Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har klokket min Q6600 til 3GHz nå, men kan ikke si jeg har fått noen økning i PPD. Først økte den fra 190 til 210 PPD på prosjekt 2453 (antar det gikk tregt siden den sammenligner med gammel statistikk på samme WU). Gikk ut fra det i parantes. Nå ble jeg ferdig med en WU på en kjerne, og nå er min PPD på den 125 mens resten er på 200. Rart, hva? Klart, det er bare 600MHz men likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har klokket min Q6600 til 3GHz nå, men kan ikke si jeg har fått noen økning i PPD. Først økte den fra 190 til 210 PPD på prosjekt 2453 (antar det gikk tregt siden den sammenligner .......

Ja det skulle jo øke 25 % fungerer iallfall slik hos meg. Hva med minnet (ram), kan du ha noen begrensing der? Hva mener du med at den sammenlikner, du må jo regne ut selv i forhold til den farta du observerer. Er det 504 clienter du kjører, er du sikker på at det bare er 4 som kjører, og kjører du kanskje en GPU-client i tillegg?

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

THEO post 4956 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=11063368

(sorry, litt mye spoilertekst, quotes og tags der som jeg ikke takla)

Hva er det som er problemet? Har full internettforbindelse mm.

Vet jo egentlig ikke (kan ikke så mye data og spesielt ikke slike programmer og DOS. Men om den ikke skulle få lastet ned nytt arbeid kan det skyldes press på serveren. Det å laste opp data (resultater) når den først har kommet til serveren er så lite data at det skal gå fort. Altså tyder det på at noe er forandret i mappene. Du skriver jo selv at du har prøvd å¨zippe, det tror jeg ikke programmene godtar, likeså flytting, kopiering osv av logfiler, unitinfo o.l. Min erfaring er at det kan ende med korrupte filer hvis markøren står inne i aktivt consol vindu, logfil, unitinfo etc og/eller ender med klikk i Win Explorer (evt Opus Dir) på enkelte av mappene hvis man f. eks. bruker KVM-svitsj og ikke alltid vet hvor markøren er når man er rask.

Det eneste som fungerer i så måte er et komplett image av hele syst eller FAH-mappene f eks med Acronis True image. Da kan det være verd å sette dem inn igjen. Eller at man har tatt ut en FAH-clientversjon og setter en ny inn uten å røre resten. Client-config kan selvfølgelig lages på nytt ellers er det ikke mye som godtas. Men alt dette vet du kanskje.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Har klokket min Q6600 til 3GHz nå, men kan ikke si jeg har fått noen økning i PPD. Først økte den fra 190 til 210 PPD på prosjekt 2453 (antar det gikk tregt siden den sammenligner .......

Ja det skulle jo øke 25 % fungerer iallfall slik hos meg. Hva med minnet (ram), kan du ha noen begrensing der? Hva mener du med at den sammenlikner, du må jo regne ut selv i forhold til den farta du observerer. Er det 504 clienter du kjører, er du sikker på at det bare er 4 som kjører, og kjører du kanskje en GPU-client i tillegg?

Kjører 3 vanlige klienter og 1 GPU-klient. Vet ikke om minne kan være flaskehalsen, Vista sier begge får 5.9. Prosessoren hadde forresten 5.9 før overklokking. Men jeg stusset litt på minnet, har 2x2GB PC6400 minne på 800MHz. Likevel viser CPU-Z at DRAM frequency er på 417MHz, det kan vel ikke stemme?

Lenke til kommentar

Kjører 3 vanlige klienter og 1 GPU-klient..Likevel viser CPU-Z at DRAM frequency er på 417MHz, det kan vel ikke stemme?

Ikke godt å si, kanskje du har helt feil multiplikator for minnet? Du har jo klokka opp FSB med en viss prosent, det vil si 25%. Om du ikke også har forandret faktoren i CPUen, vil dette også øke minnefrekvensen og mange hovedkort regulerer da den resulterende frekvens på minnet ved å forandre en multiplikator til minnet. Dette kan skje ved at du velger den resulterende frekvens eller multiplikatoren for å få riktig resultat på minnet. Du skulle altså ende på 800 MHz, hvis den er på 417MHz så er den jo altfor lav (og på de fleste hovedkort skulle en så kraftig underklokking ikke virke), men hvis det er klokkefrekvensen til minnet vil den med en faktor på 2x havne på 834 MHz og det vil jo mange minnemoduler tåle selv om det står 800MHz på dem. Vanligvis må jo spenninga kanskje økes litt. Men BIOSene i hovedkortene kan være noe forskjellige så det er best du oppgir hvilket hovedkort du har, så kan kanskje noen som kjenner eventuelle særegenheter ved det kortet hjelpe deg.

Jeg vil tippe følgende, du kjører den nye GPU2-clienten på en av de nye ATI-kortene, og den krever mye støtte fra CPUen, derfor får du redusert produksjon fra 504-clientene?? Kan det være det?

