Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmm, har et litt snodig problem med Comodo og folding@console , problemet er at Id1 greier ikke å få kontakt med server mens ID2 ikke har det problemet. Må ta livet av comodo for å få kontakt i det hele tatt.

 

Forresten, stemmer det at 24T med folding på cpu (1 kjerne) gir ca 260-270p? 2,8Ghz Core 2 duo.

 

Edit : Må nesten presisere at begge mappene er lagt inn som trusted files i comodo, ergo så burde de teoretisk være klarert.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere kommet frem til hvilken linux distribusjon som er enklest og kjappest og sette opp og som gir best ytelse dedikert for formålet?

 

Tenkte å bruke vmware eller dualboot for noen maskiner.

 

Det finnes ikke en ferdig pakka "SMP folding@linux" sak man omtrent kan laste ned og kjøre fra en minnepinne? Evt. om det finnes noen vmware templates etc.

 

- Debian

- Ubuntu/Kubuntu

- Fedora

- CentOS RedHat? (dog mer server)

- Mandriva

- OpenSUSE

- Arch

- Draco

- Mint

- Turbo

- SimplyMEPIS

 

de jeg kommer på i farten som fortsatt eksisterer og jeg har hørt om som også er gratis.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=14&t=52

 

Under Linux distros finner du distros som kommer ferdig satt opp med fah i tankene. Men personlig synes jeg det er greit å sette opp PCen for det man skla bruke den til (en linux distro med et tillegget man sev finner nødvendig) og så bruke finstall-scriptet. Det er omtrent like lett å skjøre under linux som consol med -configonly under windows og i tillegg får man enkelt satt ting opp som service om man vil.

Lenke til kommentar
Hmm, har et litt snodig problem med Comodo og folding@console , problemet er at Id1 greier ikke å få kontakt med server mens ID2 ikke har det problemet. Må ta livet av comodo for å få kontakt i det hele tatt.

 

Forresten, stemmer det at 24T med folding på cpu (1 kjerne) gir ca 260-270p? 2,8Ghz Core 2 duo.

 

Edit : Må nesten presisere at begge mappene er lagt inn som trusted files i comodo, ergo så burde de teoretisk være klarert.

Har samme problemet jeg også...

en kjerne på core 2 @ 2,8GHz kan gi noe slikt ja...

Kjøre smp om du vill ha mer :)

Lenke til kommentar
Har dere kommet frem til hvilken linux distribusjon som er enklest og kjappest og sette opp og som gir best ytelse dedikert for formålet?

 

Jeg kjører ubuntu og kan anbefale det, dog har jeg ingen sammenligning, men Ubuntu har god maskinvarestøtte og sette opp F@H tar 5min.

Lenke til kommentar
http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=14&t=52

 

Under Linux distros finner du distros som kommer ferdig satt opp med fah i tankene. Men personlig synes jeg det er greit å sette opp PCen for det man skla bruke den til (en linux distro med et tillegget man sev finner nødvendig) og så bruke finstall-scriptet. Det er omtrent like lett å skjøre under linux som consol med -configonly under windows og i tillegg får man enkelt satt ting opp som service om man vil.

Enig i den og skal se på hvilken distro jeg isåfall ønsker å kjøre.

Lenke til kommentar

Fruktkake; hvis du har 64bits linux så må du installere 32bits biblioteker for at den skal starte opp. Ikke spør meg hvorfor, men de har klart å lage en klient som trenger 64bits, men er bassert på 32bits win klienten eller noe i den duren.

 

PÅ kommandolinjen kjør sudo apt-get install ia32-libs

 

Da skal den funke. Etter å ha kjørt finstall skal det ligge et script der som heter InstallService. Kjør det, og du er i mål.

 

Edit: rettet feil i komandoen :blush:

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Fruktkake; hvis du har 64bits linux så må du installere 32bits biblioteker for at den skal starte opp. Ikke spør meg hvorfor, men de har klart å lage en klient som trenger 64bits, men er bassert på 32bits win klienten eller noe i den duren.

 

PÅ kommandolinjen kjør sudo apt-get install is32-libs

 

Da skal den funke. Etter å ha kjørt finstall skal det ligge et script der som heter InstallService. Kjør det, og du er i mål.

Kjørte den guiden som var på dokumentasjonen, men den nekter fremdeles å starte.

