Gå til innhold

Anbefalte innlegg

kor mange PPD bør eg klare med 4gb Mushkin 1ghz DDR2, 2.5Ghz phenom. den dyraste, og eit 3870X2 ?

foreløpig har standford skrevet at de ikke vet om 3870x2 fungerer med GPU2 klienten.

Men i utganspunktet skal du greie å kjøre 2 GPU klienter (1000-2000ppd per kjerne) men dette vil igjen kreve to kjerner av cpuen din også. Så har du to igjen som med 5.04klienten vill greie rundt 500 ++ ppd

 

 

catch me if you can ;P

post-61888-1210660366_thumb.png

Vi tar en titt på det bildet om ei uke ;). Hvis det ikke har endret seg vesentlig får jeg vel gå i kjelleren og enten fyre opp flere treskverk - eller gremmes.

 

:)

ikke frist meg til å starte opp hp bladet på jobb :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hurra, da kom jeg inn på topp 20. :D

 

35988217wh7.png

:O jeg ligger på 5 plass :D

 

aha. det blir fin PPD av det her da altså:D synd min X2 4200 tok kvelden. og det er lite av s939 X2'er å oppdrive:( evt en vanlig s939, og eit 3850 burde vel gi fin PPD?

rundt 1000-1500ppd det =) varierer litt om du får oppgavene på 97-98poeng eller de på over 500 :p

Lenke til kommentar
kor mange PPD bør eg klare med 4gb Mushkin 1ghz DDR2, 2.5Ghz phenom. den dyraste, og eit 3870X2 ?

 

En 3870 klarer vel opptil 2.400PPD, så tok stk ca 4.000 - 4.800 PPD (GPU-versionen har en del EUE-tilfeller, som gjør at man kan tape litt poeng, men klienten er tross alt i beta-stadiet enda). Du trenger to kjerner til å mate de to GPU-kjernene, så da vil du sitte igjen med 2 kjerner. Hva de vil klare, er jeg usikker på. Du kan jo sikkert tvinge en SMP Beta-klient til å kjøre på to kjerner.. jeg kjører den klienten på en to-kjerne intel CPU og klarer fint tidsfristen. Gitt at du klarer tidsfristen, så kanskje rundt 1.500 PPD her også.

 

Totalt så vil jeg tippe rundt 5.500 PPD.

Lenke til kommentar
ikke frist meg til å starte opp hp bladet på jobb :p
Tror du muligens risikerer å få IT sjefen på nakken om du har mange blader i den løsningen. Det vil gi en god peak på UPS, strøm og varmestatistikker.

 

Er det noen planer om å støtte G92 eller RV770 ennå? Gidder ikke kjøpe gamle skjermkort for å bruke GPU klient.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
ikke frist meg til å starte opp hp bladet på jobb :p
Tror du muligens risikerer å få IT sjefen på nakken om du har mange blader i den løsningen. Det vil gi en god peak på UPS, strøm og varmestatistikker.

 

Er det noen planer om å støtte G92 eller RV770 ennå? Gidder ikke kjøpe gamle skjermkort for å bruke GPU klient.

er bare jeg som legger merke til at serverene går ned da :p

og jeg som har i oppgave å få de opp, setter de i såfall bare på 50%...

 

nvidia har ikke i heletatt vist intresse for folding@home... det er meget beklagelig. AMD/ATI kort kommer med støtte som fort som mulig i samarbeid med standford. Det kan alltids teste... jeg brukte mitt 3850 på GPU klient 2 før driverene fra ati kom som det stod at endelig var støtte for 3850... så det kommer nok ;)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Kanskje OT men-men...

 

Jeg kjører Folding@Home Gromacs SMP Core v1.74, men jeg har et lite problem... Når jeg er ferdig med en WU, så greier den ikke å koble seg til nett for å overføre, så etter noen dager vil den gå tapt (deadline).

 

Hva tror dere feilen kan være???