At Vista sier 5.9. vet jeg ikke hva betyr (?), bruker ikke VIsta.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Ja, har satt FSB manuelt. I BIOS er minnet satt til litt over 800MHz. Men jeg har dedikert en kjerne til GPU-folding, den kan ikke bruke mer siden den ikke er SMP. Får vel bare vente om min PPD øker, kanskje det var noe spesielt med denne WU-en som får den til å gå tregt.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

kjellms:

Det at jeg zippet var før jeg slettet og opprettet katalogene og clientconfig pånytt.. zippet bare som en backup og hadde selvf. avsluttet klientene først.

Men altså selv en fresh client fikk samme feilmeldinger :/

PS.

Trodde det var ryddig med spoilers.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo

Det er vel bare meg som ikke er vant til dette programmet, blir rot med tegnene.

Altså zippingen måtte jo ha et formål. Du satte tilbake noen av komponentene i mappen? Ellers så skulle det jo selvfølgelig ikke ha noen betydning. Min erfaring er at den aktive logen og unitinfo er særlig følsomme. Jeg vet at det er mange som bruker å lese loggen, men jeg skjønner ikke helt hvordan. Unntatt det bildet man har i det aktive konsollvinduet selvfølgelig og tidligere logger.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Zippen var for å ta vare på katalogene før jeg slettet dem og tilbakestilte alt, jeg log kun config og exe filen ligge igjen og startet exe som genererte en fresh klient. Men selv da fungerte ikke klientene. Slik den skal gjøre.

Zippingen var som backup for å ta vare på work og queue etc om jeg ville putte det tilbake i katalogen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvor mye poeng er "normalt" å få pr. innlevering?

Varierer veldig fra de små på 15 p til de store opptil 2536 p (SMP-clenten). På GPU1 har vi kjørt for 330 p per prosjekt lenge, lavere points enn det tyder på early unit ends (EUE), da er noe feil. GPU2 kjører foreløbig kun små prosjekter til litt under 100 p. Når de kommer med større prosjekter vil mye minne i grafikken hjelpe.

Såvidt jeg har skjønnt er det kommet en ny serie med små prosjekter (aktiver advanced) til den vanlige 504 og 503 clienten med poeng langt under 100, men med 1,5 x i bonus, mens disse clientene vanligvis har kjørt prosjekter i området ca 100-300 p. Lista er her se på colonnen Credit.

http://fah-web.stanford.edu/psummary.html

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Hvor mye poeng er "normalt" å få pr. innlevering?

kommer an på hvilken klient du har...

som regel er vanlige klienten 200-300 + - poeng per levert oppgave (kan få andre oppgaver som gir rundt 700poeng)

GPU/GPU2 oppgavene får du 97/98poeng for

SMP er vell rundt 1700

PS3 husker jeg ikke...

Noen andre her som har problemer med at PS3 ikke får levert WU's?

Edit: Er det slik at jeg må åpne noen spesielle porter i routeren min for at F@H skal fungere på PS3?

Skal ikke kunne trenge dette, f@h bruker standard porter som port 80 og 8080 slik som nettleseren din. Men du kan sjekke om du har en ekkel liten sak som heter brannmur på routere, jeg perosnlig bruker å dekativere denne ;P

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor dette skjer og disse feilmeldingene dukker opp?

Jeg hadde akkurat samme "problemer" på onsdag.

[14:31:35] Connecting to http://171.64.122.76:8080/

[14:31:36] - Couldn't send HTTP request to server

Denne feilmeldingen betyr bare at du ikke får kontakt med server. Stanford har en egen side der du kan sjekke status på serverene. Den nevnt her er faktisk samme som jeg hadde på onsdag, og status der da var reject. Trolig overarbeidet eller nede.

[14:31:54] Initial: 0000; - Successful: assigned to (0.0.0.0).

[14:38:28] - Error: Attempt #2 to get work failed, and no other work to do.

Waiting before retry.

Når du blir assignet til ip 0.0.0.0 betyr det at de ikke har arbeid til deg. Om det er fordi serveren er nede eller andre grunner vet jeg ikke.

Det startet opp igjen hos meg en eller annen gang i går, så antar det virker hos deg igjen også. Ellers er det vel lite å gjøre hvis du opplever dette igjen uten å vente og se.

Lenke til kommentar
Skal ikke kunne trenge dette, f@h bruker standard porter som port 80 og 8080 slik som nettleseren din. Men du kan sjekke om du har en ekkel liten sak som heter brannmur på routere, jeg perosnlig bruker å dekativere denne ;P

Ok. Takk for tipset, skal deaktiveren den.

Lenke til kommentar

Ok. Takk for tipset, skal deaktiveren den.

Tja, å deaktivere brannmur er vel ikke så smart. De fleste brannmurer også XPs innebygde lærer fort hva du vil og godtar det. Verste i så måte er Norman (som blandt annet Sparebank1 kundene kan laste ned). Den har det med å glemme hva man er blitt enige om og begynner å spørre og mase om godkjenninger som er gjort mange ganger tidligere. Du risikerer at innleveringer og nedlastinger av nye prosjekter blir forsinka kraftig hvis du ikke passer på som en smed. Jeg hadde en maskin som hadde stått og ventet i 8-9 dager nå, fjerna Norman! Sorry, vet at den er norsk, bruker til gjengjeld Opera på alle maskiner!

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...