Fruktkake Skrevet 12. april 2008 Rapporter Del Skrevet 12. april 2008 Så jeg "stjeler" egentlig poeng nå hvis jeg ikke rapporterer feil og sånt (selv om den kjører strålende)? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. april 2008 Rapporter Del Skrevet 12. april 2008 Hvor mye raskere er egentlig Linux-klienten over Windows? Jeg skal sette opp en server, da skal jeg gi Xubuntu en sjangse. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 12. april 2008 Rapporter Del Skrevet 12. april 2008 For gpu har man ikke så mange valg, men hvorfor kjøre beta framfor en stabil versjon hvis man ikke har intensjoner om å bidra til utviklingen mot en stabil versjon? Har ikke noe tall på forskjellen mellom linux og windows da jeg ikke har testet begge versjoner på mange maskiner, men er det en maskin som har mulighet for smp så anbefaler jeg å teste linux. I alle fall var den raksere på min core2 duo E6600, og linuxversjonen er adskillig enklere å installere ved bruk av finstall-scriptet (google finstall). Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. april 2008 Rapporter Del Skrevet 12. april 2008 Vel jeg kan ikke rapportere eller noe, går utifra at det er en lukket betagruppe. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 12. april 2008 Rapporter Del Skrevet 12. april 2008 lukket betagruppe? Raportering av feil, eventuelt finne ut om feilen du observerer allerede er rapportert gjøres på FaH sitt offisielle forum Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. april 2008 Rapporter Del Skrevet 12. april 2008 Ein quad-cpu yt rundt 15 % betre i Linux enn i Windows når du bruker SMP-klienten. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 13. april 2008 Rapporter Del Skrevet 13. april 2008 Det var jo en ganske så fin økning det! da blir det linux på den pcn her med engang den nye kjem. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 13. april 2008 Rapporter Del Skrevet 13. april 2008 Vær opmerksom på at for å kjøre smp på linux må man installere en 64bits distro. Det er ikke lenger noe problem om man skal kjøre en straight server eller en "surfe/epost-PC", men om man skal ha inn noen spesielle applikasjoner kan det fortsatt være litt knot. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. april 2008 Rapporter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) De nevnte i et intervju at siden GPU er minst fleksibel skulle de sørge for at de som folder med CPU fikk en del mer poeng per WU enn i dag, siden CPU er mest fleksibel og kan håndtere flest type oppgaver. Dette ser de ikke ut til å holdt seg til. En 3850 kjerne ser ut til å få nevneverdig mer poeng enn en hel PS3 per time, og for å holde tritt med Core2 kjerner må man ha ca. 7-10 kjerner kjørende. Dette er selvf. et meget grovt estimat utfra hva jeg har sett av kommentarer og informasjon siste ukene. Dette kan ende opp med at folk slutter å kjøre CPU folding siden de bare får en brøkdel av poeng for selv en kraftig 4 kjerne. For den som folder er det poeng per watt per tidsenhet som teller. Ingen vil folde 10 timer med 125-150 watt hvis andre kan folde 1 time med 200w og få samme poengsum. Endret 13. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 13. april 2008 Rapporter Del Skrevet 13. april 2008 Nå får GPU mye mer siden den er i tidlig beta. Når PS3 ble mer mainstream gikk poengene ned. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. april 2008 Rapporter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Nå får GPU mye mer siden den er i tidlig beta. Når PS3 ble mer mainstream gikk poengene ned. Ja, de som har ATI kort får mye mer poeng pga tidlig beta. Jeg kjøpte 8800GT og får ingen poeng for det kortet og mine 10 C2 kjerner halter langt bak selv en 3850 til 1000,- Endret 13. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. april 2008 Rapporter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Familie-PCene tok kvelden denne helgen(foldet i stykker? ), så nå er det oppgraderinger på vei her. Fra: Celly 500[dødt hovedkort] Athlon XP 2400+[død harddisk for andre gang, lønner seg ikke å få fiksa gamle laptopen] Core 2 Duo E4300 @ 3,3 GHz til: Athlon XP 2500+ @ 3300+[HK, CPU og RAM jeg har hatt liggende i et skap siden siste oppgradering] Core 2 Duo E4300 @ 3,3 GHz Core 2 Quad Q6600 @ [ligger jomfruelig i Sandefjord å venter på plukk] Penger igjen på skatt + ødelagt hardware betyr store fremskritt for "kreftforskninga" her i heimen ja Endret 13. april 2008 av Tordenflesk Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Nå får GPU mye mer siden den er i tidlig beta. Når PS3 ble mer mainstream gikk poengene ned. Ja, de som har ATI kort får mye mer poeng pga tidlig beta. Jeg kjøpte 8800GT og får ingen poeng for det kortet og mine 10 C2 kjerner halter langt bak selv en 3850 til 1000,- nå får man ikke noe godt med poeng på ett 3850kort, den motar oppgaver som er verdt 95poeng. (har sånn ca + - 1000poeng om dagen) med c2d @ 3ghz lå jeg på ca 1500ppd med smp klienten Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Nå får man vel ikke kjørt SMP mer med en C2D? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 ...Dette kan ende opp med at folk slutter å kjøre CPU folding siden de bare får en brøkdel av poeng for selv en kraftig 4 kjerne. ... For den som folder er det poeng per watt per tidsenhet som teller. Ingen vil folde 10 timer med 125-150 watt hvis andre kan folde 1 time med 200w og få samme poengsum. Er ikke helt sikker på om jeg følger logikken (og fakta?) her. En kraftig fire-kjerner er vel fremdeles den som gir mest poeng, og bør gi det utfra fleksibilitet og produksjonskapasitet. SMP på Core2Quad gir mest, men er også mest risikabelt (avbrudte og slettede WUs). At noen skulle kunne få like mye poeng pr døgn (typisk 2000-2500 ved vellykket gjennomkjøring) med noen ATI GPU stiller jeg meg tvilende til. Med de gamle GPU konsollene kunne man stole på at de funket over lengre tid uten stell. På PCer hvor man kjører SMP må man passe på som en smed, alle slags avbrudd kan føre til sletting av WUs. Det er altså mer arbeid og bør derfor gi mer poeng. Den nye GPU2 clienten ser ut til å kreve full støtte av en rask CPU-core, jo raskere jo bedre virker det som (er inntrykket etter å ha skummet gjennom beta-test forumet). Man får altså valget mellom å kjøre en SMP på en Core2duo (evt Quad) eller å kjøre en eller to GPU2er, neppe begge deler. Og da er det jo ikke så fett betalt med ca 1000 poeng pr døgn pr ATI 3850 når resultatet er en vesentlig dyrere PC. At noen skulle kunne høste like mye på en ATI GPU på 1 t på 200W som på 10 timer med en med en normal PC (2-4 kjerner) tviler jeg på. De gamle Pentiumer og Athloner med sine gamle teknologier må nødvendigvis henge etter i produksjon og poeng. HVorfor ikke bruke de eldre kjernene som støtte for de nye ATI-kortene. Når det gjelder nVidias grafikkort har det ikke vært mulig å tilpasse foldingsprosessene til dem, tidligere het det at det var en bug i systemene som gjorde dem upålitelige og derfor uaktuelle. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Min filosofi er; kjøpt det du måtte ha behov for til de oppgavene du skal gjøre med pcen, og sett den opp til å folde når den ikke benyttes ti det du primært kjøpte den til. Personlig kommer jeg aldri til å folde på GPU da jeg ikke ser behov for et slikt skjermkort til det andre PCen sysler med. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 (endret) kjellms: Takk for ett konstruktivt innlegg, jeg har kun festet meg ved tilbakemeldinger fra andre i forumet som har testet den nye GPU2 klienten som skal støtte bla. 26xx til 38xx el. At den nye GPU2 klienten krever støtte av en rask CPU var dog oppklarende. Den eksakte poengsumme jeg mener å huske jeg så i en post var 1200PPD for en 3850, men det er mulig jeg husker feil. Videre så forstår jeg at de valgte ATI fremfor Nvidia da X18-1900 hadde en ekstremt mye høyere regnekapasitet og transistorantall enn nvidia. Slik sett har ATI i lang tid allerede vært mest egnet. ATI har ligget oppunder 1milliard transistorer siden X19 mens Nvidia først nærmer seg det antallet med GT200 som kanskje kommer i Q2 2008. Denne bug'en det snakkes om burde det nå gå ann å fikse slik at vi med G80+ produkter også kan folde med GPU fra gamingmaskinen. Jeg har dog hørt rykter om at G80 snart skal støttes, men ikke hørt noe om G92. Jeg forstår også at tidlig betatesting innebærer mer ustabilitet og mer kontroll fra brukerens side og at de selvf. skal belønnes for det. Endret 14. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Min filosofi er; kjøpt det du måtte ha behov for til de oppgavene du skal gjøre med pcen, og sett den opp til å folde når den ikke benyttes ti det du primært kjøpte den til. Personlig kommer jeg aldri til å folde på GPU da jeg ikke ser behov for et slikt skjermkort til det andre PCen sysler med. Enig i den, men jeg trengte 8800GT mer enn HD3870 og ønsker å etterhvert kunne benytte 8800GT til folding. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 (endret) jeg har ca 1000 poeng i dag på en intel pentium e2160 @ 2,7GHz og mitt ati radeon 3850. Jeg fant også ut at ati firegl v6 eller nyere er støttet også... lurer på hvordan disse er i forhold til radeon serien? De har skrevet om GPU versjon 2 at de har satt max 660ppd (står d i faq i vertfall) Det stå også for maksimal ytelse må det være en kjerne ledig i Cpuen for at en gpu skal fungere godt. Dette for å greie å mate den med oppgaver Endret 14. april 2008 av VikinGz Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 jeg har ca 1000 poeng i dag på en intel pentium e2160 @ 2,7GHz og mitt ati radeon 3850.Jeg fant også ut at ati firegl v6 eller nyere er støttet også... lurer på hvordan disse er i forhold til radeon serien? De har skrevet om GPU versjon 2 at de har satt max 660ppd (står d i faq i vertfall) Det stå også for maksimal ytelse må det være en kjerne ledig i Cpuen for at en gpu skal fungere godt. Dette for å greie å mate den med oppgaver Bra å vite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå