Gå til innhold

Anbefalte innlegg

noken som veit om det kjem en "cluster" client? kunne vert bra for STORE WU'er, der en installerer en master klient på hovedpc, og så slave klienter på alle andre, så vil master client fordele biter av WU til dei forskjellige klientane, der størrelse er av type prosessor.

blir litt lik folding@work egentlig :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir ikke som folding@work. Folding@work er (så vidt jeg vet) for å kjapt og enkelt legge inn og kjøre folding på mange maskiner i et nettverk. Det er enda ingen løsning for å la flere seperate maskiner jobbe med samme WU. Jeg tror heller ikke det er planer om å legge in resurser for å utvikle noe slikt.

Lenke til kommentar
noken som veit om det kjem en "cluster" client? kunne vert bra for STORE WU'er, der en installerer en master klient på hovedpc, og så slave klienter på alle andre, så vil master client fordele biter av WU til dei forskjellige klientane, der størrelse er av type prosessor.

blir litt lik folding@work egentlig :p

Finnes det?

Lenke til kommentar

Beholder man poengsummen sin inn i et nytt lag om man bytter lag? Dvs. at man ikke havner på bunn av laglista om man har poeng nok fra før?

 

Dvs tar jeg med mine personlige opparbeidede poeng inn i det laget jeg bytter til?

(vurderer på bytte til hardware.no laget i løpet av en ukes tid)

 

Jeg produserer alt fra 3000 til 8000 PPD med kun 5.04 klienter samt 1 stk PS3. Mulig jeg klarer å få produksjonen over 10.000 PPD i perioder også.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
folding@work var jo "lett" å google. Link?

det heter faktisk folding at work :p sry...

http://fahwiki.net/index.php/FoldingAtWork

 

(du kjører bare vanlige WU da, men du slipper installasjon på vær enkelt maskin)

og som xell sa, det er for å enkle installasjonen på mange maskiner...

 

Noen som vet om det finnes andre måter og laste ned/opp oppgaver til standford sine servere istede for klientprogrammet gjør det?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
folding@work var jo "lett" å google. Link?

det heter faktisk folding at work :p sry...

http://fahwiki.net/index.php/FoldingAtWork

 

(du kjører bare vanlige WU da, men du slipper installasjon på vær enkelt maskin)

Det ser jo ut som det jeg allerede har laget utfra 5.04 klienten. Virker jo ikke å være noen forskjeller ellers. Jeg har et katalogsett på 4 kataloger med AT jobber som jeg bare kopierer rundt.

 

Men jeg ønsker ikke ha noen service for klientene, jeg schedulerer stopp og start av exe filene og kjører en schedulert taskkill med taskfilter for å avslutte jobbene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

er det samme som jeg gjør :)

men sliter fortsjatt med levering og opplastning av wu på jobben, må drive å restarte fah for å få den til å motta og sende oppgaver, litt plagsomt...

kunne tenkt meg at en server hadde stått for den oppgaven med levering og mottak av wu, og ha sendt oppgavene videre.

 

Også har jeg noen forsjeller jeg lurer litt på...

Hvor stor forsjell på PPD er det fra Windows til Linux?

Er det heletatt noe forsjell på PPD fra 32bit til 64bit (windows og linux?)

Viss man installerer windows server 2003 og setter opp ett kluster (vanlig windows cluster) og har f.eks en smp klient installert. Vil alle maskiner regne på oppgaven?

 

Edit: Det er ofte en vill l i mine vil ord :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Beholder man poengsummen sin inn i et nytt lag om man bytter lag? Dvs. at man ikke havner på bunn av laglista om man har poeng nok fra før?

 

Dvs tar jeg med mine personlige opparbeidede poeng inn i det laget jeg bytter til?

(vurderer på bytte til hardware.no laget i løpet av en ukes tid)

 

Jeg produserer alt fra 3000 til 8000 PPD med kun 5.04 klienter samt 1 stk PS3. Mulig jeg klarer å få produksjonen over 10.000 PPD i perioder også.

NEI,...åja det var derfor du ikke stod i Hardware.no lista.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
...

Også har jeg noen forsjeller jeg lurer litt på...

Hvor stor forsjell på PPD er det fra Windows til Linux?

Er det hele tatt noe forsjell på PPD fra 32bit til 64bit (windows og linux?)

Viss man installerer windows server 2003 og setter opp ett kluster (vanlig windows cluster) og har f.eks en smp klient installert. Vil alle maskiner regne på oppgaven?

..

Forskjellen er jo betydelig. Det trodde jeg dere Linux eksperter var klar over. Hadde jo en diskusjon nylig med Theo. Men der var en del knep blandet inn, det gjorde diskusjonen litt på kanten kanskje.

 

Helt typiske verdier for en Q6600 fra 2,4 GHz til 3,0GHz er fra knappe 2000 til vel 2500 med Windows XP og SMP-client. For å oppnå 3000-3100 ppd på en XP må man tydeligvis klokke opp til minimum 3.3GHz. Mens typiske verdier for en tilsvarende maskin med Linux er fra ca 2400 til 3700 ppd (siste seff på 3,3GHz). Da snakker vi kun om å kjøre en SMP-client. Der er masse opplysninger om slikt i http://foldingforum.org/viewforum.php?f=38...5ed2d1b23e701f6 og lignende fora.

 

På spørsmålet om Windows 64 bit kontra 32 bit er det etter min erfaring en liten forskjell i favør av 64 bit. (Jeg har nevnt det tidligere en gang i tråden.)

 

Det siste spørsmålet synes jeg er rart siden de har lagd SMP-clientene for 4 kjerner, men merkelig nok benchmarket dem på dual Xeon (antakelig med fire kjerner til sammen da). Finner man sikkert også i Forumet hvis man leter. Umiddelbart synes jeg ikke det høres effektivt ut. Q6600 og lignende CPUer er jo mest effektive fordi de har mye cacheminne nær de to parene med cores. Å sende så regneintensive oppgaver utover i nettverket for å finne andre ledige cores høres ut som sløsing med tid. Men jeg skjønner jo at det kanskje kunne være en måte å utnytte ledig kapasitet og derfor øke produksjonen totalt. Men jeg tviler på at det funker slik.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Men er det noe forskjell på vanlige klienter?

Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Hadde jeg fått Linux til å virke da jeg forsøkte hadde jeg kanskje visst det nå. Men som nevnt ga jeg opp på grunn av oppgraderingene. Vil tro det er forskjell også på de. Finner jeg noe skal jeg si fra her.

 

Nei, ifølge de som har peiling skal det ikke være forskjell, se her: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=5&t=2362

det skulle jo også være mulig å se forskjeller på OS i Fahinfo.org, men jeg klarer ikke å finne noe om OS der nå. http://fahinfo.org/index.php?avgscores=true

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

@kjellms

 

Kan anbefale deg å ta en titt på siste versjon av Ubuntu(8.04). Denne er lett å installer i Windows på virtuell partisjon, og skulle du finne det for knotete er det bare å fjerne hele greia som et vanlig program(Legg til/fjern programmvare på kontrollpanel.) Nok om det...

 

Jeg fikk meg PS3 i dag :w00t: Folder selvsagt for TeamUbuntu, men nå jeg en gang når toppen av laget mitt, skal jeg donere noen WU til Hardware.no

Lenke til kommentar

Jøss, da ble den siste wu på ps3 ferdig, 1500poeng for den er jo ikke så ille, dog det tok 24t omtrent. Tror faktisk at jeg fikk mer poeng av flere små enn denne ene store. Men pytt pytt er jo ikke så farlig da jeg ikke folder 24 / 7 men når jeg føler for det.

 

Har aktivert 3 andre prosjekter på pcen nå i tillegg til folding på ps3 :

Abc@Home

Einstein@home

Seti@home

Lenke til kommentar
Det siste spørsmålet synes jeg er rart siden de har lagd SMP-clientene for 4 kjerner

viss du ønsker flere kjerner i bruk gjør du slik som vanlige klienten, lager ID1, ID2 osv

Skal støtte 4kjerner x 16ID grupper = 64kjerner :O

 

fant foresten en arti feilmld som jeg ikke har sett før :O

[08:35:32] - Error: Length of work/wuresults_04.dat (9575257) exceeds packet limit set (5241856)

[08:35:32] - Error: Could not transmit unit 04 (completed April 27) to work server.

[08:35:32] - Error: Length of work/wuresults_04.dat (9575257) exceeds packet limit set (5241856)

[08:35:32] Could not transmit unit 04 to Collection server; keeping in queue.

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...