 

edit: typo

post-149773-1210684118_thumb.jpg

Endret av _powerade_
Lenke til kommentar

Jeg kan nok ikke gi deg svaret. Men ser at det står 8 consecutive improper terminations. Det betyr nok at den er stoppet på feil måte 8 ganger. Det er en stund siden jeg hadde noe lignende, da var sjansen stor for at WUene bare ble slettet.Når jeg må stoppe maskina kobler jeg fra nettet et øyeblikk. Da kan clienten lukkes. Har du stabilt nett ellers. SMP-clientene må stå tilkobla hele tida.

Lenke til kommentar
Kanskje OT men-men...

 

Jeg kjører Folding@Home Gromacs SMP Core v1.74, men jeg har et lite problem... Når jeg er ferdig med en WU, så greier den ikke å koble seg til nett for å overføre, så etter noen dager vil den gå tapt (deadline).

 

Hva tror dere feilen kan være???

 

edit: typo

 

Mulig svaret ligger i config-fila. Etter hva jeg har lest på nettet, så kommer ofte denne feilmelding av at "use IE settings" er satt til "y" eller muligens pga proxy server?

 

Du kan sjekke settings ved å skrive "fahXXconsole.exe -configonly" i cmd

Lenke til kommentar
Jeg kan nok ikke gi deg svaret. Men ser at det står 8 consecutive improper terminations. Det betyr nok at den er stoppet på feil måte 8 ganger.

 

Jeg hadde samme greiene på min SMP beta-klient.. det samme stod hver gang jeg startet opp klienten eller fikk en ny WU, så vet ikke om det har noe med saken å gjøre i utgangspunktet. Mistenker dette for å være en "bug" i denne utgaven av klienten.

Lenke til kommentar
Fruktkake.. kom deg opp på topp20 igjen ;)

Er da fremdeles på topp 20 (akkurat nå). Viser 2500PPD i FahMon nå, og PC-en min står på hele tiden nå for tiden, mens Extremeoverclocking viser 1800PPD. Kanskje jeg skal skylde på at det var en smarting i huset som slo av serveren i natt, mistet 78PPD for natta. :p

Lenke til kommentar
Er da fremdeles på topp 20 (akkurat nå). Viser 2500PPD i FahMon nå, og PC-en min står på hele tiden nå for tiden, mens Extremeoverclocking viser 1800PPD. Kanskje jeg skal skylde på at det var en smarting i huset som slo av serveren i natt, mistet 78PPD for natta. :p

 

Oi, du var jo der allikevel jo :blush: Synet mitt må ha sviktet meg et lite øyeblikk :)

 

Jeg klamrer meg fast på min nåværende plass.. har dog en slesk framtidsplan på lur :ph34r: Veldig fristet til å kjøpe meg en Q9450 når den kommer på markedet i Norge... Ønsker meg også et kabinett som støyer mindre enn mitt nåværende Stacker..

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme greiene på min SMP beta-klient.. det samme stod hver gang jeg startet opp klienten eller fikk en ny WU, så vet ikke om det har noe med saken å gjøre i utgangspunktet. Mistenker dette for å være en "bug" i denne utgaven av klienten.

 

Bug og bug, joda, men siden det er beta må vi jo finne oss i en del rare ting. Ser at noen nevner IE-instillinger og proxy. Aner ikke hvorfor folk bruker det. Så prøv å fjerne de iallfall. Og no på de som har med bærbare å gjøre,man vet jo aldri. Og ikke starte som service, selv om vi har hørt noen får det til. Og hva med routeren, bruk faste IP-er i ditt lokale nettverk. Ikke gjør en masse reboots uten at clienten er stoppa "på rett måte". Sjekk at brannnmurprogrammer, AV, IS og lignende godtar at programmmet skal jobbe. Også Windows egen security må configureres. Skifter du mellom flere routere, må hver router configureres osv.

 

Hvorfor hadde den gått til to forskejllige iper ved de to forsøkene, den første stemte med prosjektlista, men den andre var kanskje en av de nye serverne til Stanford? Bare noen forslag.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...