 

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
sudohjemmeserver@hjemmeserver:~$ sudo apt-get install is32-libs

[sudo] password for hjemmeserver:

Leser pakkelister ... Ferdig

Skaper oversikt over avhengighetsforhold   

Reading state information ... Ferdig   

E: Klarte ikke å finne pakken is32-libs

hjemmeserver@hjemmeserver:~$ sudo apt-get install is32-libs

Leser pakkelister ... Ferdig

Skaper oversikt over avhengighetsforhold   

Reading state information ... Ferdig   

E: Klarte ikke å finne pakken is32-libs

hjemmeserver@hjemmeserver:~$ sudo aptitude install ia32-libs

Leser pakkelister ... Ferdig

Skaper oversikt over avhengighetsforhold   

Reading state information ... Ferdig   

Les utvidet tilstandsinformasjon   

Oppdater pakkenes status ... Ferdig

Skriv utvidet tilstandsinformasjon ... Ferdig

Bygger merke-databasen ... Ferdig   

Ingen pakker vil bli installert, oppgradert eller fjernet.

0 pakker oppgradert, 0 nylig installert, 0 skal fjernes og 0 skal ikke oppgraderes.

Trenger å hente 0B i installasjonspakker. Etter utpakking vil 0B bli brukt.

Skriv utvidet tilstandsinformasjon ... Ferdig

Leser pakkelister ... Ferdig   

Skaper oversikt over avhengighetsforhold   

Reading state information ... Ferdig   

Les utvidet tilstandsinformasjon   

Oppdater pakkenes status ... Ferdig

Bygger merke-databasen ... Ferdig  

hjemmeserver@hjemmeserver:~$ wget -O fah.tar.gz --no-check-certificate "https://help.ubuntu.com/community/FoldingAtHome/fah_install?action=AttachFile&do=get&target=fah_install-20080207.tar.gz"

--17:12:59-- https://help.ubuntu.com/community/FoldingAt...20080207.tar.gz

  => `fah.tar.gz'

Resolving help.ubuntu.com... 91.189.90.234

Kobler til help.ubuntu.com|91.189.90.234|:443... tilkoblet.

WARNING: Certificate verification error for help.ubuntu.com: unable to get local issuer certificate

HTTP forespřrsel sendt, mottar topptekster... 200 OK

Lengde: 8.697 (8.5K) [application/x-tar]

 

100%[====================================>] 8.697 --.--K/s   

 

17:13:00 (76.62 KB/s) - `fah.tar.gz' saved [8697/8697]

 

hjemmeserver@hjemmeserver:~$ tar xvf fah.tar.gz

fah_install/CHANGELOG

fah_install/client.options

fah_install/foldingathome

fah_install/install.sh

fah_install/README

fah_install/reconfigure.sh

fah_install/system.options

fah_install/smp_system.options

hjemmeserver@hjemmeserver:~$ cd fah_install

hjemmeserver@hjemmeserver:~/fah_install$ sudo ./install.sh install

 

Installing as root to the system.

 

Is this OK?

 

1) OK

2) cancel

Please pick a number: 1

 

Choose a client.

 

1) 5.02 (32 bit) 3) 6.00 beta (64 bit, SMP)

2) 5.04 (32 bit)

Please pick a number: 2

 

Found 1 cpus. I will create one client for every cpu.

If this number is incorrect, then give the proper number.

Folding@Home works best when one client runs on each physical CPU.

 

1) 1

2) 2

3) 3

4) 4

5) 5

6) 6

7) 7

8) 8

9) OK

Please pick a number: 1

 

Press enter to see the license. Press 'q' to exit the license viewer.

 

 

 

Creating directory structure...

 

 

Creating foldingathome user.

 

«./reconfigure.sh» -> «/opt/foldingathome/reconfigure.sh»

 

Note: Please read the license agreement (FAH504-Linux.exe -license). Further 

use of this software requires that you have read and accepted this agreement.

 

Folding@Home User Configuration

 

 

 

--- Opening Log file [April 17 15:13:54] 

 

 

# Linux Console Edition #######################################################

###############################################################################

 

  Folding@Home Client Version 5.04beta

 

  http://folding.stanford.edu

 

###############################################################################

###############################################################################

 

Launch directory: /opt/foldingathome/config

Executable: ./FAH504-Linux.exe

Arguments: -configonly 

 

[15:13:54] Configuring Folding@Home...

 

User name [Anonymous]? Fruktkake

Team Number [0]? 37651

Ask before fetching/sending work (no/yes) [no]? 

Use proxy (yes/no) [no]? 

Allow receipt of work assignments and return of work results greater than

 5MB in size (such work units may have large memory demands) (no/yes) [no]? y

Change advanced options (yes/no) [no]? 

 

[15:14:05] - Ask before connecting: No

[15:14:05] - User name: Fruktkake (Team 37651)

[15:14:05] - User ID not found locally

[15:14:05] + Requesting User ID from server

[15:14:06] - Machine ID: 1

[15:14:06] 

[15:14:06] -configonly flag given, so exiting.

Terminated

cp: cannot stat «/opt/foldingathome/config/mpiexec»: No such file or directory

 

Installing global options.

 

«./system.options» -> «/etc/default/foldingathome»

«./client.options» -> «/opt/foldingathome/config/client1.options»

«./README» -> «/opt/foldingathome/README»

 

Adding startup script to /etc/init.d

«./foldingathome» -> «/etc/init.d/foldingathome»

 Adding system startup for /etc/init.d/foldingathome ...

  /etc/rc0.d/K01foldingathome -> ../init.d/foldingathome

  /etc/rc1.d/K01foldingathome -> ../init.d/foldingathome

  /etc/rc6.d/K01foldingathome -> ../init.d/foldingathome

  /etc/rc2.d/S99foldingathome -> ../init.d/foldingathome

  /etc/rc3.d/S99foldingathome -> ../init.d/foldingathome

  /etc/rc4.d/S99foldingathome -> ../init.d/foldingathome

  /etc/rc5.d/S99foldingathome -> ../init.d/foldingathome

 

You can control the client by running /etc/init.d/foldingathome as root.

 

To start folding right now, run `sudo /etc/init.d/foldingathome start`.

 

sudo /etc/init.d/foldingathome start

hjemmeserver@hjemmeserver:~/fah_install$ sudo ./install.sh install

 

Installing as root to the system.

 

Is this OK?

 

1) OK

2) cancel

Please pick a number: 1

 

Choose a client.

 

1) 5.02 (32 bit) 3) 6.00 beta (64 bit, SMP)

2) 5.04 (32 bit)

Please pick a number: 2

It appears that you have the client installed already.

Please shutdown any running clients, then run this script

with either the 'uninstall' or 'update' options.

hjemmeserver@hjemmeserver:~/fah_install$ sudo ./install.sh install

hjemmeserver@hjemmeserver:~/fah_install$ 

 

Lenke til kommentar

Merkelig at den starter installasjon når du kjører start

sudo /etc/init.d/foldingathome start

hjemmeserver@hjemmeserver:~/fah_install$ sudo ./install.sh install

 

Har du prøvd med backdrops?

 

PS!

Jeg kan lite eller ingenting om Linux, men mener backdrops har en funksjon.

`sudo /etc/init.d/foldingathome start`

(mulig jeg blander her)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å kjøre SMP og GPU clienter på samme maskin Core2Quad på 3,0 GHz og en ATI 1950XTX. Det ser faktisk ut som det kan fungere til 2800-2900 ppd. Tja, det var på prosjekt 2653 på SMPen, med p 3060 ser det ut til å gå vesentlig saktere, ligger an til ca 2450 ppd bare, ser ut som GPU-clienten beslaglegger for mye ressurs nå. Men det funker.

 

Tillegg 19.04.08 ca kl 1300: Ja det funker stabilt ser det ut for. men det er ett stort MEN; det ser ikke ut til å gi noen økt produksjon, heller litt senket. Akkurat nå er prod 558 ppd på GPU og 1974 ppd (p 3052) på SMP = 2532 ppd. Mens den andre Core 2 Q(6600) går for 2575 ppd på SMP alene (p 2653). Så er vel strømforbruket på den som går på både GPU og SMP antakelig dobbelt så høyt, altså det kan ikke lønne seg utfra ppd/Wh betraktning. Jeg lar det gå ett par dager til.

 

TILLEGG 21.04

 

Ingen tvil om at GPU-consoll-clienten senker farta på SMP illallfall i Win XP Pro slik jeg har satte det opp GPU holder nå 573ppd og SMP 1855ppd, mens SMPen oppnår fart til 2656 ppd på prosjekt 3060 når jeg slår av GPU-clienten.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd å kjøre SMP og GPU clienter på samme maskin Core2Quad på 3,0 GHz og en ATI 1950XTX. Det ser faktisk ut som det kan fungere til 2800-2900 ppd. Tja, det var på prosjekt 2653 på SMPen, med p 3060 ser det ut til å gå vesentlig saktere, ligger an til ca 2450 ppd bare, ser ut som GPU-clienten beslaglegger for mye ressurs nå. Men det funker.

Har du en Quad? Hvilket skjermkort? Fortell litt om hvordan du har satt det opp.

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd å kjøre SMP og GPU clienter på samme maskin Core2Quad på 3,0 GHz og en ATI 1950XTX. Det ser faktisk ut som det kan fungere til 2800-2900 ppd. Tja, det var på prosjekt 2653 på SMPen, med p 3060 ser det ut til å gå vesentlig saktere, ligger an til ca 2450 ppd bare, ser ut som GPU-clienten beslaglegger for mye ressurs nå. Men det funker.

Har du en Quad? Hvilket skjermkort? Fortell litt om hvordan du har satt det opp.

Ja det er en Core2Quad 6600 som jeg har kjørt SMP en stund på. Først kjørte jeg bare 504 clienter, men så tok jeg meg sammen for noen uker siden å prøvde å få igang SMP. Poengmessig var det lønnsomt. En stund kjørte jeg også to SMP-er og da gikk poengene over 3000 ppd. Men fristene synes og ha blitt kortere så det lønnes ikke mer, altfor mange WUs går i vasken. Jeg kjører foreløbig denne maskina med en stockkjøler (de nye er forbausende stille) så T er i høyeste laget når sola står inn. Derfor har jeg kun klokket opp forsiktig til 3,0 GHz.

 

SMPene må som mange sikkert har oppdaget innstalleres på maskiner med passord. Netframework 2.0 må være innstallert på forhånd. Etter å ha installert programvaren fra den nedlastede fila, kjøres install.bat hvor man må skrive inn bruker og passordet (to ganger) , en tekst som vises to ganger bekrefter at det funker. Deretter kan man starte fah.exe fila og føre inn configurasjonene. Personlig bruker jeg ikke proxy og Internet Exploerer-innstillinger og synes ikke å ha noen problemer med det. Store WUer må man selvfølgelig velge. Machine ID må selvfølgelig settes til ett annet tall (1) enn den neste man innstallerer.

 

Jeg har lest både og om å kjøre GPU samtidig med SMP så jeg var litt spent da jeg installerte Asus EAX 1950 XTX på denne maskina. Installerte siste Catalyst 8.3 driver fra ATI (ikke de andre, direkte fra ATI og kun driveren, ikke resten av dilldallet). Innstallerte så GPU-consol-clenten og det virka fra første øyeblikk. La selvfølgelig GPUclienten i en annen mappe GPU-FAH enn SMP-clienten og ga den machineID 2. Alle innstillnger på 100%, big WUs og 3 min logging.

 

SMP-Wuen som var i maskina ved denne operasjonen ble nullet (kunne tatt backup med Acronis først), men siden har det virket bra. Burde kanskje også nevne at jeg har 4 GB Corsair XMS2 minne på den (800MHz) og hovedkortet er et Asus P5K Pro, det siste har nok ikke så stor betydning, men minnet bør være bra og helst 2GB for å gjøre slik tror jeg.

 

Holdt på å glemme å nevne at det ellers er en helt ordinær Windows XP Pro 32bit installasjon.

 

Se tillegg på forrige innlegg (19/4 og 21/4).

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Jeg beklager trykkleifen min Fruktkake, men jeg ser du fant ut av den. Jeg anbefaler deg å benytte deg av finstall-scriptet. Gjør følgende:

 

 

du har allerede installert 32bits bibliotekene så det kan vi hoppe over.

 

cd ~ (hvis du ikke allerede står i hjemmekatalogen din)

mkdir foldingathome (scriptet krever at ting ligger her)

cd foldingathome

curl -O http://ra.vendomar.ee/~ivo/finstall (eller wget om du heller vil)

chmod +x finstall

./finstall smp

 

 

Svar på alle spørsmølene. finstall laster ned filene, og setter opp programmet. Anbefaler å svare ja på å laste ned og kjøre tredjeparts programmer (qd) da det er kjekt å ja for å førlge med og samle informasjon ved feil.

 

Når den har kjørt igjennom alt kan du kjøre InsallService. Da lages startscrip i etc/init.d som starter automatisk ved oppstart, og som man kan starte og stoppe klienten manuelt ved

cd /etc/init.d

./folding start|stop|restart|status

 

 

Dette scriptet har aldri feielt for meg så sant jeg ikke har manglet ia32-libs

 

 

Du må få avinstallert servicene fra den forrige installasjonen for at det ikke skla gå i ball når du restarter maskina.

 

edit:

Jeg har skrevet for smp installasjon, men ser at du har valgt å installere på bare en kjerne. Hvorfor det? Hvis du ikke ønsker smp så bare kutt ut smp-parameteren når du kjørere scriptet. Men da vil den automatisk installere en klient pr kjerne.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

ahh... hvorfor har jeg fått det for meg at du var ute etter å kjøre smp? Men kjører du da 64bits os?

 

Ulempene med 64bits begynner å bli færre, men det er fortsatt en del programmer som er knot å få satt opp under 64bits linux. Så hvis du ikke skal kjøre noe som drar spesielt nytte av 64bits er det like greit å holde seg til 32bits distro. Den vanlige FaH klienten trenger ikke 64bits, det er det kun smp som trenger.

Lenke til kommentar

som jeg sa tidligere. SMP gir flere PPD enn gpu klienten.

Og viss man leser står det at en gpu kjerne krever en cpu kjerne for å fungere optimalt.

Så jeg har sett at gpu klient 2 til 3850 har veldig lav poeng skala...

Jeg har vertfall gått tilbake til smp, men skal prøve gpu klienten når jeg har installert vista på maskinene. For i xp hadde jeg tidligere nvidia kort... noe som har gitt litt bug ellers når jeg bruker maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...