Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten installerer du en til klient, altså to tilsammen. Hvis du beholder hyperthreading vil du vel få bedre ytelse til andre oppgaver går jeg utifra. Hvis ikke (og mange mener til prosjektets beste) finner du en BIOS-instilling der du skrur hyperthreading på eller av, og da vil du bruke 100% CPU på den ene F@H-klienten.

Lenke til kommentar
Hmm...? Hva mener du jeg skal gjøre?

Se på taskmanager. Har du 2 vinduer med CPU der? Da har du hyperthreading aktiver og 50% er da korrekt CPU forbruk. Man skal helst ikke kjøre 2 FAH på et singlecore HT system.

 

Så kjør kun en klient på ditt system. Om du vi ha HT enablet er helt greit, da får du bedre respons på annet du gjør.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg la merker til at F@H kun buker 50% av min Pentium D 2.7GHz...?

Har Windows klient 5.03.

Er det en Pentium D som du skriver betyr det vel at den har to fysiske kjerner. Og ikke hyperthreading som enkelte her antyder. Det er bare noen få Extreme pentiumer som både har to kjerner og HT. HVis du kjører 5.04-clienten på den kan du også gjerne kjøre to 5.04 clienter. Mens hvis det er en Pentium med HT (virtuelle kjerner som du kan slå av eller aktivere i BIOS) så kan du også kjøre to clienter, men ytelsen dobles ikke. Den delen av CPUen som gjøre en del matematiske beregninger blir det underkapasitet på. Strømforbuket går opp med HT enten du kjører to eller ikke. Når det ser ut som 50% brukes med en virtuell kjerne så er det ikke helt rett, fordi den bruker mye av de delene av CPUen som gjøre de vanskelige beregningene, så er det mindre enn 50% kapasitet igjen for folding. Dette gjaldt hyperthreading. En Pentium D er to kjerner.

Lenke til kommentar
Nei, men så sitter jeg sjeldent å stirrer på fahmon mer enn 5 min. da :p

Du har siste versjon?

Jeg syns det er kjekt å kikke på web aplikasjonen :p

f.eks når jeg er borte, eller på jobb...

men når den kjører over lengre tid på serveren (også på alle andre maskiner som jeg har prøvd en på) går cpun i take og programmet raporterer NA på alle og alt går i stå... veldig iritabelt å resete ofte, også tryner programmet av og til uten at cpun går i take... bare dør..

Ja har siste versjon...

har prøvd dette på alle 3 serverene mine, på min pc, htpcen, og en dunge med jobb maskiner... ingen greier dette programmet en hel dag..

Lenke til kommentar
Er det betating som er ustabilt? Husk at OEM desktop maskiner på jobb ofte ikke er laget for å tåle 100% CPU belastning en hel dag. Det fokuserer oftest mer på stillegående drift.

er kun programmet her jeg sliter med. Har prøvd på desktop, workstation og servere. Hjemme maskiner og laptoper... programmet går i frø...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...