Bikkja Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 God morgen! Noen tanker jeg har gjort meg... 1) Har det vært gjort noen forsøk på å få en egen underkategori på dette forumet tidligere? (Diskusjon.no) Hvis ikke, hadde det vært en idè? Dagens situasjon med alle mulige poster i en tråd er ganske håpløs og rotete. Ev. så går det kanskje an å opprette en egen side hvor man har et diskusjonsforum? Jeg kan godt bidra til et slikt prosjekt. 2) Jeg har tittet litt på andre forum og sett de har "Build-A-Rig"-prosjekter. Det går ut på at brukere deler overflødig hardware, slik at denne hardwaren kan benyttes til folding. Selv så har jeg en del overflødig hardware som jeg godt kan donere til et godt formål. Hva med å dra igang noe slikt? (Da burde vi vel helst hatt et eget forum først, for å få litt mer oversikt) Hva synes dere om dette? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 eg stemmer for punkt 1. punkt 2 blir kanskje bittelitt verre å få gjennomført. trengst vel noken som tar ansvaret for det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Eg stemmer òg for ein underkategori for oss brettarar her på diskusjon.no. Startar vi eit eige forum så trur eg at vi vil få så ekstremt lav standard på postane at folk vert skremd vekk. Slik skjer på dei fleste fora som vert starta Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Uansett burde trådstarter ha oppdatert sin tråd litt, slik at han har med litt info om smp, gpu, ++++ er mye som har sjedd siden denne tråden ble opprettet Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Jo. Men når jeg ser etter så virker han ikke så aktiv om dagene, han har postet to poster i år,og var inaktiv i over et år før det. :/ Lenke til kommentar
Xell Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Et underforum hadde vært fin. Da kunne man delt opp forskjellige problemer i stickies. Jeg er også prinsipielt i mot lange samletråder. Det er umulig å finne fram i og spøtsmål blir stilt om og om igjenn. Så da sier det seg selv at jeg synes det hadde vært fint med en underkategori der vi kunne samle flere tråder. Angående punkt 2 så hadde jeg store planer i fjor sommer. leste masse rundt om kring om hvordan man kan sette opp foldefarmer (flere maskiner som folder satt sammen i et system, feks diskløst). Men dessverre rekker ikke tiden til. Nå ser jeg at jeg neppe kommer noe lenger med det i nær framtid, men vi får se hva som skjer ut over høsten. kanskje jeg går igjennom hardwaren jeg har liggende og legger ut etterlysning etter manglende komponenter for å kompletere systemer. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Vel angående punkt 2 til Bikkja. Jeg har 2*1GB minnebrikker som ligger å støver ned. De kan jeg godt gi til et godt formål Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Hva er stickies? Høres ut som klistrelapper? Ja, det hadde jo vært fint med litt bedre orden, men personlig kan jeg nok ikke bidra til annet enn å prøve å putte mitt på rett sted. Endret 7. mai 2008 av kjellms Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Tråder som har fast plass øverst på siden. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Nå har det visst kommet skikkelige GPU-oppdrag. 592 poeng, 8 timer på HD3870. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Nå har det visst kommet skikkelige GPU-oppdrag. 592 poeng, 8 timer på HD3870. Ser dette jeg å =D har godt opp over 500ppd etter de nye oppgavene kom =D Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Så nå blir det fart på gutta med GPU2, får håpe på en kald sommer da ellers blir det varmt inne! Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 jeg har en Intel Pentium Dual Core på 1,8 @ 2,4 og en 2,0 @ 2,6GHz, disse greier i smp 524 og 623ppd :/ (80% cpu forbruk) Jeg skjønner ikke hvorfor 80%? HVorfor ikke kjøre 100%? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Ingen som har en voltregulator for HP Workstation xw6000? da hadde jeg kommet meg over på 2x Intel Xeon 2,8GHz (B) Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Synes guiden til oppretting av F@H var en smule forvirrende til tider, er begynt å bli mangelfull og den trenger en solid oppussing. Eget underforum hadde nok vært en ide for å få opp aktiviteten rundt dette også... Fikk mine første poeng for ikke så lenge siden og flere skal det bli. Spørs om jeg må til med litt geriljainstallering på diverse familie/venners maskiner, hehe... Lenke til kommentar
Bikkja Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Så nå blir det fart på gutta med GPU2, får håpe på en kald sommer da ellers blir det varmt inne! Huff, ikke si sånt.... Kjøpte meg nettopp et ATI-kort til folding. Var ikke fornøyd med hva mine AMD 3800+ klarte å produsere, så byttet ut Nvidia-kortet mitt til fordel for et fra ATI. Ser ut til at jeg får en fin økning i PPD. Etter at deadline for high preformance beta-versjonen ble redusert, så klarte ikke denne AMD`n å følge med, og 5.04 klienten gir litt magert resultat til sammenligning. Synes egentlig det var varmt nok på rommet her fra før. Aldri vært behov for ekstra fyring på vinterstid, og varmere skal det bli Vel vel, hva ofrer man vel ikke for litt kreftforskning? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Er litt under 4000PPD med min PC, server på 60PPD (nå, ellers 200), den nye WU-en med GPU2 og det at jeg var heldig med poeng på 5.04. Det er helt utrolig for meg. Legg merke til at en Double Gromacs B gir nesten høyere PPD enn SMP hos meg, får bare 1200PPD med SMP. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Tror jeg vil kjøpe en dedikert PC til F@H om jeg får sommerjobb i år. 1800kr til SMP i Linux er vel en grei pris? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 AMD+folding så slår en to fluger i eit smekk støtter markedet og lave priser, samtidig som en gjer eit tak for samfunnet i forsking ^^ Lenke til kommentar
stallman Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Og ikke minst at dere foldere handler mengder med hardware kun til folding, som produserer unektelig mye mengder strøm. Bruk og kast, neitack ;> Endret 9. mai 2008 av Winball Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå