Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fahmon kan kjøres på en "hvilken som helst" windowsPC. Det du gjør for å overvåke flere maskiner på netverket er å share katalogen som FaH er installert i, slik at alle disse katalogene er tilgjengelig for programmet. FaHmon leser logfilene og bruker disse til å beregne PPD og estimert slutt-tid.

Lenke til kommentar
fahmon kan kjøres på en "hvilken som helst" windowsPC. Det du gjør for å overvåke flere maskiner på netverket er å share katalogen som FaH er installert i, slik at alle disse katalogene er tilgjengelig for programmet. FaHmon leser logfilene og bruker disse til å beregne PPD og estimert slutt-tid.

korigerer deg litt jeg Xell...

Programmet er ment for alle operativsystem. Men foreløpig er det kun kilde kodene til linux og mac som ligger ute... rart viss man ikke finner noe mer på google?

http://fahmon.net/download.html

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Servere uten strøm
The what now? :)

LOL ja sånn går det når man bare halveis følger med på hva man skriver. Ble avbrutt av en tekstmelding mens jeg skrev og det viser seg at simultankapasiteten min er ikke det den en gang var.

Det skulle selvsagt være skjerm, noe det nå er rettet til ;)

Lenke til kommentar

er de levert korrekt (ingen antydninger til feil i logen)? Det i slike tilfeller det er kjekt å ha QD for feilsjekking. Jeg vet det kan se ut som om jeg pusher denne gangske hardt, men det er faktsik et anbefalt værktøy i forbinnelse med feilsøk/feilraportering. Blandt annet for å se om pakker er levert eller slettet av en eller annen årsak.

Edit: en rask titt på statestikken på FaH@EOC viser et bedraktelig fall i inleverte pakker siste halve døgnet. Det kan indikere at Stanford har hatt problemer flere collection-servere.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Flere enn meg som ikke var obs på at de "gamle" GPU clientene er på tur ut? Så ikke kjøp flere ATI 19xx kort for folding, uansett hvor billig de er. De er forresten bra som generelle grafikkort og virker fint sammen med den rimelige Pantone Huey Pro kalibratoren også på eldre CRT-skjermer.

Men GPU-clientene (el GPU1) for ATI 18xx og 19xx skal altså ikke videreføres. Det vil kjøres WUs noen uker til. Da er det slutt og erfaringene vil da publiseres.

http://folding.typepad.com/news/2008/04/updates-to-the.html

Lenke til kommentar
Er det noen har inne som har bygget en slags F@H-maskin, dvs. Billig greie med god CPU/lite RAM/liten harddisk osv. dedikert for folding?

Noen erfaringer?

BILLIGE OG PRODUKTIVE OPTERONER

Jeg kan jo fortelle litt om en maskin som har blitt en suksess både prismessig og etterhvert produksjonsmessig. Noen ganger kjøper jeg brukte hovedkort, harddisker, CPUer og minne på QXL. Faren er jo stor for at man kjøper problemer, noen ganger er det diffuse feil som en ikke egentlig kan sette fingeren eksakt på, og de som selger mener selvfølgelig at ting er helt iorden. For ca to år siden fikk jeg tak i Hovedkortet MSI-7025 ett kort for Athlon socket 939 med nForce3-25o chip. Dette ble montert i ett xGear-kabinett med 400W strøm (fra MPX for litt over 300 NOK), en gammel avdanka CD-rom ble satt inn for installasjoner, en Seagate 9,5GB ATA disk fra xBox (ca 50 NOK) ble installert med Windows XP. Matrox G45 (AGP) til grafikk (ca 100 NOK) og ett par Corsair XMS 3700 ( 2 x 512Mb) rambrikker. Det ble installert en haug med programmer, men maskina har egentlig ikke blitt brukt til noe annet enn folding. Med Athlon 64 3200+ (min datters avdankede) var det så som så med produksjon, men den var trofast og arbeidet jevnt og trutt med 5.o4 clienten. Hovedkortet har en nVidia nForce3-250 kontroller som skulle være ganske avansert. Men det var allikevel noe rart med det.

Tilfeldighetene ville at jeg fra før hadde ett tilsvarende Gigabyte hk også med nForce3-250 kotroller. Denne lå ett hakk foran i produksjon og konfig hele tida. Så beslutta jeg å selge enkelt-CPUene fra Athlon og monterte Opteron 165 (dualcores)(jeg visste jo fra før hva Athlon 64 x2 (3800+) betydde for produksjon på nettopp Gigabyte-kortet).

Begge maskinene (jeg skriver bl a dette på den Gigabyten) fikk Opteron 165 og kunne dermed kjøre to 5.04 hver. Men fremdeles var den Gigabyten raskere, og jeg kunne ikke skjønne hvorfor, selv om den med Gigabyte hadde SCSIsystem og 2 GB minne. Den andre hadde jo tross alt raskere Corsair XMS 3700 minne, riktig nok kun 512MB, men den slapp jo tross alt å gjøre annet arbeid. Så fikk jeg DDR Corsair XMS 4000 minne og da oppdaget jeg til min forskrekkelse at de to 3700-minnebrikkene stod på samme minnekanal. (MSIs merking og samsvar med manualer kan ofte misforståes!).

Kort fortalt: Nå kunne jeg klokke den opp fra 1,81 GHz til 2,6GHz (43,6%) og øke produksjonen til det mangedobbelte når SMP ble installert. Jeg har hatt mange nettverksbrudd, strømbrudd, hardware og softwaretrøbbel (på de andre maskinene), men denne Opteron 165/MSIen har levert jevnt og trutt, tror ikke den har mista ett eneste SMP WU. Akkurat nå produserer den på p3062 for ca 1003 ppd mens den på andre WUs har ligget på 11-1200 ppd. Totalt har jeg investert ca 2000 NOK i den, det må vel sies å være billig!

For ordens skyld må jeg jo nevne at den andre Opteron 165 også gjør jobben på 2,41 GHz (oc 33%), men siden den står varmere og ikke har slikt minne (kun DDR3200) så kan jeg ikke presse den like høyt. Og den har fått følge av litt mer utstyr (Arctic Cooling kabinett og Seagate SCSI) og er derfor dyrere. 800-900 ppd er jeg dog fornøyd med på den som jeg bruker mye til internet.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...