Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er normal PPD med en Pentium D 3,2G?

ca 900 PPD på SMP er en bra gjetning med minimum 1GB ram og med 2 x 5.04 alt fra 2 x 150 til 2 x250 og av og til opp i 300 til 350 pr core. Prosjektene til 5.04 varierer veldig på de forskjellige CPUene. Noen ganger kan det sikkert gå under 100 PPD også. Intel har mange varianter og noen er tregere enn Athloner og andre mye raskere.

 

Edit 7.05: Ser nå at det kan være litt vel optimistisk for en D 3,2 GHz, D945 (2x 3,4 GHz) har nå fart av 943 PPD på p2653 ser jeg. Ca 860 PPD vil vel være en bedre gjetning på Pentium 2x 3,2GHz

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Min Pentium 4 640@ 3,6GHZ greier 198ppd uten HT, med å kjøre to stk med HT aktivert greier jeg 175ppd + 50-60ppd

Ja, derfor har vi vel begynt å trappe ned Pentium HT bruken, går mye energi og får ikke gjort så mye. De prosjektene som passet for Pentium blir vel færre vil jeg tro. Det er vel 2-3 mnd siden jeg så 400 ppd på Pentiumkjerne (uten HT vel å merke).

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Min Pentium 4 640@ 3,6GHZ greier 198ppd uten HT, med å kjøre to stk med HT aktivert greier jeg 175ppd + 50-60ppd

Ja, derfor har vi vel begynt å trappe ned Pentium HT bruker, går mye energi og får ikke gjort så mye. De prosjektene som passet for pentium blir vel færre vil jeg tro. Det er vel 2-3 mnd siden jeg så 400 ppd på Pentiumkjerne (uten HT vel å merke).

er på utkikk etter en pentium D og putte i systemet. Har for gamel revisjon av hk til at den støtter core2 :/

uansett er jeg ganske fornøyd med å ligge på ca 4000ppd og har gått opp over 40plasser på 7 dager =D

vil nok øke litt når de to pentium 4 serverne mine er oppe å går ;)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg trekker meg ut.

 

Jeg har i lengre tid iverksatt 32stk core2 kjerner + PS3 og jeg når ikke mer enn 5900PPD på det beste selv om alt kjører 24/7.

 

Det er for høy inneffektivitet i 5.04 klienten og i serverne til Stanford slik at dette blir nærmest som å kaste strømpenger og generere overflødig varme ut av vinduet.

 

Det artige er at jo fler kjerner jeg satt til å jobbe jo lavere ble omtrent min høyeste PPD. Med ca. halvparten av kjerner og bare nattlig kjøring på de fleste var min høyeste PPD 7890. Men nå med 24/7 på dobbelt så mange kjerner har jeg sunket til maks 4-5900 PPD.

 

Send meg en melding når 5.04 med servere fungerer bedre, evt. når SMP klienten er ferdig.

 

Men det har vært morro uansett. Trekker meg så fort jeg er blant de 10 beste i mitt lag gamer.no. Hadde dog planer om å gå over til hardware.no når jeg var blant 10'er der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

SMP og GPU klientene kommer til å være i beta lenge ennda. Men jeg har prøvd SMP og GPU i Windows 2000/xp og vista uten å hatt noe form for problemer. Så du kan trygt gå over. Til min store forbauselse er disse beta utgavene mange ganger mer stabil enn 5.04klienten

Lenke til kommentar

Mengden poeng du får er vel ganske så avhengig av hva slags jobber du får?

 

Jeg har de siste dagene vært ganske uheldig og fått en mengde jobber som ikke gir mer en 15p pr.stk... Klart snittet mitt vil falle pga dette, men ser ut til at jeg nå er tilbake på jobber som gir 3-500p/stk

 

Har forøvrig 16kjerner selv, og ligger i snitt på ca 4000ppd.

Endret av Pilgrim
Lenke til kommentar

Jeg har i de siste dagene bare fått oppgaver som gir 5xx poeng =D men også får en del 15p av og til.

Men har også fått en oppgave som fahmon ikke kjenner igjen...

