Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

InfoInfo

2. generasjon gpu klient er levert!

On April 10, 2008, the second generation Windows GPU client was released to open beta testing, supporting ATI/AMD's HD2xxx and HD3xxx series, and also debuting a new core (GROGPU2 - Core 11). FAH GPU clients for Nvidia GPUs remain in development.[17]
kilde: wikipedia

link til klient: http://www.stanford.edu/~beberg/[email protected]

jeg prøver den ut akurat nå, men det merkligste er at den tar 25% cpu og at den har hele 97ppd ;O på mitt 3750kort

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Nå har vi venta utrolig lenge på denne klienten.

Resultaten var en klient i ett svært tidlig betastadie.

Jeg hadde forventet at klient skulle nesten være helt ferdigutviklet med gui som vist fra diverse sider. + mer stabil og mer utviklet klient.

Dette er for dårlig :thumbsdown:

Lenke til kommentar

Beta-testingen er da ikke helt åpen enda, ingen av de som ligger her fungerer med HD3870. Har et par spørsmål. Hvorfor installerer den ikke i program files? Hos meg kommer den til c:\user\appdata\roaming\folding@home-gpu. Jeg får forresten 1200 PPD med den. Viser deres core som unknown i FahMon? Nå kjøpte jeg HD3870 over 8800GT blant annet pga folding så det er vel og bra. ;)

Lenke til kommentar

Jepp. Den er jævlig rask også. Har fått 7% på de få minuttene jeg har kjørt den. Akkurat nå tør jeg ikke kjøre F@H på CPU-en stort mer enn på en kjerne da den kommer i 70-80C på stock. Har sikkert montert kjøleren feil den andre gangen jeg installerte (70C lå den på 100%). Men nå venter jeg på en ny kjøler så jeg i tilleg kan overklokke litt.

49469159ld9.png

Rediger: Hvor finner du console til den nye klienten? Jeg fant bare GUI-verisjonen pga inlegget over meg. Det er ingen ting på download-siden som støtter det.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
CPU kjernen mine ligger jevnt på 58 grader når de kjører 24/7 med folding på begge kjerner. En E4300 overklokket til 3Ghz på stock luftkjøler.
Heldige gutten. Min kjører på 3,3 og svetter på 70+ *Kjefte på trange møkka-kabinett*

Jeg har ingen GPU sak kjørende, men håper de lager en console utgave var det jeg mente :)
Windows XP/2003/Vista/2008 GPU Client console version (with multi-GPU support) 6.10 beta3?
Lenke til kommentar

Satt og leste litt gjennom litt angående gpu clienter og ble rimelig sagt ganske irritert over at nvidia enda ikke har greid å få til en bra klient selv om de briefet noe inn i helvete på sine pressekonferanser om hvor greit det var å programmere til gpu.

Derimot så fungerer greit folding på ps3 men tipper det er cell'en som gjør mesteparten av arbeidet. Tester nå med 2x clienter i console og får se hvor bra det blir :)

20.000 points here i come ;)

Lenke til kommentar
Beta-testingen er da ikke helt åpen enda, ingen av de som ligger her fungerer med HD3870. Har et par spørsmål. Hvorfor installerer den ikke i program files? Hos meg kommer den til c:\user\appdata\roaming\folding@home-gpu. Jeg får forresten 1200 PPD med den. Viser deres core som unknown i FahMon? Nå kjøpte jeg HD3870 over 8800GT blant annet pga folding så det er vel og bra. ;)

Hvis du ser på linken som er postet tidligere så linker den ikke til download-området, men til hjemmeområdet til en at prosjektarbeiderene. Men så lenge linken er postet på forumet så er den tilgjengelig for alle. Antakelig vis ligger den ikke under downloads fordi man, istartfasen, vil han en begrenset gruppe betatestere blandt de som er aktive på forumet og gir tilbakemeldinger.

For de som synes betatesting for gpu går treng og gjerne vil ha støtte for "alle" kort; betatesting mot gpu er adskillig mer enn å få ett programm å funke. Alle core-programmene som klienten laster ned og kjører skal virke på disse gpuene og alle har litt forskjellig hardware arkitektur, som krever litt endring i programmet som igjenn kan påvirke det som virket for tidligere arkitekturer. Derfor begynner man med få og venter med å utvide antallet før man har fikset så mye at man har kapasitet til en ny haug med bugs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...