke har noe spesielle tidsfrister... de står som regel i fahmon 66dager osv :p

også har man en del 15poengs oppgaver som ikke tar så lang tid å regne ut =)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...