 

Følgende får jeg opp:

Core: Unknown

Project: 3856 (R242, C4, G2)

Credit: Unknown

Username: VikinGz

Downloaded 22h 21mn ago

Preferred Deadline: Unknown

Final Deadline: Unknown

 

PPD: --

Lenke til kommentar
Jeg har i de siste dagene bare fått oppgaver som gir 5xx poeng =D men også får en del 15p av og til.

Men har også fått en oppgave som fahmon ikke kjenner igjen...

 

Følgende får jeg opp:

Core: Unknown

Project: 3856 (R242, C4, G2)

Credit: Unknown

Username: VikinGz

Downloaded 22h 21mn ago

Preferred Deadline: Unknown

Final Deadline: Unknown

 

PPD: --

 

 

Ser at flere av mine maskiner står og jobber med det samme akkurat nå.. 7/16 maskiner faktisk.

Lenke til kommentar

fant denne infoen om prosjektet

Project 3856

These projects use FahCore_7c.exe, also a double precision Gromacs core (like FahCore_79.exe and FahCore_7b.exe), with a few more scientific additions that make the output files incompatible with previous versions. The goal of these projects is to continue to explore methods to accurately estimate the binding energies of small molecules to a protein. Accurate prediction of binding affinities has the potential to significantly lower the cost of the development of new drugs. These projects again use the molecules (FKBP and a series of experimentally characterized small molecules) that were studied in the 990 projects and in 3850-3853.

 

noen som vet hvor mange poeng dette prosjektet gir for WU's?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Da kan det godt være de nye små raske prosjektene hvis dere har fått noe 15 poengs WUer, det er 1,5 x bomus så de er egentlig bare 10 poeng/WU.

 

Pande kommenterer forøvrig det med serverne 4.mai:

"UPDATE: server back up

 

The server that went down was reset by our sysadmins just now (thanks to them for coming in on a Sunday evening) and we've got the server code running on them.

 

server down, low on work

 

Looks like one of our key servers went down and so regular FAH clients (non-adv, non-PS3, non-SMP, non-GPU) will be low on work until the sysadmins get the machine back on-line. The other platforms (PS3, GPU, SMP, and adv settings) should have plenty of jobs and some even have their own assignment servers (in the case of GPU and PS3). The sysadmins work M-F, so we expect that they will do a reboot on Monday morning. In the mean time, we have added some new servers on line with jobs, but they are getting hit hard at the moment.

 

Finally, we are preping a series of servers to add 1 *million* jobs (I always imagine Dr. Evil saying that) hopefully this week on multiple servers, so being low on work won't be an ongoing problem after they're up. However, until Monday morning (i.e. the next 16-18 hours or so), it will likely be tight (for non-SMP, non-adv, non-GPU clients)."

 

I Pandebloggen:http://folding.typepad.com/news/2008/05/index.html

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Kjørte SMP på 2 maskiner i 3 mnd i strekk uten noen problemer annet en og annen forsinket inn levering. Super stabil på mine Q6600.

 

Anbefales.

 

Har selv nå trappet ned pga varme. Det nærmer seg sommer. Får se om jeg kommer tilbake til høsten.

Lenke til kommentar
Noen spesiell WU du tenker på da?

den vi snakket om litt lengre opp som jeg tror du svarte på...

Ja den (D830) er ferdig, har ikke regna nøye på det, den stoppa jo første natta pga en eller annen oppdatering, men ellers har den gått fint, ferdig på noe mellom 47 og 50 t., hvis jeg ikke regner med det avbruddet, altså 1760/50 x 24 = ca minimum 845 PPD. Og med 4 dagers frist holder det i massevis. Har hatt veldig stabilt nett i det siste, da funker det.

Lenke til kommentar

Core Duo E6300 1,86 GHz; er det noe for Folding? Er den virkelig mulig å klokke opp 55 % som en hevder??

 

Ser på en av Hardwares egne tester at den er 26,3 % tregere enn E6600 på tallknusing i Pifast, så det er vel ikke noe hovedalternativ for oss.

Men har man den eller får man den rimelig så er den kanskje overklokkingsvennlig.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...